Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2008 #2 Skrevet 23. mars 2008 Jeg bruker 15 mg 1-2 timer før jeg legger meg. Bruker den kun for å få en relativt normal døgnrytme og søvn. Står at man kan legge på seg. Merker at jeg er mer sulten (et sug i magen), men spiser ikke mer fordet og da har jeg ikke lagt på meg. Ikke helt heldig å blande med alkohol. Du blir ekstra trøtt.
cajac Skrevet 23. mars 2008 #3 Skrevet 23. mars 2008 Jeg tok remeron i ca en mnd mot depresjon før jeg fant ut at jeg var nødt til å slutte, for det holdt på å ta knekken på meg altså. Jeg fikk noen skremmende tanker, det var da selvmordstankene mine kom! Selvfølgelig varierer jo sikkert fra person til person, men legen sa at en mulig bivirkning kunne være selvmordstanker. Tenk å gi dette til en person som er deprimert fra før av da! Så jeg vil ikke anbefale det altså, har svært dårlig erfaring med det, men hvis det er for søvn du skal ta de, så finnes det jo andre medisiner for søvn. Jeg er egentlig ganske sjokkert over at legene er så kjapp til å skrive ut resepter på medisin, jeg har ihvertfall bestemt meg for at jeg aldri mer skal ta det så lenge jeg kan klare meg uten ihvertfall! Helt utrolig for noen bivirkninger jeg har fått.. Lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2008 #4 Skrevet 24. mars 2008 Jeg gikk på Remeron et par mnd for noen år siden og la på meg 15 kg på no time.. Helt forferdelig.
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2008 #5 Skrevet 24. mars 2008 Jeg bruker 15 mg 1-2 timer før jeg legger meg. Bruker den kun for å få en relativt normal døgnrytme og søvn. Står at man kan legge på seg. Merker at jeg er mer sulten (et sug i magen), men spiser ikke mer fordet og da har jeg ikke lagt på meg. Ikke helt heldig å blande med alkohol. Du blir ekstra trøtt. Jeg fikk Remeron mot søvnvansker fordi de ikke er vanedannende. Har tildligere brukt sovemedisin i korte perioder. Jeg synes det er flott at legen min ga meg noe som jeg ikke blir avhengig av. Alle medisiner har bivirkninger. Det er ikke bare Remeron som antidepressiva som kan forsterke selvmordstanker. Så lenge man vet om bivirkningene så kan medisinen være verdt å prøve. Vi reagere ulikt på samme type medisin og får ulike bivirkninger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå