Gå til innhold

Oversikt over når stjernetegnene er


Anbefalte innlegg

Siden det har vært spørsmål ved flere anledninger hvilke stjernetegn man tilhører når man er født da og da, legger jeg ut en oversikt. Datoskillene er ikke absolutte, de kan variere en dag til den ene eller andre siden. (Hvis man er i tvil om en bestemt dato, går det an å slå opp i en litt mer avansert astrologibok; der står gjerne planetposisjonene for de siste 100 årene oppført.)

Væren 21. mars - 20. april

Tyren 21. april - 21. mai

Tvillingene 22. mai - 21. juni

Krepsen 22. juni - 23. juli

Løven 24. juli - 23. august

Jomfruen 24. august - 23. september

Vekten 24. september - 23. oktober

Skorpionen 24. oktober - 22. november

Skytten 23. november - 21. desember

Steinbukken 22. desember - 20. januar

Vannmannen 21. januar - 19. februar

Fiskene 20. februar - 20. mars

Håper dette er til hjelp! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:) Det var fine greier. Midt i vannmannen jeg, så mer sikker kan man ikke bli.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mzfire

På løven stemmer ikke helt. Løven begynner fra 23 juli den :) Bare for å korrigere .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
På løven stemmer ikke helt. Løven begynner fra 23 juli den :) Bare for å korrigere .

Babyface skrev jo at grensene er litt flytende. I mine astrologibøker blir løven regnet fra 24. juli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mzfire

Er klar over det. Regner meg ikke som ekspert men jeg har studert astrologi og da spesielt mitt eget stjernetegn. Så jeg er veldig sikker på at skiftet fra Krepsen til Løven er fra 23 Juli. Må få lov å presisere det !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zalomine

Så vidt lille meg, som ikke kan noe om astrologi, vet, så kan disse tingenen varerie så smått fra år til år, at noen ganger er det 22, andre er det 23 som er siste i et tegn, og derfor har jeg hørt at de som er født på grensa bør undersøke nærmere. For ulike plasser de leser havner de i ulike stjernetegn (mange leser begge med et smil :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mzfire

Ja det har du rett I Fredagsbarn. Som en jeg kjenner. Han har bursdag 21 mai og de fleste tror han er en tvilling. Da det en lang stund har vært slik. Men siden han er født på grensen er han tyr. Nei det er ikke så lett dette :) Jeg har jo bursdag 24 og pappan til kjærsten min har 23 og vi er begge løver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Mzfire: Jeg synes du snakker litt mot deg selv her. :-? I to av innleggene dine er du så bombastisk på at løven starter 23. juli og så er du i et annet innlegg helt enig i at det kan variere.

Du sier du har studert astrologi og at du er helt sikker på at løven begynner 23. juli. Men som flere har presisert her kan dette variere litt fra år til år, så hvorfor ikke bar akseptere det? :forvirra: Jeg regner med du da har sjekka spesifikt for det året du ble født og at du vet at du er løve, men det finnes helt sikkert folk som også er født 23. juli som er født i krepsens tegn.

Morsomt at du nevner 21. mai, for jeg har en venninne som er født da og hun har sjekket ut med en astrolog og vet nå med 100% sikkerhet at hun er en tyr. Jeg tror faktisk de fleste som er født 21. mai regner seg som tyrer, ikke tvillinger, slik du hevder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mzfire

Til gjest!

DU mener at jeg hevder at de som er født 21 mai er tvillinger? Da får du sjekke synet ditt gjest. Hvor har jeg skrevet det? Jeg sa at en jeg kjenner har bursdag 21 mai og de fleste tar han for tvilling MEN han er TYR.Forstått? Godt! Ja jeg er så kalt bombastisk som du sier at jeg vet når månedskiftet er. Ja jeg er klar over at det har pleid å stå i gamle blader osv at det kan stå at løven er fra 22 juli. Dette sa jeg meg enig i. Men fortsatt sier jeg at månedskiftet fra krepsen til løven er fra 23 juli. Ferdig med det. ER du født 22 juli er du Kreps. Håper ikke dette er så vanskelig å forstå gjest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Er ikke det beste bare å gå på f.eks www.astro.com og taste inn når og hvor dere er født, så får dere svaret på et blunk. Skillene varierer jo litt fra år til år. Så slipper dere å krangle ;)

-uinnlogget KATTAstrofe-

som forøvrig er steinbukk, ingen tvil om det! :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
ER du født 22 juli er du Kreps. Håper ikke dette er så vanskelig å forstå gjest?

Du er jo fortsatt like sta! (Vi har forresten ikke diskutert 22. juli, men 23. hittil, så jeg regner med at dette er en trykkleif fra din side.) Det er du som må forstå at grensene er litt flytende, alle som er født på samme dato, f eks 23. juli, behøver ikke nødvendigvis tilhøre det samme stjernetegnet, fordi dette varierer fra år til år. At du er en løve stemmer helt sikkert på deg, men andre som er født 23. juli et annet år (eller et tidligere tidspunkt i samme døgn som deg) kan være krepser. Er det så vanskelig å forstå da? :o Synes du skal gi deg nå, alle andre som har skrevet her er enige i at grensene er flytende. Gjør som Kattastrofe sier, gå inn på www.astro.com og sjekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...