Gjest Gjest_lillemeg_* Skrevet 20. mars 2008 #1 Skrevet 20. mars 2008 Det er påske og jeg er alene (sambo er på TG). Skal uansett ikke gjøre noe fornuftig, så loffer rundt i pyjamas. Mulig den er svett og det er årsaken? Men jeg loffer ofte rundt i pyjamas (fyllesyk og uproduktiv om søndagene osv) uten at dette har skjedd før. På begge lårene har jeg masse små røde prikker (til nå ikke sett dem andre steder, dog jeg klør en del i hodebunn og nakke også nå). Og de kløøør!! Føler meg ellers ikke uvel på noe hvis. Ikke vært kontakt i med dyr eller noe sånt, men lurer jo på om jeg har spist noe rart? Sjeldent jeg får utslett, får enten migrene eller vondt mage om jeg spiser noe jeg ikke tåler. Spiser sunt (men spiser jo litt usunt iblant). Jeg er 20 år, men det betyr jo ikke at barnesykdommer kan utelukkes. Prøvde å google litt, men hørtes ikke ut som det var verken meslinger eller røde hunder (vannkopper har jeg hatt, i 5-6. klasse.. så lite sansynlig det kommer igjen allerede vel? Og det er vel ikke små prikker heller) Noen forslag? Sitter nå her og funderer mens jeg klør.
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2008 #2 Skrevet 20. mars 2008 Ny såpe, vaskemiddel, skyllemiddel, spist noe rart?
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2008 #3 Skrevet 20. mars 2008 Der stokk jeg litt! Ja har kjøpt noe jeg tolker som ny type Omo Color (ny eske og greier), men første klesvasken med den ble tatt av tørkestativet idag, så ingenting derfra er brukt ennå... Og hvordan skulle eventuelle rester havne utover lårene mine? Spist noe rart har jeg alltid gjort... ikke verre enn vanlig . Litt mer sjokolade enn vanlig tror jeg.. aldri fått prikker av det før.. får ta meg en god dusj i morgen tidlig (orker ikke dusje så seint pga håret tørker jo ikke osv) og se hva som skjer.
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2008 #4 Skrevet 20. mars 2008 Tatt av tørkestativet halvnaken, eller lagt klær som er vasket med nytt pulver sammen med den buksa du har på deg nå? Og du kan jo dusje uten å vaske håret og da
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2008 #5 Skrevet 20. mars 2008 Det kan være en allergisk reaksjon på nøtter eller tilsetningsstoffer i sjokoladen. Det kan gi utslett, og av og til også pusteproblemer. Hvis du får pusteproblemer må du på legevakta. På legevakta kan du få sprøyter med antihistaminer og kortison som demper reaksjoenen hvis det er en allergisk reaksjon. Søk på elveblest så kan du se om det er slikt utslett du har.
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2008 #6 Skrevet 21. mars 2008 Ikke ryddet klær halvnaken nei litt rart at det skulle ha trengt igjennom pyjamasbuksa også da.. og hvorfor klør jeg bak på ryggen og i nakken/hodebunnen i tillegg, om det er årsaken? Allergisk mot sjokolade og nøtter er det garantert ikke, da jeg ikke har hatt det før. Ingen pusteproblemer heller nei, så alvorlig er det nok ikke. Elveblest virket det heller ikke som... utrolig rart at ingen av "prikke-kløe" sykdommene ligner :S. Er små røde prikker, verst utover lårene. Antar det er samme resten av stedene jeg klør, men har ikke sett dem ennå. Tok en nettopp en god dusj uten såpe/sjampo-bruk for å se hva som skjedde, og jeg klør ganske mye ennå.... snodige greier...
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2008 #7 Skrevet 21. mars 2008 Fuglelopper? Jeg leste et sted at de har våknet rekordtidlig i år.
Eplekake Skrevet 21. mars 2008 #8 Skrevet 21. mars 2008 Kanskje litt fjernt men.... en skjelden gang når jeg har vært på byen eller av andre grunner gått ute i kulda med nylon strømper, eventuelt tights eller busker med mye nylon (stretch)har jeg fått kulde utslett fremme på lårene... røde små kløende prikker..... Har forøvrig sluttet å gå ute med så lite klær nå hi hi hi
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2008 #9 Skrevet 21. mars 2008 Fuglelopper? Isje håper da ikke det. Eplekake: Jeg går aldri med slike klær, men tror jeg har fått lignende prikker, jeg får dem helst på overarmene (og iblant lårene) om jeg vimser rundt lettkledd (hente håndkle jeg glemte da jeg skulle dusje osv), mørkerøde nupper som iblant klør også. Det er ikke slike jeg har nå, derfor jeg ble litt "skremt", for jeg skjønte ikke hva det var nå. De var ikke så synlige sist jeg var på do, så mulig det bare var noe forbigående..
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2008 #11 Skrevet 21. mars 2008 Miros: Høres ganske mye ut som de "kuldeprikkene" jeg snakket om i forrige innlegg.. Kle på deg mer, eller ta et varmt bad/dusj, det svir litt på prikkene for meg men det hjelper! Aner ikke om noen kremer kan gjøre noe forskjell, bruker generellt lite kjemikalier på kroppen min..
Gjest Grafica Skrevet 21. mars 2008 #13 Skrevet 21. mars 2008 Høres litt ut som skarlagensfeber, har du vondt i halsen? Jeg hadde det i høst, og hadde kraftig utslett utover lårene, hendene/underarmene, leggene, nakken og ryggen. Mitt hovnet bare mer og mer opp, og jeg hadde problemer med å sove pga kløen... Først var det bare litt, men det spredte seg fort. Jeg fikk antibiotika og kløestillende medisiner, heldigvis. På meg dukket det opp "over natta", jeg klødde litt på leggene på kvelden og midt på natta våknet jeg opp med utslett over hele beina. Dro til legevakta dagen etterpå. Jeg hadde ikke så mye vondt i halsen, bare litt når jeg skulle svelge. Så jeg koblet ikke de to tingene før legen sjekket halsen min. Kalde dusjer (om så bare å skylle over bena) og aloea vera var det som reddet meg fra galskap.
lillemy8808 Skrevet 21. mars 2008 #14 Skrevet 21. mars 2008 TS her, jeg orka bare ikke å logge på sist . Skarlagensfeber hørtes ikke noe bra ut nei, men virker som det har roet seg igjen hva det nå enn var. Jeg har litt færre prikker, og klør ikke så mye mer enn normalt (jeg blir ikke gal av kløe mer). Så får se hvordan det går framover, mulig dette (i verstefall) er starten på skarlagensfeber. Jeg blir uansett sjeldent svært syk, så mulig jeg har en veldig mild versjon om det er mulig? Skal uansett huske på skarlagensfeber, da jeg ikke ante at den også ga kløende prikker.
Gjest Grafica Skrevet 22. mars 2008 #15 Skrevet 22. mars 2008 Skarlagnsfeber er egentlig streptokokker, og er noe man kan få flere ganger i løpet av livet. Men kroppen utvikler forsvar mot selve skarlagensfeberen etter første gang man har det. Derfor kalles det en barnesykdom. Hvertfall slik legen forklarte det til meg. Som sagt, når det klør som verst, skyll over bena dine med kaldt vann, fukt en klut og press forsiktig mot nakken (ikke gni, det gjør kløen verre), det fungerer utrolig bra. Og ha løse behagelige klær. Den dagen jeg skulle på legevakta var jeg så smart at jeg hadde på skjørt og strømpebukse, det var dritvarmt ute og jeg hadde vært på skolen først. Når jeg kom hjem, sliten og lei, med tunge bæreposer, oppdaget jeg at nøklene mine lå inne i leiligheten. Så da var det tilbake til byen for å hente nøklene til sambo. Det var ikke mye gøy, for å si det slik; varm og svett med strømpebukse som strammet og gjorde vondt. Huff! Løse behagelige klær!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå