Gå til innhold

Transport til Gardermoen...


Gjest Gjest_Mona_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mona_*

Jeg skal snart reise fra Gardermoen til sydligere strøk...

Jeg er i Vestfold i dagene før, hos de jeg skal reise sammen med.

Flyet vårt går tidlig på morgenen, kl 06.00 såvidt jeg husker. Da må vi være der kl 04 ihvertfall, helst satse på å være der kl 03, så det ikke blir noe stress pga forsinket tog/buss etc.

Hvordan er det å komme seg fra Tønsberg eller nabostoppestedene, til Oslo på natten? Går det tog eller buss derfra etter kl 24 på hverdager?

Hvor ofte går flytoget fra Oslo på natten, hvis det i det heletatt går?

Når går det tog rett til Gardermoen fra Tønsberg, eller steder i nærheten?

Erfaringer og link til informasjon hadde vært fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det første flytoget om morgenen er på osl 05.07 så det ville jeg ikke satset på. da må dere uansett komme dere til asker først.

det siste fra oslo på natten går 00.05 og er på osl 00.27.

ta en kikk på disse linkene, jeg vet det er en buss som er inne litt før 5 men hvem buss det er aner jeg ikke.

flybussen

flybussekspressen

snoket litt på tabellene og det ser styggelig ut som dere må ta taxi fra oslo ihvertfall, noen selskaper opererer med fastpris den strekningen, les mer her

dere har ikke mulighet til å overnatte på terminalen eller et av hotellene rundt istedet ? ser ut til at det kan bli vanskelig å reise på tidspunktet du beskriver.

ymse overnatting:

rica hotell gardermoen

thon hotell gardermoen

radisson sas gardermoen (desidert nærmest)

gardermoen gjestegård

quality airport jessheim gardermoen

gardermoen hotell B&B

står noe her og

Endret av minienthe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det går også lokaltog til Gardemoen fra oslo. Sjekk ut www.nsb.no eller trafikanten.no, litt billigere enn flytog er det også. Men tar ca 15 min extra da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går også lokaltog til Gardemoen fra oslo. Sjekk ut www.nsb.no eller trafikanten.no, litt billigere enn flytog er det også. Men tar ca 15 min extra da...

men de går ikke så tidlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok tatt tog fra tbg 22.01, med et bytte i Oslo, som er på Gardermoen 01.00.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok tatt det siste toget eller bussen som går til Gardermoen, og så heller ventet på Gardermoen i noen timer. Som alternativ ville jeg ha tatt inn på hotell som ligger like ved Gardermoen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Hevr gang vi skal reise så er det typisk med slike reisetider og at det ikke klaffer med tog osv. Så det vi har gjort de siste gangene er å lagt oss inn på Thon Hotel. Det er rimelig, rundt 800,- for dobbeltrom. Da får du søvn den natta og er ikke utslitt før reisa begynner.

Hotellet ligger ca 10 min unna og det går Shuffel busser hvert kvarter fra kl.04.30.

Til sammenligning koster SAS Hotel på Gardermoen kr.2500,- pr natt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøre selv og leie parkering ved Gardermoen. Går shuttle-busser mellom parkeringsplassene og flyplassen. Ellers er det jo muligheter for overnatting i fleng ved flyplassen da - til alle prisklasser.

Kommer nordfra - så her klaffer flyene ALDRI slik at vi må alltid overnatte ved Gardermoen både på tur ut og inn i landet. DET er kjipt det - og rimeilig FORDYRENDE da!!!! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Synes det er dårlig at det ikke går noen form for transport til/fra Gardermoen på natten. Om så bare en gang i timen. Det blir jo vanvittig dyrt om man ikke rekker siste bussen eller toget. På dagtid er tilbudene veldig bra synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Da får du søvn den natta og er ikke utslitt før reisa begynner.

Hvis flyet deres går kl 6 på morningen, blir det ikke mye nattesøvn uansett. Jeg ville tatt siste tog, prøvd å sove på flyplassen eller i allefall på flyet. Hvis det ikke er kjempelang flytur kommer dere frem ganske tidlig, og kan sove eller slappe av der dere skal bo en stund, og fremdeles ha god tid til å gjøre andre ting senere på dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tønsbergenser

Vi har sovet på hotellet som ligger på terminalen (1 min. å gå fra hotellet til innsjekking), og det kostet kr 1500. Synes det var verdt det! (Ta Skien-Lillehammer-toget til Gardermoen kvelden i forveien)

I så fall kan det anbefales å gå bort til flyplassen å sjekke inn og deretter gå tilbake igjen til hotellet for å spise frokost (tror frokosten starter halv fem) og slappe av. Det var herlig! Vårt fly gikk 0630.

GOD TUR!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Lune_*

I vinter gikk flyet mitt kl 06 (dvs. innstekkingen stengt kl 06).

Jeg tok nattbussen fra sentrum, den gikk rundt kl 04, engang.

Var på Gardermoen rett før 5, det var mer nok tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass dere uansett for maxitaxier!

Link :sjokk:

Flyet vårt var forsinket fra det store utland da vi skulle hjem fra ferie i fjor, noe som gjorde at vi rakk verken buss eller tog. Og det var kun ett selskap som hadde taxier på Gardermoen på det tidspunktet. Hvem tror dere? Jo, City Taxi. Kostet oss nesten 2.500,- fra Gardermoen til Tveita. Fikk det heldigvis igjen på reiseforsikringa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...