Arkana Skrevet 5. juni 2008 #341 Del Skrevet 5. juni 2008 Daiquiry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 5. juni 2008 #342 Del Skrevet 5. juni 2008 Her kommer noen hjertesukk fra meg...vil ikke at dette skal forståes på en gal måte, men sånn føler jeg bare....Jeg syns bare det ikke er så kjekt å gå gravid. Skulle så gjerne ønske at jeg var en av de damene som bare elsker det. Jeg er trøtt konstant, tørr nedentil, soppinfeksjoner, urinveisinfeksjon, vonde pupper, vondt i magen, hodepine og dårlig sexlyst. Jeg gleder meg noe vanvittig til babyen kommer! Men det er jo så lenge til!!!!!! Huff, som jeg syter, men jeg måtte bare få det ut.....Takk for at dere hørte på meg.. Jeg har også hatt tunge perioder, Daiquiry. Fremdeles er jeg ganske mye mer fokusert på alle plagene og vondtene mine enn jeg liker. Men de er jo der! Jeg har også hatt mine tvil om hele prosjektet - en baby til - nå? Huff, dette er tanker jeg ikke har delt med så mange, kan ikke si jeg er så stolt av det. Men graviditeten er en tøff periode med hormoner som stormer gjennom kroppen. Men nå synes jeg faktisk det går lettere. Magen synes mer, og babyen blir virkelig for meg. Og formen er bedre enn på lenge! Håper du også får en bedre periode snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daiquiry Skrevet 6. juni 2008 #343 Del Skrevet 6. juni 2008 Tusen takk for støtte jenter!!! Setter veldig pris på det, dere skjønner jo hva man går igjennom. Er ikke alltidl like lett å få en samboer til å forstå alt dette... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 6. juni 2008 Forfatter #344 Del Skrevet 6. juni 2008 Jeg har også slitt med soppinfeksjoner, brukt canesten, men aner ikke om det egentlig har hjulpet... Kjære blir i alle fall ikke smittet..!!! Rare greier... Har hatt soppinfeksjonene før jeg ble gravid også, og har hørt flere sagt at de hadde også mye problemer med det før og under svangeskap, men vært helt fin etterpå. Trøster meg med det... Usj, skjønner at det er kjipt for deg Daiquiry... Jeg er nok heldig som ikke har alle de plagene som du har!!! Blir nok straks mye bedre! Etter jeg passerte 13 uker, har alt vært kjempebra her. Men begynner nå og merke andre ting, ut fra at jeg blir større, og begynner å grue meg til jeg er 7-8-9måneder på vei... Men får ta det som det kommer!! Men en ting har du VELDIG rett i: De kommende pappaene har ikke akkurat den beste forståelsen for alt sammen...!!! :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 6. juni 2008 Forfatter #345 Del Skrevet 6. juni 2008 (endret) Kopierer et innlegg som jeg har skrevet i dagboka mi også....Noen av dere som har begynt å oppleve noe av dette....? Lurer på mye rart med kroppen min nå... Puppene mine er sååå harde!!! Og når jeg klemmer på de, så kjenner jeg liksom masse som kjennes ut som sener og klumper og rariteter... Er dette rett...??!! Er til tider litt hardere i magen nå. Og da jeg føler at jeg må på do, og jeg må presse litt ekstra, så føles det også ut som at jeg presser ut ungen.... Er dette vanlig??? Og da jeg får orgasme.... Kjennes litt ut som at det skjer noe som ikke burde skjedd med livmora!!! Når jeg går, spesielt i nedoverbakker, føler jeg at jeg må holde på magen, litt under, for å holde magen "på plass", liksom.... Har jeg blitt gal??!! Endret 6. juni 2008 av Monica85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 6. juni 2008 #346 Del Skrevet 6. juni 2008 (endret) Det er ikkje berre enkelt å vera gravid, nei. Eg har forsåvidt hatt lite plager. Sleit med kvalme og oppkast ein periode, men det gjekk heldigvis fort over. Det som sliter mest på meg for tida, er angsten for at noko skal skje med den lille i magen min, etter at eg vart innlagt på sykehuset med blødningar for eit par veker sidan. Det var ein grusomt skremmande opplevelse, og eg merkar at eg ikkje klarar å slappa heilt av etter det som skjedde. Kvar gang eg går på do, sjekkar eg nøye etter blodspor både i do og på papiret. Og kjenner eg noko litt vått i trusa (utflod), så får eg panikk, og er sikker på at eg har begynt å blø igjen. Håpar angsten min forsvinner etterkvart som tida går, men det er slitsomt å ha det slik. Soppinfeksjon har eg også hatt i svangerskapet. Var veldig plaga for litt meir ein månads tid sidan. Måtte gå på 2 langvarige canestenkurar, før eg vart kvitt elendigheten. Utrulig kjipt! Sender ein til deg, Daiquiry - og kryssar fingrane for at svangerskapet går litt lettare i tida framover! Endret 6. juni 2008 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 6. juni 2008 #347 Del Skrevet 6. juni 2008 Stor stas på ultralyd i dag! Flott liten krabat som svelget og vinket med fingre og tær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 6. juni 2008 #348 Del Skrevet 6. juni 2008 Så koselig *Mim*. Regner selvsagt med at alt var i skjønneste orden også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 6. juni 2008 #349 Del Skrevet 6. juni 2008 Så kjekt å høyra, *Mim* :-D Godt å få sjå at alt står bra til med den lille i magen din. Har dåke fått vita om det blir jente eller gutt? No er det berre 4 dagar til eg skal på ultralyd, og det blir veldig spennande! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 6. juni 2008 #350 Del Skrevet 6. juni 2008 (endret) Her kommer noen hjertesukk fra meg...vil ikke at dette skal forståes på en gal måte, men sånn føler jeg bare....Jeg syns bare det ikke er så kjekt å gå gravid. Skulle så gjerne ønske at jeg var en av de damene som bare elsker det. Jeg er trøtt konstant, tørr nedentil, soppinfeksjoner, urinveisinfeksjon, vonde pupper, vondt i magen, hodepine og dårlig sexlyst. Jeg gleder meg noe vanvittig til babyen kommer! Men det er jo så lenge til!!!!!! Huff, som jeg syter, men jeg måtte bare få det ut.....Takk for at dere hørte på meg.. Jeg er som deg og savner gleden over å være gravid... Kan se at andre "gløder av lykke", men kan ikke si jeg føler det sånn. Jeg føler meg mest trøtt og tafatt hjemme og ei som gjør en halvgod jobb med en kvart innsats på jobb.. Snakket med ei i dag som fortalte at da hun var 13,5 uke på vei snudde det helt plutselig. Hun fikk mye mer energi og lyst på mye rar mat. Vi får håpe det gjelder for oss også. I dag har jeg hatt en dag med mange negative tanker og følelser. Ikke i forhold til graviditeten, men pga, vil jeg anta. Jeg som normalt ikke tar så på vei for ting griner bare jeg tenker på diverse kommentarer og ting som har skjedd i dag. Slike dager er ikke artig! Endret 6. juni 2008 av kiri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daiquiry Skrevet 6. juni 2008 #351 Del Skrevet 6. juni 2008 Tusen takk for støtten jenter! Kjekt å høre at det går bra med dere alle sammen. Vi får støtte oss på hverandre Jeg håper tiden går fort til termin, er fryktelig utålmodig...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 6. juni 2008 #352 Del Skrevet 6. juni 2008 Godt å dele ups and downs her inne. Vi forstår hverandre bedre enn de fleste akkurat nå. Alt som ble målt og sjekket var i skjønneste orden. Terminen ble flyttet noen dager bakover, til 2. november. Var et øyeblikk bekymret for at jeg måtte flytte over til oktober-klubben der jeg lå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 6. juni 2008 Forfatter #353 Del Skrevet 6. juni 2008 (endret) Alt som ble målt og sjekket var i skjønneste orden. Terminen ble flyttet noen dager bakover, til 2. november. Var et øyeblikk bekymret for at jeg måtte flytte over til oktober-klubben der jeg lå. Haha, det tenkte jeg på også, da jeg skulle på UL!!! "Tenk om jeg blir flytta fram, og får termin i oktober?? Da må jeg inn i ny klubb da!! Det kan jeg jo ikke!!" Bra du holdt deg til oss! Forresten, *Mim*, stemmer tickeren din ut fra termin og greier som du fikk på UL nå...? Skjønner ikke helt hvordan vi da kan være så mange dager i spredning.... I følge tickerne våre er det 4 dager i mellom oss, men i følge termindatoene er det 7 dager..... :klø: Endret 6. juni 2008 av Monica85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 9. juni 2008 #354 Del Skrevet 9. juni 2008 Nei, jeg får ikke tickeren til å stemme. Og vi har da tickere fra Lilypie begge to...? :klø: Har bare tastet inn termindatoen, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 9. juni 2008 #355 Del Skrevet 9. juni 2008 De siste dagene har jeg følt meg litt mer "massiv", håper magen snart finner det for godt å komme! Er det noen som har peiling på hvor lang bestillingstid det egentlig er på barnevogn? Flere som sier at jeg må bestille i god tid fordi det er lang bestillingstid, men ingen som egentlig kan presisere nærmere. Jeg jobber sammen med masse gutter der de fleste er småbarnsforeldre. I det siste har de hatt stor glede av å komme med alle skrekkhistoriene i lunsjen, og gjerne overdrive litt ekstra. I dag har jeg blitt foret med skremmende opplysninger som at det er helt normalt å smugle leker i bleien, man bør ikke ha noe som helst som kan knuse og det er helt normalt å befinne seg på legevakten klokken syv en lørdags morgen fordi ungen har stappet noe i nesen. Jada, dette blir nok bra... Og fødselshistoriene sparer de visst til nærmere termin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 9. juni 2008 Forfatter #356 Del Skrevet 9. juni 2008 Nei, jeg får ikke tickeren til å stemme. Og vi har da tickere fra Lilypie begge to...? :klø: Har bare tastet inn termindatoen, jeg. Jeg har tastet inn både hvor langt jeg er på vei/dato for siste mens (måtte jukse litt for å få det til å stemme med antall uker..), OG termindato...da blir det korrekt! De siste dagene har jeg følt meg litt mer "massiv", håper magen snart finner det for godt å komme! Er det noen som har peiling på hvor lang bestillingstid det egentlig er på barnevogn? Flere som sier at jeg må bestille i god tid fordi det er lang bestillingstid, men ingen som egentlig kan presisere nærmere. Jeg jobber sammen med masse gutter der de fleste er småbarnsforeldre. I det siste har de hatt stor glede av å komme med alle skrekkhistoriene i lunsjen, og gjerne overdrive litt ekstra. I dag har jeg blitt foret med skremmende opplysninger som at det er helt normalt å smugle leker i bleien, man bør ikke ha noe som helst som kan knuse og det er helt normalt å befinne seg på legevakten klokken syv en lørdags morgen fordi ungen har stappet noe i nesen. Jada, dette blir nok bra... Og fødselshistoriene sparer de visst til nærmere termin. Da kommer nok magen snart!! Ei venninne som fødte i slutten på april, hadde 10 uker leverngstid på den vogna hun bestilte.... Men er jo mulig at det er stor forskjell på merke, butikk, osv..... Haha....har det moro de gutta på jobben din, da!! ============================= Her har melkeproduksjonen starta nå....!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 9. juni 2008 #357 Del Skrevet 9. juni 2008 Nei, jeg får ikke tickeren til å stemme. Og vi har da tickere fra Lilypie begge to...? :klø: Har bare tastet inn termindatoen, jeg. Tror de i USA regner et svangerskap til 40 uker, mens vi i Norge regner det som 40+2, så du må trekke fra to dager for å få rett på tickeren... Men om det løser problemet er en annen sak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 9. juni 2008 #358 Del Skrevet 9. juni 2008 I morgon er det tid for ordinær UL! Både gledar og gruar meg, men kryssar fingrane for at det går bra. Og så er eg veldig spent på om me får vita kjønnet på den lille luringen i magen min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 9. juni 2008 #359 Del Skrevet 9. juni 2008 Lykke til på UL i morgen Mirabella76. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 9. juni 2008 #360 Del Skrevet 9. juni 2008 Lykke til i morgen, Mirabella! Har dere tenkt til å ta 3D-ultralyd? Jeg hadde i utgangspunktet ikke planlagt det - synes det er dyrt - men jeg ble litt gira av ultralyden jeg var på nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå