Gå til innhold

Ansvarsløse foreldre. Igjen!


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/03/22/530335.html

Fem personer havner i sjøen da båten kantrer utenfor Kragerø i dag. En voksen og et barn befant seg under vann. Hva f... er det med foreldre som ikke kan lære seg til å bruke rednignsvest på barna sine! Ja, en av de som måtte hentes opp var ei lita jente.

Det går flere barneliv tapt her i landet hvert år fordi foreldre ikke bruker redningsvest på barna eller ikke sikrer dem skikkelig i bil.

De burde f... meg stilles til ansvar, hver og en av disse imbesile foreldrene! Unnskyld, men jeg er sinna :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig med deg, en bør i alle fall sørge for at ungene er sikret skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blit provosert av folk som argumenterer med at "da jeg var liten var det ikke sikkerhetsbelter i baksetene og jeg har da vokst opp jeg" og lignende. Det er så utrolig sløvt å ikke ta seg det lille ekstra bryet med å sikre barna sine, enten det er i båt, bil eller på sykkel.

Jeg syns også det er tåpelig med foreldre som sikrer barna men ikke seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Nå endte også denne historien tragisk, familiefaren døde. Han kom seg ikke opp til overflaten. Unødvendig å si at han ikke hadde havnet på bunnen dersom han hadde vest. Trist med faren, men barnet lever heldigvis.

Og til sommeren spør hun sin mot: Mamma,. hvorfor brukte ikke pappa redningsvest? Fire voksne ombord, men neida. Vest trenger man ikke nei... Fint eksempel å sette for barna sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

står det at de ikke brukte redningsvest?

Nei, i artikkelen står det ikke noe om at de ikke brukte redningsvest. Det gjør det heller ikke i andre artikler som omhandler samme sak.

Det står derimot at den omkomne satt fast under isen, går ut fra at ikke en gang en redningsvest kan bryte is.

Tragisk er det uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det står derimot at den omkomne satt fast under isen, går ut fra at ikke en gang en redningsvest kan bryte is.

Siden båten kantret så kan jeg godt forstå hvordan man kan havne under isen, også med redningsvest.

Man bør ikke være så dømmende når man ikke vet fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men fremdeles vet vi ikke fakta, og kan derfor ikke si at det VAR verken på den ene eller den andre måten.

Endret av Brunhilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke man bør spekulere i denne type saker av hensyn til de involverte.

På hvilken måte mener du de innvolverte tar skade av at vi spekulerer i denne typen saker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge man ikke vet alle fakta, så blir det i mine øyne helt meningsløst å ta en "ansvarsløse foreldre-" diskusjon med utgangspunkt i en dødsulykke som skjedde nylig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Så lenge man ikke vet alle fakta, så blir det i mine øyne helt meningsløst å ta en "ansvarsløse foreldre-" diskusjon med utgangspunkt i en dødsulykke som skjedde nylig.

Helt enig!

I tillegg blir det vinklet på en uriktig måte i forhold til hva artikkelen faktisk sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Dette er jo en helt absurd fremstilling.

En 33 år gammel mann druknet, og her snakker man om redningsvest??

Unnskyld meg , men var det bestafaren som var ansvarsløs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Dette er jo en helt absurd fremstilling.

En 33 år gammel mann druknet, og her snakker man om redningsvest??

Unnskyld meg , men var det bestafaren som var ansvarsløs?

Du fikk ikke med deg at det også var barn med i båten? Og du forstår heller ikke at voksne skal være gode eksempler og ha på redningsvest de også? Særlig når de har barn med i båten?

Når det er sagt så vet vi ikke om de hadde vest. Men opplysninger i avisene tyder jo på at de ikke hadde det. Hvis de bare såvidt hadde hodet over vann, ja da kan de ikke ha brukt vest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men opplysninger i avisene tyder jo på at de ikke hadde det. Hvis de bare såvidt hadde hodet over vann, ja da kan de ikke ha brukt vest.

Våte klær og sko vil faktisk trekke deg såpass mye ned at du praktisk talt ligger med hodet såvidt over vannflata også med redningsvest.

Sannsynligvis hadde media rapportert det om de IKKE hadde brukt redningsvest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
Sannsynligvis hadde media rapportert det om de IKKE hadde brukt redningsvest.

Det skal du slett ikke ta for gitt. Det er ikke det første spørsmålet de reiser. Husker du saken i Moss i fjor sommer? Ettåringen som ramlet i vannet og sank til bunns? Selvsagt uten redningsvest, men det var det ingen media som skrev om. Man tenker vel at foreldrene er straffet hardt nok. Men jeg vet ikke jeg. Hvis de hadde utvist det ansvar de skulle så hadde jo ikke barnet sunket til bunns... Uaktsomt drap? Tja, kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal du slett ikke ta for gitt. Det er ikke det første spørsmålet de reiser. Husker du saken i Moss i fjor sommer? Ettåringen som ramlet i vannet og sank til bunns? Selvsagt uten redningsvest, men det var det ingen media som skrev om. Man tenker vel at foreldrene er straffet hardt nok. Men jeg vet ikke jeg. Hvis de hadde utvist det ansvar de skulle så hadde jo ikke barnet sunket til bunns... Uaktsomt drap? Tja, kanskje.

Problemet i denne tråden er at enkelte tar det for gitt at de ikke hadde det, selv om det ikke står noe om det i avisa.

Foreldre har faktisk et ansvar i forhold til å sikre barna sine, men det er ikke vårt eller medias ansvar å dømme dem - det er rettsvesenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Foreldre har faktisk et ansvar i forhold til å sikre barna sine, men det er ikke vårt eller medias ansvar å dømme dem - det er rettsvesenet.

Ha i bakhodet at rettsvesenet ofte forsømmer sin plikt i forhold til å dømme foreldre som ikke har sikret barna sine. Jeg kjenner til ett barn som døde i drukningsulykke fra båt og ett barn som døde i bilulykke, ingen var sikret. Det ble ikke reist tiltalt mot foreldrene. Disse barna gikk i graven uten at noen ble stilt til ansvar for at de ble frarøvet livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...