Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min søster har bursdag (rundt år) og familien skal spleise på gave. Hun ønsker seg noe stort og dyrt.

Jeg har sagt ja til å spytte i litt til gaven, men har ikke lyst til å bruke mer enn et par hundre på det. Saken er nemlig at hun aldri kjøper gaver til meg eller barna, hverken på runde år eller ellers.

Er jeg vanskelig eller skal jeg bruke masse penger på gave til en som ikke gjør annet enn sende en sms på andres bursdag..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lar søsteren din være å kjøpe gaver til dere på grunn av dårlig råd, eller bare gidder hun ikke? Er en forskjell der, synes jeg!

Tror neppe jeg hadde giddet og lagt veldig mye penger i gave til en søster som aldri gir noe tilbake, men tror likevel jeg hadde gitt et eller annet.

Skrevet

ikke gidd å bli som henne....

hvis du er en person som liker å gi gaver gir du gaver.

hvis hun er en person som ikke viser magemål, men som øsnker seg noe stort og dyrt som du sier så boikotter du dette, men gir henne noe du selv ønsker og som passer økonomisk. men ikke slutt å gi gaver. da tror jeg du kommer til å bli mer irritert.

hvis hun ser at du gir henne gave år etter år vil tingene synke inn etterhvert.

Skrevet

Hun har altså god råd (bedre enn oss andre), men tenker aldri på å kjøpe noe til folk.

Hun var vant til at mamma ordnet alt for henne, men nå er hun voksen og må selv sørge for å gi folk gaver. Noe hun da tydeligvis ikke tenker på....

Grrr. Jeg har kjøpt gaver for egne penger siden jeg var 10 år...

Gjest Raptuza
Skrevet

Mitt eneste søsken kjøper ikke gaver til meg/min mann/barnet vårt. Men vi sender gaver til vedkommende. Det er ikke noen løsning å bli like smålig og selvsentrert/likegyldig som andre.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...