Gjest Grafica Skrevet 21. mars 2008 #1 Skrevet 21. mars 2008 Jeg har gått på p-sprøyte i snart to år og vært mensenfri fra dag 1. Jeg skulle satt ny sprøyte onsdag 19, altså for to dager siden. Det har jeg greid å glemme, midt oppi eksamensstyr og påske og greier. Vi brukte opp hver eneste krone på matvarer på onsdag, hamstret for en uke, vi får inn penger onsdag neste uke. Til sammen har vi 21 kroner på forskjellige kontoer >.< Men "$&//(&$$/"& jeg vil ha sex, for faen! Bare vurderer litt hvor risky det egentlig er. Man har 3 dager slingringsmonn på seg for å få satt sprøyta. Såvidt jeg vet om den kvinnelige syklusen betyr det at jeg egentlig ikke skal få eggløsning før om to uker, om kroppen min plutselig hopper tilbake i naturlig rytme (noe som er uvanlig, når man har vært mensenløs i nesten to år, de sier jo at det kan ta opptil et år å komme tilbake i naturlig syklus når man slutter på sprøyta) Hvilke tanker har dere? Jeg tror det burde gå greit, men så er det jo alltid den lille redselen for å bli gravid på verst mulig tidspunkt, da...
Teriyaki Skrevet 21. mars 2008 #2 Skrevet 21. mars 2008 Tjaaa..Jeg vill selv ha tatt sjensen tror jeg, med tanke på hvor lang tid det egentlig pleier å ta når man har gått så lenge på p-spøryten, men hvis du er veldig redd for å bli gravid, så er det kanskje bare best å holde seg på den sikre siden? Kondom?
Gjest Marlene Skrevet 21. mars 2008 #3 Skrevet 21. mars 2008 Så vidt jeg vet har du 7 dager på deg, altså en uke siden du "sluttet" på prevansjon til du ikke er sikker lenger, men jeg ville unngått å latt han sprute inni meg.
janne84 Skrevet 21. mars 2008 #4 Skrevet 21. mars 2008 Jeg har ei vennine som ikke hadde p-piller i romjulen. Hun hadde da gått på p-pillen i et par år. To dager hun ikke tok, og iløpet av de dagene klarte hun jammen meg å bli gravid.. Så sjansen er jo der..
Gjest Veronica Mars Skrevet 21. mars 2008 #6 Skrevet 21. mars 2008 (endret) -- Endret 2. april 2008 av Gjesten
Gjest Grafica Skrevet 22. mars 2008 #7 Skrevet 22. mars 2008 Men vi har jo ikke penger til kondomer *sutre sutre* Janne84: Det er ganske stor forskjell på p-piller og sprøyta sånn sett, man får jo fortsatt "falsk" mens på piller, mens alt har stoppet opp hos meg, jeg får ikke mensen, blir ikke premenstruell eller noenting. Ach, dilemma.
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2008 #8 Skrevet 22. mars 2008 Skyt ladning utenfor som et kompromiss. Det er selvfølgelig ikke anbefalelsesverdig vanligvis, men coitus interruptus er faktisk relativt sikkert ved perfekt bruk (failure rate på 4 %). Når du i tillegg sannsynligvis er beskyttet bør det være greit i en kort periode.
Ce'Nedra Skrevet 22. mars 2008 #9 Skrevet 22. mars 2008 (endret) Jeg ville brukt kondom i mellomtiden.. I og med dette er et depotmedikament er det trygt en stund etter, men jeg har så lite lyst på barn at jeg ikke ville tatt noen sjanser.. Legen har sagt to uker til meg når jeg har surret med sprøyta, men jeg ville som sagt brukt annen prevensjon i mellomtiden. Er bare en kort stund uansett, og du er jo trygg fra dag 1 når du setter sprøyta igjen så det blir ikke så lenge Edit: Så at dere ikke hadde penger til kondomer først etter at jeg hadde skrevet.. Det kommer jo an på hvor engstelige dere er, men sjansen skal være liten når du har gått så lenge på sprøyta.. Men vet som sagt ikke om jeg ville tatt sjansen.. Endret 22. mars 2008 av Ce'Nedra
absinthia Skrevet 22. mars 2008 #10 Skrevet 22. mars 2008 Ikke gjør det, jeg ble gravid 8 dager før jeg burde ha satt ny sprøyte!!! .. heldigvis ble resultatet bra men i begynnelsen var det hårreisende, spesielt den dagen jeg følte en merkelig kjent fornemmelse og bare skulle ta en graviditetstest for å roe ned nervene. Vel, de ble ikke akkurat roet ned.
Leo Skrevet 22. mars 2008 #12 Skrevet 22. mars 2008 Men vi har jo ikke penger til kondomer *sutre sutre* T.o.m. jeg, som egentlig ikke kan bli gravid på naturlig måte viser det seg, klarte å bli det på et slikt "sjansespill" da det absolutt ikke passet, så det frarådes på det sterkeste! Er det helt krise, så må det jo gå an å få låne en hundrelapp eller noen kondomer av noen? Hvis ikke, så finnes det jo andre måter å hygge seg på!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå