Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2008 #1 Skrevet 22. mars 2008 http://www.detnye.no/kropp/article215052.ece Selvfølgelig har han rett. Å fjerne ALT håret i underlivet er idiotisk!
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2008 #2 Skrevet 22. mars 2008 For noe piss. Jeg fatter ikke at folk i 2008 har behov for å fortelle voksne mennesker hva de skal gjøre og ikke skal gjøre med underlivene sine og sexlivene sine. Jeg liker å være helt glatt. Det samme gjør mannen min. Vi tenner på det. Og vi har ikke problemer med å få lyst. Så vi kommer til å fortsette med barberingen. Selv om Ole Fyrand gjerne vil kontrollere behåringen vår.
Gjest Kairo Skrevet 22. mars 2008 #3 Skrevet 22. mars 2008 For noe piss. Jeg fatter ikke at folk i 2008 har behov for å fortelle voksne mennesker hva de skal gjøre og ikke skal gjøre med underlivene sine og sexlivene sine. Jeg liker å være helt glatt. Det samme gjør mannen min. Vi tenner på det. Og vi har ikke problemer med å få lyst. Så vi kommer til å fortsette med barberingen. Selv om Ole Fyrand gjerne vil kontrollere behåringen vår. Enig. Fyrand er en pr-kåt kjendislege som uttaler seg om alt for mye. På dette området tar han bare en sjanse uten støtte i noen form for forskning.
Kosemose Skrevet 22. mars 2008 #4 Skrevet 22. mars 2008 For noe piss. Jeg fatter ikke at folk i 2008 har behov for å fortelle voksne mennesker hva de skal gjøre og ikke skal gjøre med underlivene sine og sexlivene sine. Jeg liker å være helt glatt. Det samme gjør mannen min. Vi tenner på det. Og vi har ikke problemer med å få lyst. Så vi kommer til å fortsette med barberingen. Selv om Ole Fyrand gjerne vil kontrollere behåringen vår. Jeg tror ikke Ole Fyrand har noe i mot at du og mannen din fortsetter å barbere dere. Artikkelen fokuserer på at det er synd at det å ha hår blir sett på som noe unaturlig og som MÅ bort. Ikke at det er synd at par som tenner på barbert kjønn barberer seg... Og selv om vi er i 2008 er det vel fortsatt greit med seksualopplysning? Høres nesten ut som dere tar det som en personlig fornærmelse at en lege opplyser om at kjønnshåret faktisk har en funksjon
Usikker Skrevet 22. mars 2008 #5 Skrevet 22. mars 2008 Vel - så vidt meg bekjent så er det kun blindtarmen av våre kroppsdeler som ikke har noen funksjon. Ergo så har vel håret også en funksjon skulle jeg tro. I mine øyne er det hvertfall naturlig med hår (ikke bare på hodet) - og unaturlig uten hår. Og at en lege vet hva han snakker om - Fyrand er til og med hudlege - det tror jeg nok. Men andre skal få ha sin mening altså.
Gjest Mann 24 Skrevet 22. mars 2008 #6 Skrevet 22. mars 2008 Ja. Dessuten er det sexy med trekant på venusberget.
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2008 #7 Skrevet 22. mars 2008 Jeg tror ikke Ole Fyrand har noe i mot at du og mannen din fortsetter å barbere dere. Artikkelen fokuserer på at det er synd at det å ha hår blir sett på som noe unaturlig og som MÅ bort. Ikke at det er synd at par som tenner på barbert kjønn barberer seg... Og selv om vi er i 2008 er det vel fortsatt greit med seksualopplysning? Høres nesten ut som dere tar det som en personlig fornærmelse at en lege opplyser om at kjønnshåret faktisk har en funksjon Jeg tar det som en fornærmelse at folk tror de har rett til en mening om min behåring eller manglende sådan, og endatil kommer med påstander som ikke er vitenskapelig begrunnet på noe vis. Menns ansiktshår har også en funksjon. Ellers hadde de vel neppe hatt hår i ansiktet. Men de fleste menn i dag har glattbarberte ansikter, uten at de blir påprakket tåpelige påstander av den grunn. Jeg bryr meg ikke mye om hva andre gjør med sine underliv. De som liker kjønnshår må få ha krattet sitt så mye de vil. Bra for dem. Det slår meg dog at veldig mange som velger å la busken gro omtaler barbering av kjønnshår som sykt/perverst. Man skulle nesten tro de føler seg truet av oss som fjerner det.
Gjest milkyway Skrevet 22. mars 2008 #8 Skrevet 22. mars 2008 Regner med at det er hårene på kjønnsleppene de snakker om? De kommer jeg til å fortsette å fjerne. Så får jeg bare håpe at litt av mitt velduftende kjønn sniker litt av sine aromaer opp til flyplassen min.
Gjest werwe Skrevet 22. mars 2008 #9 Skrevet 22. mars 2008 Det jeg ofte stusser på, er hvorfor hår oppå hodet er en pryd og et must, mens kjønnshår er til de grader stygt og fy-fy?
Gjest Tnita Skrevet 22. mars 2008 #10 Skrevet 22. mars 2008 Enig. Fyrand er en pr-kåt kjendislege som uttaler seg om alt for mye. På dette området tar han bare en sjanse uten støtte i noen form for forskning. Helt riktig! Bra noen har skjønt det! F eks en gang gikk han ut og sa at man ikke trenger å rense huden! Yes, hvor fin blir ikke huden da tilslutt... Det han gjør, er å gå imot en annen bransje som har med hud å gjøre fordi han (med flere) føler seg truet. Ikke verdt å høre på gamlingen!
Kosemose Skrevet 22. mars 2008 #11 Skrevet 22. mars 2008 Det jeg ofte stusser på, er hvorfor hår oppå hodet er en pryd og et must, mens kjønnshår er til de grader stygt og fy-fy? Kjønnshår er vel ikke stygt og fy-fy, men det har vært en motesak å fjerne disse hårene en stund nå. Ergo er det noen som da syns at det er uhygienisk og harry å ikke fjerne hårene. Nå som pendelen har svingt igjen, vil snart de samme folkene mene at det er harry og uhygienisk å fjerne hårene. Bare vent!
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2008 #12 Skrevet 22. mars 2008 Kjønnshår er vel ikke stygt og fy-fy, men det har vært en motesak å fjerne disse hårene en stund nå. Ergo er det noen som da syns at det er uhygienisk og harry å ikke fjerne hårene. Nå som pendelen har svingt igjen, vil snart de samme folkene mene at det er harry og uhygienisk å fjerne hårene. Bare vent! Tror faktisk du har et godt poeng!
Teriyaki Skrevet 22. mars 2008 #13 Skrevet 22. mars 2008 Sant eller ikke sant, jeg lar ikke hekken gro.
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2008 #14 Skrevet 22. mars 2008 Helt riktig! Bra noen har skjønt det! F eks en gang gikk han ut og sa at man ikke trenger å rense huden! Yes, hvor fin blir ikke huden da tilslutt... Det han gjør, er å gå imot en annen bransje som har med hud å gjøre fordi han (med flere) føler seg truet. Ikke verdt å høre på gamlingen! Hvis budskapet passer en dårlig, så tar vi budbringeren.. Jeg har faktisk mer tillit til en anerkjent hudlege, enn jeg har til den ganske lugubre kosmetikkindustrien.
Gjest Tnita Skrevet 22. mars 2008 #15 Skrevet 22. mars 2008 Hvis budskapet passer en dårlig, så tar vi budbringeren.. Jeg har faktisk mer tillit til en anerkjent hudlege, enn jeg har til den ganske lugubre kosmetikkindustrien.
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2008 #16 Skrevet 23. mars 2008 Er ikke denne motetrenden med fullstendig glattbarbert underliv litt på vei ut nå da? Omtrent som andre kroppsmoter som f eks tatovering og piercing? Vi fikk vel en oppblomstring på 90-tallet, men som nå for tiden begynner å bli litt små-harry? Tror vi nå er på full vei tilbake til slik det var før, med å fjerne håret utenfor bikinilinja, og deretter "kontrollere" hårlengden innenfor trusa? Tror faktisk han har et poeng med at hud med hår på en måte beskyttes av håret og blir mer følsom. Mange år med helt glatt gjør nok at huden utsettes for mer "slitasje", og blir mer "herdet" og ufølsom skulle man tro?
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2008 #17 Skrevet 23. mars 2008 Min hud ble i hvert fall bedre etter at jeg sluttet å rense den! Helt enig med dem som stoler mer på en hudlege enn på kosmetikkindustrien. Hvem tjener mest penger på produserte, kunstige behov, tror du? De tjener jo ikke så lite på glattbarbertmoten heller.
Gjest Tnita Skrevet 23. mars 2008 #18 Skrevet 23. mars 2008 Nå ville ikke jeg ha anbefalt brazilian waxing, siden det er så tynn hud der og en lett kan få sprengte blodkar osv der. Ser ikke noe i veien for å barbere så lenge man ikke blir sår. Hudleger er ikke opptatt av om huden ser fin ut eller er ren og fin - de er spesialister på hudsykdommer og hudlidelser de. Og kreft i huden. Ikke på hva som gjøres for å holde huden smidig, pen og rynkefri på best mulig måte. The International Dermal Institute utdanner og kurser hudterapeuter så de som sier at man ikke må høre på hudterapeuter undervurderer de sterkt.
Gjest Tigress Skrevet 23. mars 2008 #19 Skrevet 23. mars 2008 Eg trur nok herr Fyrand har rett i sine kommentarar om kvifor vi har kjønnshår, og også kva som er konsekvensen av å fjerne dei. Det er ikkje dermed sagt at ikkje ein kan klare seg godt utan. Når det gjeld dette med kjønnslukt, som han meiner er hovudpoenget med kjønnshår, så vil jo ikkje det vere ei problemstilling som har så mykje å seie for så mange uansett - det er jo utruleg kor mykje folk vaskar seg, at det er vel ikkje mykje rom for kjønnslukt igjen, hår eller ikkje.
Gjest Gjest_Trond_* Skrevet 23. mars 2008 #20 Skrevet 23. mars 2008 En normal trekant mellom bena er det mest sexy jeg kan tenke meg på jenter. Sånn er det bare, tror det ligger i genene...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå