Gjest Bond Skrevet 24. april 2008 #21 Skrevet 24. april 2008 Jeg hørte i et eller annet sted at det er viktig å ha god støvsuger? Litt eldre og billige støvsugere fanger ikke opp alt og en del kommer rett ut igjen? :klø: Men vi sliter med det samme også, men hos oss er det ikke noe overraskelse, vi har ganske mange elektriske greier på hele tiden i samme rom (data og server og lignende).
Heritære Skrevet 24. april 2008 #22 Skrevet 24. april 2008 Har ikke tenkt å belære noen å vaske eller tørke støv riktig, men jeg har en del møbler og opplever at støv kommer svært fort frem igjen hvis jeg ikke flytter møblene og får støvsuget godt under dem. Spesielt sofaer som har stoff under og seksjoner som er litt vanskelige å komme til med støvsugeren. Men, den som nevnte varmekabler har ett godt poeng også. Opplever selv mye mer støv i de 3 rommene i huset som har varmekabler i forhold til resten av huset.
Gjest Fisk73 Skrevet 25. april 2008 #23 Skrevet 25. april 2008 Jeg bruker antistatisker tørrmopper, ikke støvsuger (da støvet vrimler seg opp av utluftingen fra støvsugeren). I tillegg har jeg sluttet mye med såpe, noe som hjelper på å redusere støv. Det blir like rent når man bruker vann og mikrofiber som med såpe. Mye av støvet man finner, er rett og slett såperester.... I tillegg så hjelper det å rydde... Ikke ha så mye dill og dall rundt om i huset Om ikke, så er det jo bare å åpne vinduene når det blåser, få gjennomtrekk slik at støve FYKER ut vinduene...
Gjest Grafica Skrevet 25. april 2008 #24 Skrevet 25. april 2008 Men ikke noe ålreit å gjennomlufte når man har vinduer på bakkenivå, og bare man åpner vinduer så kravler det edderkopper, biller og lignende inn Vi har ikke støvsuger, så jeg bruker kombinasjonen tørrmopp og feiebrett, og så mikrofiberklut og vann, med bare piiiiiittelittegrann grønnsåpe i, bare for lukta sin del.
Octavia Skrevet 25. april 2008 #25 Skrevet 25. april 2008 En kort periode var vi uten filter i luftanlegget i huset (suger ut i noen rom, blåser inn i andre (varmegjenvinning)), og da var det ekstremt mye støv i huset. Kan det være noe sånt hos deg? Ellers tror jeg som de andre at varmekabler forårsaker veldig mye støv. Blir det det samme med vannbåren varme, tro? Et av triksene mine for å overleve er å bo uten tepper, og så bruke fuktig tørkepapir for å tørke opp støvet i de krokene hvor jeg erfaringsmessig vet det legger seg mer støv.
Gjest Fisk73 Skrevet 25. april 2008 #26 Skrevet 25. april 2008 Men ikke noe ålreit å gjennomlufte når man har vinduer på bakkenivå, og bare man åpner vinduer så kravler det edderkopper, biller og lignende inn Hhaha, nå leste jeg at du hadde skrevet BILLER, og ikke BILER som jeg leste først.... (Beklager avsporingen)
Gjest Grafica Skrevet 25. april 2008 #27 Skrevet 25. april 2008 Haha ja kan tenke meg du fikk noen festlige bilder i hodet da Vi har ingen tepper, heldigvis. Nå har vi begynt å bare gi litt F, er ikke lenge vi skal bo her (flytter til sommeren) og har så mye annet å gjøre at leiligheten får heller bare flyte litt... Vi plukker opp de verste dottene og putter i søpla, resten får bare være.
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2008 #28 Skrevet 25. april 2008 Ellers tror jeg som de andre at varmekabler forårsaker veldig mye støv. Blir det det samme med vannbåren varme, tro? Varmekabler forårsaker ikke støv. Støvet er i rommet uavhengig av varmekablene, men varmekablene gjør kanskje sånn at støvet legger seg på gulvet. Det må jo være en fordel, sånn at det ikke svever i rommet. Klær som avgir fiber, sand og skitt i lufta ute og støvmidd gjør at det blir støv. Varmekabler gjør at støvet samler seg på et sted, og det kan du være glad for.
Gjest Bond Skrevet 25. april 2008 #29 Skrevet 25. april 2008 Om ikke, så er det jo bare å åpne vinduene når det blåser, få gjennomtrekk slik at støve FYKER ut vinduene... eller inn...
Gjest Sisu Skrevet 25. april 2008 #30 Skrevet 25. april 2008 Anbefaler Swiffer støvmopp jeg da. de trekker med seg det maste, bedre enn støvsugeren!
Fredrik=) Skrevet 1. mai 2008 #31 Skrevet 1. mai 2008 Har samme problemet. og skjønner virkelig ingen ting. ventilasjon her trekker bare ut så blir vannskelig å skylde på den. ny støvsuger "beste" de hadde på elkjøp. 10etg og lufter konstant(mistenker at det kommer utenifra, da jeg ikke finner noen anne god løsning). skinn sofa ingen tepper eller gardiner eller noe annet stof som skal avgi noe støv. badet er også ille men der er det håndklene som har skylden for støvet har samme farge som dem. noen som veit av håndklær som ikke loer? noen som reklamerer med at de har det eller noe? har også vaskemaskin med tørketrommel og mistenker at det er mye støv ol på klærne når de er ferdig trommlet som etterhvert som jeg bruker dem virvler rundt i leilighten? får ikke til og vaske eller støvsuge under sofa da jeg ikke kommer til der. men mener det har vært mye støv her hele tiden så veit ikke hvor mye det har og si at det er støvete under der. har mye blanke flater som støvet vises godt på og solvendt vegg med vindu hele breden så om leiligheten skal se støv fri ut må det støvsuges osv daglig:(
Gjest Madre Mia Skrevet 1. mai 2008 #32 Skrevet 1. mai 2008 Støv er vi vel alle plaget av mer eller mindre. Her blir det fortest støvete hos oss: På badet, vaskerommet, korridoren og på elektriske ting. De rommene der man kler av og på seg blir fort støvete. Noen ganger nytter ingenting annet enn å vaske rundt, skifte gardiner, lufte møbler og tepper. Da går det en god stund til støvet tar overhånd igjen. Jeg bruker Swiffer støvmopp og engangs mikrofiberkluter etpar timer etter at jeg har støvsugd og resten av finstøvet har lagt seg. Det varer litt lengre.
wok Skrevet 1. mai 2008 #33 Skrevet 1. mai 2008 Jeg tror faktisk det er lurt å ha noen tepper og andre tekstiler i huset, for støvet "binder seg til det", og danner ikke så fort om til skumle hybelkaniner...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå