Gå til innhold

Støvete leilighet


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Har dere gode råd for å bli kvitt støv som virvler rundt i leiligheten? Jeg gjør ikke annet enn å støvsuge og tørke støv, men likevel dukker hybelkaninene opp og støvet legger seg på møbler fortere enn jeg kan få det unna.

Sånn sett har jeg aldri tidligere vært plaget det (på de andre steder jeg har bodd), så jeg skjønner ikke hva som forårsaker støvet. Har ikke vegg-til-vegg tepper, husdyr eller bor vedsiden av en traffikert vei.

Klikker snart av dette...da det syns ekstra godt i vårsolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her på datarommet er det et støvhelvete uten like, pga 3 pcer står på her inne og diverse annet elektrisk. Hva har dere i leiligheten? kan det være noe sånt?

Det burde finnes et middel man kunne spraye slik at støv ikke festet seg, men heller virvlet til gulvet osv (der synes det ikke så godt likevel).

Legge på duk der det går an er jo også et tips, de blir støvete, men kan letteres tas med ut og ristes enn hele bordet ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her på datarommet er det et støvhelvete uten like, pga 3 pcer står på her inne og diverse annet elektrisk. Hva har dere i leiligheten? kan det være noe sånt?

Det burde finnes et middel man kunne spraye slik at støv ikke festet seg, men heller virvlet til gulvet osv (der synes det ikke så godt likevel).

Legge på duk der det går an er jo også et tips, de blir støvete, men kan letteres tas med ut og ristes enn hele bordet ;).

Takk for svar. Jeg kommer ikke på noe i leiligheten som forårsaker så mye støv. Jeg trenger nok et rengjøringsmiddel/spray av noe slag som binder støvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, alle abonnerer, men ingen har egentlig noen tips.

Ikke jeg heller igrunn. :fnise: Men jeg har lagt merke til der hvor jeg nettopp har flyttet inn, blir det fort veldig mye hybelkaniner. STORE! Og jeg tror det skyldes at jeg har fliser med varmekabler. Har aldri opplevd at det er så enormt før. Blir i gangen og overalt, merkelig. Aner ikke jeg altså, får bare støvsuge som en helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi tørker klær i stua i tillegg til varmekablene virmler støvet og det legger seg som et lag på alt =(

Gleder meg til sommeren, da kan vi tørke klær ute =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badiane

TS: Bor du i blokk?

Jeg bodde en gang i en leilighet som ble støvete med en gang. Det viste seg å skyldes det felles ventilasjonsanlegget. Hvis dette er årsaken hos deg, er det bare å kontakte borettslaget og be dem om å renske det opp.

Jeg merket for øvrig enorm forskjell da jeg flyttet: Mens gulv, bord og andre overflater var støvete få timer etter at jeg hadde vasket der jeg bodde før, tar det nå mange dager - til og med over en uke - før det ser like ille ut her jeg bor nå. Så jeg skjønner frustrasjonen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt på siden, vet noen hva som skjedde med den "antistatic" sprayen som var fin å bruke på tvskjermer etc ? mener det var JIF som hadde den for noen år siden.

evnt et tilsvarende produkt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, alle abonnerer, men ingen har egentlig noen tips.

Ikke jeg heller igrunn. :fnise: Men jeg har lagt merke til der hvor jeg nettopp har flyttet inn, blir det fort veldig mye hybelkaniner. STORE! Og jeg tror det skyldes at jeg har fliser med varmekabler. Har aldri opplevd at det er så enormt før. Blir i gangen og overalt, merkelig. Aner ikke jeg altså, får bare støvsuge som en helt.

Hmmm..... Interessant tanke. Kanskje du har slått spikeren på hodet her? :)

Ja, jeg har varmeklabler på alle gulv her. De andre stedene jeg har bodd, hadde ikke det = gav ikke det sinnsyke hybelkanin/støv problematikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellsippa

Vel, støvet må jo komme fra noe. Altså klær eller håndklær osv. Jeg kjøpte en del billige håndklær for en tid siden og de loer noe enormt. Badet blir fullt av støv/hybelkaniner på et par dager, og de har samme farge som håndklærne. Så det kan være lurt å satse på kvalitet som ikke slipper så mye lo.

Hos meg kommer mye støv inn gjennom åpne vinduer, da det fyker mye støv/sand i lufta her jeg bor. Det blir jo ikke hybelkaniner av det da, selv om jeg kan skrive i sandstøvet når det er tørt ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Veronica Mars

Jeg syntes det ble sykt mye støv på badet da vi fikk vaskemaskin/tørketrommel, har aldri hatt så mye støv på badet før. Skjønner ikke helt hvordan det kommer seg ut men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Denne fjerner ikke rotårsaken, men den gjør det iallfall lettere å holde støvet som er nede på gulvet under kontroll.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Denne fjerner ikke rotårsaken, men den gjør det iallfall lettere å holde støvet som er nede på gulvet under kontroll.

Så kul! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Vi også sliter noe ekstremt med støv og hybelkaniner. Jeg vasker ned hele leiligheten en dag, dagen etter er det like mye støvdotter. De kommer på de samme stedene hele tiden. Vi har varmekabler i gulvet også... Men ikke i stua, og det kommer der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...