Gå til innhold

Nov/des-2008-klubben!

Coxy

Anbefalte innlegg

Gjest *Mim*
Da har jeg vært på UL og det viser seg at morkaken ligger foran livmormunnen. Så jeg blør fra morkaken. Babyen har det fint, men det blir ingen sex frem til ordnær UL......Noen flere som har dette??

Jeg har ikke hatt det, men har en venninne som hadde det. Hun måtte ta det veldig med ro en stund, men fikk en frisk og fin gutt. :)

Godt å høre at det ikke var noe verre, Daiquiry. :klem:

I dag er jeg sykemeldt fra jobb igjen. Våknet i natt med migrene, og kan jo ikke ta Ibux. Utover formiddagen ble jeg mer og mer kvalm pga hodet, men nå er hodet heldigvis nesten bra, med hjelp av kaffe. Nå prøver jeg bare å slutte å kaste opp og være kvalm... Slike dager er utrolig kjipe, spesielt siden jeg egentlig ikke kunne være vekke fra jobb i dag. Er litt sur på alt og alle, spesielt samboer som kunne gå på jobb som normalt. Føler litt at vi overhode ikke er to om dette, han fikk litt moro noen minutter, deretter en fiks ferdig baby ni måneder senere, mens jeg må gjøre alt arbeidet... :tristbla:

Jeg har også hatt noen migreneanfall, ille når man ikke får tatt medisin. :tristbla: God bedring! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har du jo lov til å være, men da er det jo ikke fordi man ikke kan ta smertestillende. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ekkelt med blødning, Daiquiry. :troest: Godt at det ikkje var noko farlig iallfall. Får håpa at morkaka flyttar seg lenger oppover i livmora etterkvart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, to Pinex funker ikke, men har jo faktisk noen Paralgin Forte i en skuff, godt mulig jeg prøver det dersom det blir sånn igjen... Har kastet opp i hele dag, og først nå ser jeg lys i enden av tunnelen. Er ikke noe kjekt å ha det sånn heller, spesielt når jeg blir litt sur og oppgitt på samboeren min også...

(Som forøvrig gjør styrkeøvelser på Wii-en, kun iført boksershorts og sokker, det ble visst litt varmt... :ler: )

God helg til alle, spesielt til Daiquiry etter en litt dårlig start!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er bare ekstremt trøtt for tida. Må sove flere ganger om dagen. Flere?

:Nikke: Jeg har også kommet inn i en skikkelig trøtt perode igjen...trodde det var over, jeg, men NEIDA!! Men men....

Da blør jeg igjen.....skal til legen kl 0940.....Er livredd...

Da har jeg vært på UL og det viser seg at morkaken ligger foran livmormunnen. Så jeg blør fra morkaken. Babyen har det fint, men det blir ingen sex frem til ordnær UL......Noen flere som har dette??

Off, hørtes skummelt ut.... Krysser fingrene og håper at alt går bra! :troest:

God rugehelg til oss alle! :klem:

Tror kanskje vi har funnet navn til gutten vår. Men DET er hemmelig, altså! :eeeh:

Jeg har hatt en knallmoro bryllupshelg!! :)

Aha!!! Klarer du å holde det hemmelig da???!!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare vært trøtt i dag, kan nok ikke skylde på tyngden heller. Sovnet halvannen time på sofaen, sånn at jeg prøvde å våkne flere ganger men ikke fikk det til, i blandet masse rare drømmer. Føler meg ikke så veldig pigg nå nei!

Ferie på fredag, det skal bli godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min energi er heldigvis på bedringens vei.

Nå har vi fått svar på fosterdiagnostikken: Om vi får et barn med kromosomfeil nå så har vi sinnsykt uflaks :danse: Alt ser så bra ut og endelig har gleden over å være gravid kommet. Det er deilig :)

Så nå går det i strikking av babyplagg, planlegging av trening, navn, bil osv.

Jeg skal lage meg en "belønningskalender" hvor jeg krysser av det jeg trener de dagene jeg gjør det. Har noen forslag til enkle "gravidøvelser" som man kan gjøre hjemme og som er nyttige? Feks for ryggen og bekkenet. Gjør dere knipeøvelser? Kondisjon? Armer, bein, mage? Trening er virkelig ikke mitt felt :sjenert: Jeg har alltid blitt mobbet for at det er noe jeg er allergisk mot...

Jeg vil være en sprek gravid som er i god form og som holder formen og får en enkel fødsel og en enkel "etterpåtid" (hva heter det? Rekonval....?)

Det er da aldri for sent å begynne. Bedre sent enn aldri, sier nå jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra da Kiri, da kan du senke skuldrene og konsentrere deg om forberedelsene.

Angående trening pleier jeg å bruke Wii Fit, ikke alle øvelsene jeg gjør da, kombinert med en rask gåtur sånn hvert jubelår. Prøver å gjøre knipeøvelser, men kommer sjelden på det før jeg skal sove... :sjenert: Du bør visst ikke trene magemuskler, de rette, det utelukker f.eks. vanlige situps. Og dette er nok ikke tiden for å bli i superform akkurat. Hvis du har siste nummer av Gravid, var det en del yoga-øvelser som var bra for gravide der.

Er det ikke rekonvalens det heter? Jeg satser iallfall på det samme som deg, men tviler litt på at det går i oppfyllelse med mindre jeg blir litt mer seriøs på disse turene mine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *Mim*
Min energi er heldigvis på bedringens vei.

Nå har vi fått svar på fosterdiagnostikken: Om vi får et barn med kromosomfeil nå så har vi sinnsykt uflaks :danse: Alt ser så bra ut og endelig har gleden over å være gravid kommet. Det er deilig :)

Så nå går det i strikking av babyplagg, planlegging av trening, navn, bil osv.

Så bra, Kiri! :klem:

Er det ikke rekonvalens det heter?

Rekonvalesens. ;)

Yogaøvelsene i Gravid-bladet ser fine ut, har prøvd noen av dem. Men herlighet, så lange forklaringer! Litt vanskelig å øve inn, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekonvalesens. ;)

Yogaøvelsene i Gravid-bladet ser fine ut, har prøvd noen av dem. Men herlighet, så lange forklaringer! Litt vanskelig å øve inn, synes jeg.

Haha, ja, der var det ja, tror ikke jeg har brukt det ordet noensinne i grunn.

Jeg kjente igjen noen av yoga-øvelsene fra yoga-øvelsene på Wii-en, så da så det ikke så avansert ut. Men har ikke prøvd de i bladet da. Sikkert enklest å begynne med noen, så heller utvide repertoaret litt etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Tror ikke det er så smart å ta paralign forte når man er gravid hvis man kan finne andre alternativer. Det er kodein i de. Kodeinholdige legemidler er reseptpliktige i gruppe B og inneholder narkotika (altså kodein) ;).

Tror jeg har kjent bevegelse for første gang :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Tror ikke det er så smart å ta paralign forte når man er gravid hvis man kan finne andre alternativer. Det er kodein i de. Kodeinholdige legemidler er reseptpliktige i gruppe B og inneholder narkotika (altså kodein) ;).

Man bør jo holde seg unna så godt man kan, men i følge Felleskatalogen er paralgin forte trygt å ta i svangerskapet (da går vi ut fra at man ikke har noe avhengighetsforhold).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Mim*

Tror jeg har kjent bevegelse for første gang :rødme:

Er det ikke flott? :klem: Nå er det turnshow nesten hver kveld her. :)

Jeg blir helt slått ut av paralgin forte selv, og har ikke så lyst til å overføre noe av det til babyen min. Jeg har tatt smertestillende under foregående svangerskap, men blir mer og mer puristisk av meg. Det er et helt personlig valg - no offence altså!

Jaja, nå skryter jeg vel litt. Har akkurat bøttet innpå med cola...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på ørtende kontroll (man mister litt tellingen når man går såpass ofte). Alt er i skjønneste orden, og flott hjertelyd. :) Deilig at det gikk så greit denne gangen, det kan fort ta flere timer hvis man har jordmortime relativt sent og dermed havner lenger bak i køen til endokrinologen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...