Gå til innhold

I gode og onde dager

Søs

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg også ville ha en dagbok. Siden jeg ikke her helt lost i bryllups planlegging så tenkte jeg at jeg lager meg en dagbok som jeg kan bruke til det meste.

Samboeren har fridd, så det bli bryllup snart. Papirene på stebarns adopsjon er under behandling, synes det tar skrekklig lang tid..

Ellers er jeg fornøyd med livet generellt. Er på utkikk etter ny jobb, trives ikke så godt med å jobbe en del på natta.

Vi har pusset opp nesten hele huset nå. Mangler kjøkkenet, men jeg tenkte jeg skulle vente til søstren min var ferdig med å pusse opp sitt kjøkken så jeg kunne få noen tips på hva som lønner seg og hva som ikke lønner seg :)

For en kort tid siden hadde vi lekasje på badet, så det ble fikset opp nå nylig. Det tok sykt lang tid, så jeg har bodd hos søtra mi en lengre periode. Det var rart det. Helt utrolig hvor mye jeg savnet samboeren og 5 åringen! (men jeg orket ikke bo opp på svigerfamilien i dems lille 3 roms)

Nei, jeg får vel jobbe litt. Er ikke så lenge til vakta mi er over :) Savner senga mi :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har vi en dato! 14. februar 2009 gifter vi oss :love:

Sakset fra bryllupsforumet:

Før påsken startet snakket samboeren (kaller han bare H heretter) og jeg om når vi skulle holde bryllupet osv og jeg sa til han at han bare måtte ringe rundt for å finne lokale/ noen til å vigsle oss vist han ville det. Regnet ikke med at han var så kjapp i avtrekkeren, men han hadde fått ordnet noe sa han. I påske egget vårt (familien har et stort felles) lå det en brosjyre på et festlokale og uten på det stod det med svart tusj; Du og jeg, 14. februar 2009?

Vist jeg likte lokalet så har vi mulighet til å gifte oss da Er SÅ glad! Varmer veldig at H engasjerer seg.

Da kan ting liksom begynne nå som vi har en dato

Endret av Søs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte jeg skulle prøve å få oversikt over kostnadene i forhold til bryllupet... Har sikkert glemt noe, men får legge til etterhvert

Festen:

Lokalet:

Velkomstdrink:

Mat:

Vin til maten:

Bryllupskake:

Kaffe Avec:

Nattmat:

Alkoholfri drikke:

Alkohol:

Div:

Invitasjoner + porto:

Bordkort:

Takkekort + porto:

Servietter:

Bordpynt og blomster:

Duker:

Bil:

Musikk:

Fotograf:

Musikk i kirken:

Hotellrom, bryllupsnatten:

Frisør:

Makeup:

Brudebukett:

Brystbuketter:

Klær og utstyr:

Sko, brudgom:

Sko, brud:

Kjole, inkl tilpassing, slør og underskjørt:

Smykker:

Finklær til brudgom:

Brudepike kjole:

Sko til brudepiken:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det under en uke til vi får svar på stebarns-adosjonen. Selvom jeg er ganske sikker på at det går bra, så er det spennede og nervepirrende. Lillemor skjønner ikke så veldig mye av det, men omtaler adopsjonen som at jeg blir mamma'n hennes på kotorene. Blir nok for vanskelig å skjønne for henne, for som hun sier så er jeg jo mamma'n hennes fra før av. Jeg er så glad i lillemor :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke helt bestemt oss ang menyen ennå, men muligens skal vi ha dette:

Forrett:

Skaldyrsalat (eller rekecoktail)

Hovedrett:

Indrefillèt med wokede grønsaker og poteter (mannen har lyst på fløtegratinerte poteter el no sånn)

Dessert:

Vi er veldig usikkre, men ostekake med bringebær er oppe til vurdering ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært lite aktiv på kg om dagen. Men det viktigste av det viktige: Jeg er offesiellet mamma :hoppe: brevet kom i går og jeg/vi er overlykklige :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattevakt igjen. Er SÅ lei av det, men men..

Mannen kom med et lite forslag i går; hva med å droppe stort fancy bryllup og stikke på en laaang ferie og gifte oss der. Litt luksus og avslapping. Må inndrømme at det friskter litt. Tenk på DEN ferien vi kan ha da! Må nok tygge litt mere på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lite aktiv på KG om dagen. Det skjer så mye om dagen og det er så mye å ta hennsyn til. Forloveden har fått tilbudd om ny jobb. Men det innebærer flytting.. Langt unna, over 100 mil :sjenert: Greit at det er bedre stilling (og mere penger for den sags skyld) men å skulle flytte så langt, det skremmer meg litt. Men av og til så man man offre litt for den man elsker da.. Men 100 mil er ikke litt :nei:

Ellers så heller jeg mer og mer mot å dra på en lang deilig ferie og gifte oss i løpet av feiren. Hadde jo vært greit med tanke på en eventuell flytting. Om vi flytter så må jeg gjøre litt om på mine planer (skal egentlig vidreutdanne meg til høsten, på deltid) men det er jo egentlig ikke noe problem.

Nei, pausen er over. Må vel jobbe litt igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fikk netopp en telefon fra samboeren (eller skal jeg kalle ha forloveden?) hvor han forteller at han har snust litt rundt å sjekket opp ferier tilfelle vi skulle "rømme" og gifte oss. Han skisserte en drømme ferie uten like med 1 uke i USA og 1 uke rundt i Kina og India :) Veeel.... det frister. Ikke bare litt, men masse. Men om jeg tør, det er noe annet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk netopp en telefon fra samboeren (eller skal jeg kalle ha forloveden?) hvor han forteller at han har snust litt rundt å sjekket opp ferier tilfelle vi skulle "rømme" og gifte oss. Han skisserte en drømme ferie uten like med 1 uke i USA og 1 uke rundt i Kina og India :) Veeel.... det frister. Ikke bare litt, men masse. Men om jeg tør, det er noe annet

Ååååh. Gjør det, gjør det! :D

Å tørre er å vinne. Sier de. Jeg vet ikke hvem de er, men det sier de altså :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 måneder senere...

Etter laaang kg pause (dvs har snust rundt her som gjest) er det på tide å være seg selv igjen.. Regner med at det tar litt tid å komme i gang igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lite å gjøre på nattevakten i dag. Fint det egentlig, med tanke på pasientene, men for meg så blir natten så lang :S

Prver å gjøre noe fornuftig, men det er ikke alltid like lett, men i dag (les:natt) har jeg fått sjekket opp litt mere rundt USA turen vår. Vi bestemte oss for å ta en laaang ferie og ta det som et bryllup/bryllups reise.. 3 uker sammen med min kjære :) den ene uka skal vi være helt for oss selv og de 2 siste skal 6 åringen være med. Gleder meg stort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...