Gå til innhold

Nov/des-2008-klubben!

Coxy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heldiggris, Scheherezade! God tur!

Jeg kjøpte de første klærne i går. Fant fine, gode klær på salg, og kjøpte gulpekluter. Begge guttene mine har vært skikkelige gulpegutter - det rant nesten mer ut enn inn en stund... Jentene har knapt gulpet i det hele tatt.

Nå syns jeg til og med gulpeklutene er søte. :) Skal vaske det i dag, men kom på at jeg faktisk ikke har noe sted å oppbevare babytøyet.

Hvordan går det med deg, Daiquiry? :klem:

Det går greit med meg...er sykemeldt 50% i en mnd. Skal ta det med ro sier legen. Er veldig spent på UL i juli, håper morkaken har flyttet på seg, ellers vil jeg føle meg skikkelig snytt....vil jo ha en normal fødsel...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Mim*

Får håpe det ordner seg. :klem:

Jeg er aktivt sykmeldt og det fungerer fint for meg. Jobber 2 - 3 dager i uka, og styrer tiden selv. Stresser jeg, får jeg hodepine og kynnere. :tristbla:

Sjauet litt mye på jobb i dag. Ikke tungt, men fikk magesmerter allikevel. Stusslig å være så pinglete, men men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes det er kjipt å være sykemeldt, men jeg tør ikke ta noen sjanser, tenk om noe skulle skje!!

Forresten, med fare for å ikke ha fulgt skikkelig med her, hva hvor er Eyore??? er det skjedd noe??? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg tenkt litt på også!!! Og det er da flere som har vært innom her, og ikke gitt noe mer lyd fra seg, tror jeg..... Blir bekymret av sånt!!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monica85 86

*Mim* 78

Mirabella76 45

Concertina 43

Scheherazade 37

Arkana 34

Daiquiry 26

Revenka 24

kiri 20

Eeyore 16

~Mocca~ 9

Ullah 2

SummerJoy 1

angelou 1

latte 1

Liset 1

theamoren 1

=====================

Hva med ~Mocca~, for eksempel...? Og SummerJoy...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*Mim*: 2.november

SummerJoy: 8.november

Monica85: 9.november

Mirabella76: 10.november

Scheherazade: 18. november

Concertina: 23.november

latte: 24.november

Revenka: 6.desember

Daiquiry: 6.desember

Arkana: 7.desember

Ullah: 8.desember

kiri: 11.desember

Eeyore: 16.desember

Lenke til kommentar
Del på andre sider

=====================

Og SummerJoy...?

Tittei!! :goodbye: Så kos at du bryr deg da. Alt står bare fint til her! :rosasmil: Er mest aktiv inne på graviditetsforumet egentlig. Og dagbokskrivinga den gikk litt skeis :fnise:

Opplevde noe spennende idag. Har kjent liv lenge da..små dult helt nede ved trusekanten, men idag kjente jeg det helt oppe ved navlen! Var utrolig spesielt. Kjente først et klart og tydelig dunk. Så kjente jeg med hånden og det var helt hardt der... kanskje det var en fot eller noe ??

Ba samboer komme bort, og da fikk han kjenne spark inne i hånden sin for første gang. Så stas, hihi :rødme:

Var så gøy å kjenne spark oppe i magen liksom , og ikke bare helt nede ved trusekanten. Hihi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Mim*
Tittei!! :goodbye: Så kos at du bryr deg da. Alt står bare fint til her! :rosasmil: Er mest aktiv inne på graviditetsforumet egentlig. Og dagbokskrivinga den gikk litt skeis :fnise:

Opplevde noe spennende idag. Har kjent liv lenge da..små dult helt nede ved trusekanten, men idag kjente jeg det helt oppe ved navlen! Var utrolig spesielt. Kjente først et klart og tydelig dunk. Så kjente jeg med hånden og det var helt hardt der... kanskje det var en fot eller noe ??

Ba samboer komme bort, og da fikk han kjenne spark inne i hånden sin for første gang. Så stas, hihi :rødme:

Var så gøy å kjenne spark oppe i magen liksom , og ikke bare helt nede ved trusekanten. Hihi...

Å, så koselig! :hjerte: Jeg kommer alltid til å savne følelsen av liv i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært hjemme i to dager nå og fått tenkt og fundert en del. Formen har blitt bedre og bedre (dvs mer energi), men nå kom hodepine, litt svimmelhet og litt kvalme/uvelhet plutselig.... Kjedelig. Blir jo smårar av å være hjemme!

Har tenkt en del på dette med fulltidsjobb/deltidsjobb/karriere/småbarn. Har kommet fram til at i en helt ideell verden så jobber både jeg og sambo 80% og har hjelp i huset. Dette er som sagt i en helt ideell (og noe urealistisk) verden.

Men det er jo lov å drømme. Jeg har masse fordommer mot både hjemmeværende og karrieremødre og måtte gå et par runder med meg selv på hva jeg ønsker og hva som passer for meg og oss. Heldigvis er det veldig lenge igjen.

Har dere andre tenkt noe på dette?

En annen ting jeg har tenkt på er at jeg vil kjøpe en del utstyr brukt. En tur på Barnas Hus ga meg prissjokk og jeg fikk en veldig følelse av at "jeg vil ikke være med på denne kjøpekarusellen". Av miljøhensyn og av andre hensyn.

Når andre før har klaget over at det er så dyrt å få barn, har jeg tenkt at "selvfølgelig koster det å få barn, men du trenger jo ikke kjøpe ALT og alt trenger ikke være fra "øverste hylle" og byttes ut så fort det kommer en ny modell om du ikke har råd. Det betyr ikke at du er en dårligere forelder for det".

Men at det skulle være SÅ dyrt, hadde jeg ikke trodd. At en upraktisk reiseseng er billig, mens den som er praktisk koster nesten 2000kr hadde jeg ALDRI trodd! At en vippestol som bare er en bøyle i tynt stål og et stofftrekk koster 1100kr var en annen stor overraskelse.

Jeg vil ikke bli sånn foreldre som går på alt det der! Prisene blir satt ut i fra hva folk er villige til å betale og jeg skal vise at jeg IKKE er villig til å betale det!

Har dere andre noen tanker om dette?

Vet det er en viktig balansegang i å ikke begynne å kjøpe ting for tidlig i tilfelle det går galt, samtidig som formen kan bli elendig de siste mnd eller man føder for tidlig.

Så kommer spørsmålet: Om man skal kjøpe mye brukt bør man beregne god tid, men når bør man begynne da? Har feks dere som venter i november begynt?

Hilsen Kiri som oppfordrer til debatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Monica85: Jeg har termin 8 desember.:)

Ok!! :) *noterer*

Ah, der var du jo!!! :vinke: Så godt og høre fra deg!!! :)

Åh, så herlig å kjenne så tydelig liv... :hjerte: Jeg kjenner foreløpig bare masse romsteringer, noen dager mye, andre dager bare så vidt littegrann. Gleder meg til tydelige spark, og til man kan kjenne det på utsiden!!! :rødme: Gleder meg til samboeren får kjenne!! :jepp:

Ved forrige kontroll, som var på 18+6 uker, var øverst på livmoren passert navnlen allerede, faktisk. Så det er nok fult mulig for deg også :) Moro når det kommer lenger opp..

Jeg har vært hjemme i to dager nå og fått tenkt og fundert en del. Formen har blitt bedre og bedre (dvs mer energi), men nå kom hodepine, litt svimmelhet og litt kvalme/uvelhet plutselig.... Kjedelig. Blir jo smårar av å være hjemme!

Har tenkt en del på dette med fulltidsjobb/deltidsjobb/karriere/småbarn. Har kommet fram til at i en helt ideell verden så jobber både jeg og sambo 80% og har hjelp i huset. Dette er som sagt i en helt ideell (og noe urealistisk) verden.

Men det er jo lov å drømme. Jeg har masse fordommer mot både hjemmeværende og karrieremødre og måtte gå et par runder med meg selv på hva jeg ønsker og hva som passer for meg og oss. Heldigvis er det veldig lenge igjen.

Har dere andre tenkt noe på dette?

En annen ting jeg har tenkt på er at jeg vil kjøpe en del utstyr brukt. En tur på Barnas Hus ga meg prissjokk og jeg fikk en veldig følelse av at "jeg vil ikke være med på denne kjøpekarusellen". Av miljøhensyn og av andre hensyn.

Når andre før har klaget over at det er så dyrt å få barn, har jeg tenkt at "selvfølgelig koster det å få barn, men du trenger jo ikke kjøpe ALT og alt trenger ikke være fra "øverste hylle" og byttes ut så fort det kommer en ny modell om du ikke har råd. Det betyr ikke at du er en dårligere forelder for det".

Men at det skulle være SÅ dyrt, hadde jeg ikke trodd. At en upraktisk reiseseng er billig, mens den som er praktisk koster nesten 2000kr hadde jeg ALDRI trodd! At en vippestol som bare er en bøyle i tynt stål og et stofftrekk koster 1100kr var en annen stor overraskelse.

Jeg vil ikke bli sånn foreldre som går på alt det der! Prisene blir satt ut i fra hva folk er villige til å betale og jeg skal vise at jeg IKKE er villig til å betale det!

Har dere andre noen tanker om dette?

Vet det er en viktig balansegang i å ikke begynne å kjøpe ting for tidlig i tilfelle det går galt, samtidig som formen kan bli elendig de siste mnd eller man føder for tidlig.

Så kommer spørsmålet: Om man skal kjøpe mye brukt bør man beregne god tid, men når bør man begynne da? Har feks dere som venter i november begynt?

Hilsen Kiri som oppfordrer til debatt :)

Enig i hva du mener som ideell situasjon, men er vel bare det om det blir like realistisk... :fnise: Inntil 2010 går jeg på deltidshøgskole to dager i uka, og etter jeg begynner å jobbe igjen vil jeg da bare jobbe to dager i uka + evt ei vakt i helga. Ønsker å ha en dag i uka sammen med barnet. Kommende bestemor ønsker også en dag i uka sammen med guttungen, så han vil da trenge bare 60% barnehageplass. Noe jeg ser på som optimalt for en så liten en!! :)

Når det gjelder å handle inn ting og utstyr, er jeg nok like usikker som deg...Og samtidig enig i at man MÅ ikke kjøpe ALT, og man MÅ ikke kjøpe alt NYTT!!!

Foreløpig er det eneste jeg har kjøpt et sengesett og en saubamse/-bok som var på supertilbud... :fnise:

Men må beynne med litt diverse snart, en må tenke økonomisk også!! Selv om man begrenser seg, er det likevel MYE som skal handles inn av små og store ting, og da lønner deg seg vel å fordele det litt utover månedene...Vi har i allefall IKKE råd til å handle alt den siste måneden, sånn økonomisk sett!! Samtidig tror jeg ikke jeg kommer til å orke det heller....Så greit å dele det opp litt....

Jeg undrer mer over hva kan jeg handle på internett? Hvilke merker på ting og tang er greie, og hvilke er bare dritt og man bør holde seg unna...?

Jammen ikke lett å være førstegangsgravid!!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Mim*

Ja, det er dyrt på kjøpe alt nytt! Jeg har lyst til å investere en del kroner i vogn, siden vi triller mye, og jeg har lyst til å ha fin vogn til det siste barnet vårt. :)

Jeg har pleid å være tilbake i 100 % jobb etter kort permisjon, men denne gangen blir det nok litt annerledes. Har ikke tenkt så mye på det ennå, egentlig. Må ellers oppfordre dere til å bruke retten til ammepermisjon! Det har funket fint for oss. :)

Er ikke i så bra form om dagen. Sliter med hodepine, og har en del magesmerter. Håper det ikke legger demper på turene vi har planlagt i sommer. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest *Mim*

Som lærer hadde jeg inntil to timer pr dag, lønnet. :) Mulig dette er en spesialavtale, men jeg tror ammeperm skal være lønnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka
Monica85 86

*Mim* 78

Mirabella76 45

Concertina 43

Scheherazade 37

Arkana 34

Daiquiry 26

Revenka 24

kiri 20

Eeyore 16

~Mocca~ 9

Ullah 2

SummerJoy 1

angelou 1

latte 1

Liset 1

theamoren 1

=====================

Hva med ~Mocca~, for eksempel...? Og SummerJoy...?

Hva slags liste er dette??? Jeg er så nyskjerrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en liste over hvem som har skrevet innlegg i denne tråden, og hvor mange hver enkelt har skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Mim*
Hva slags liste er dette??? Jeg er så nyskjerrig.

Liste over hvor mange innlegg vi har i tråden. Hvis du klikker på antall svar i trådvisningen, får du opp en liste over hvem som har svart, og hvor mange innlegg de har.

Siden jeg er hysterisk opptatt av rettskriving kan jeg ikke la være å kommentere at nysgjerrig ikke har noen k i seg. :) Overse meg hvis du vil, Reveenka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...