Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, no må me jammen heia skikkelig på Scheherazade! :duskedame:

Skrevet

Så spennende :hoppe:

Her har jeg vært hos akupunktøren igjen, hun satte en ekstra nål for modning i dag siden jeg bare har 2 uker igjen til termin - og det kjennes! Mye mer murringer, sammentrekninger og vondt... så det modnes her i hvertfall :)

Skrevet

Spennende dette her!!!

Har noen her smurt mellomkjøttet med noe krem/olje eller gjort andre tiltak for å modnes, lette/få i gang fødselen? Foruten akupunktur.

Jeg er villig til å prøve det meste :fnise:

I dag var vi på fødselsforberedende kurs hos jordmora. Nyttig. Var fire andre par der og noen blinket seg ut som venninnepotensiale. Andre ikke.

I går hadde jeg fri og det var MYE mer slitsomt enn å være på jobb! Jeg skulle jo rekke alt; jordmortime, katt til dyrlegen, frisør, bil på verksted og en del andre småærend i byen. Blei skikkelig sur og dyster på kvelden :tristbla:

Skrevet

Husker dere at vi snakket om en del gratispakker her inne? Flere hadde forslag på litt "uvanlige" steder (dvs steder jeg ikke hadde hørt om).

Noen som er flinkere enn meg til å søke det frem? :sjenert:

Mener bestemt det var i denne tråden, men 61 sider er mye å lete i..

Skrevet
Husker dere at vi snakket om en del gratispakker her inne? Flere hadde forslag på litt "uvanlige" steder (dvs steder jeg ikke hadde hørt om).

Noen som er flinkere enn meg til å søke det frem? :sjenert:

Mener bestemt det var i denne tråden, men 61 sider er mye å lete i..

Skal vi se:

* Liberopakken får du ved å melde deg inn i Liberoklubben her. Da får du en lapp i posten og henter pakken hos Lindex. Du får ny pakke noen måneder etter fødselen.

* Apotek/Pampers-pakken kan du bestille her, da får du en mail med en lapp du kan skrive ut og ta med til apoteket.

* Sandvikpakken får du om du melder deg inn hos Babyverden, eller du sender inn svarkortet i den lille boken man får hos legen på første kontroll.

* Rimipakken bestilles her og du får en lapp i posten som du tar med på Rimi. Også her får du ny pakke når babyen er noen måneder gammel.

* Weleda har en liten pakke med prøver på babyprodukter som du kan bestille her. Lapp i posten og produktene hentes på en helsekostbutikk.

* Gratis bleiebøtte bestilles her og hentes på en Reflex-butikk.

Skrevet

Jeg fikk tips av JM om å massere skjedeåpningen og 2-3cm inn med jordnøttolje. Skulle også prøve å tøye litt både opp, ned og til begge sidene. Dette var imidlertid ikke for å modne fortere, men for å forebygge det å revne eller måtte klippes. Ved å massere og tøye litt så tøyer man ut vevet slik at det blir mykere og dermed tåler mer til fødselen.

Skrevet

Noen som vet hvordan det går med Scheherezade?

Synes for øvrig det er overraskende lite føding her, det er da flere som er skikkelig nær termin nå!

Skrevet

Spennende med Scheherazade ja. Det kan jo dessverre ta litt tid med en igangsetting, så vi får håpe det går greit. Eller kanskje er det over allerede?

Lite føding så langt, men det er jo like vanlig å gå over termindagen som å føde før. Det varer nok ikke lenge før det blir fødsler på løpende bånd. :)

Skrevet

Ser ikke ut til at jeg skal føde i dag, heller. Mannen min er opptatt en stund nå, så jeg har rett og slett noen timer der jeg ikke bør føde - blir helt stressa av det!

Kasta opp voldsomt i dag tidlig - kanskje det er et tegn?

Skrevet
Noen som vet hvordan det går med Scheherezade?

Synes for øvrig det er overraskende lite føding her, det er da flere som er skikkelig nær termin nå!

Tussi! er sladrisen hennes, og hun har nok ikke hørt noe mer etter at hun fikk mld om at hun hadde fått en modningspille... *venter spent på oppdattering*

Ja, er litt overrasket selv jeg!! Det er da like vanlig å føde før som etter termin, og har har har ingen satt i gang enda...??!!! :sjokkert:;)

Men, som jeg skrev hos Mirabella76 her om dagen; novemberbarna trives nok ekstra godt inne i mammanes mager!!! :hjertesmil:

Ser ikke ut til at jeg skal føde i dag, heller. Mannen min er opptatt en stund nå, så jeg har rett og slett noen timer der jeg ikke bør føde - blir helt stressa av det!

:fnise: Det blir jeg også!!! Hvis det er ei tid på døgnet eller en dag det rett og slett har passa litt dårlig at jeg skulle ha født, så har jeg blitt småstressa ved tanken om at "jeg må ikke føde nå altså!!" :ler:

=======

Jeg har fortsatt med maserier i går kveld og i natt også, (lå med maserier hele natt til i går..), heldigvis ga det seg litt utpå sånn at jeg fikk noen timers søvn... Slitsomt når kroppen driver på sånn lenge..!! Så jeg håper det ikke tar mange døgnene før det blir fødsel på alvor..

Skrevet

Scheherazade har født! :hoppe: Riktignok litt mer action enn håpet, men gutten kom ut og de har det visst bra :) Tussi postet denne meldinga i dagboka hennes:

"Da har jeg fått en liten fabelaktig gutt! Han kom kl to i natt, veide 2330 g og 46 cm. Dessverre endte det i ks med full narkose fordi riene kom så tett at baby ble stressen. Nå er alt bra!"

Skrevet

Gratulerer så mykje med den lille gutten din, Scheherazade! :strix:

Skrevet

Yes, startskuddet er satt!!! :strix:

Da kan vi andre bare følge opp som perler på en snor.... :lur:;)

Skrevet

Gratulerer Scheherazade. :blomst: Håper alt er bra med alle sammen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...