Dru Skrevet 20. mars 2008 #1 Del Skrevet 20. mars 2008 Det lurer jeg på. Jeg har en flaske stående fra influensaen for ett år siden, og nå trengte jeg den. Den går ikke ut før i 2009 og er ikke åpnet før nå. Skal Cosylan smake skikkelig bittert og skal smaken henge igjen på tunga i lange tider? Jeg kan ikke ta mer av dette, jeg brekker meg omtrent... Og mens vi er inne på det, hva er segradabark og hvilken hensikt har den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristaa Skrevet 20. mars 2008 #2 Del Skrevet 20. mars 2008 Jeg synes den har en søtlig småbitter smak - og den er hundre ganger bedre enn Solvipect med morfin, for den blir jeg susete og kvalm av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amanlis Skrevet 20. mars 2008 #3 Del Skrevet 20. mars 2008 På meg henger også smaken igjen på tunga i lange tider. Alle smaksløkene blir "bedøvet" så jeg har ikke smak på flere dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dru Skrevet 20. mars 2008 Forfatter #4 Del Skrevet 20. mars 2008 Vel, den hadde uansett ikke noe effekt så jeg tror jeg lar være å utsette meg selv for det der en gang til. Men makan til ekkel smak, jeg hadde brekninger i et kvarter etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litavesla Skrevet 21. mars 2008 #5 Del Skrevet 21. mars 2008 Skal ikke mye til å skjønne hvorfor den smaker pyton da... Se litt mer på flaska så ser du det skal være smak av fersken...! :o) Verste hostesafta jeg får når jeg er forkjøla... men den funker, så tar dritten bare for å døyve hostinga...Heldigvis er jeg ikke forkjøla nå :D men skjønner at du blir kvalm av den ja.... ikke god i det hele tatt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dru Skrevet 21. mars 2008 Forfatter #6 Del Skrevet 21. mars 2008 Jeg kjente ikke snev av fersken engang, jeg kjente bare en utrolig bitter smak som hang igjen i evigheter. Nå har jeg vært på legevakta der jeg fikk Solvipect og Ventoline, satser på at det gjør saken litt bedre. Hostesaften drøyer jeg så lenge jeg kan med, det er noe med selve konseptet hostesaft som jeg misliker. Ventoline er fint stoff, det kan jeg leve med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grissini Skrevet 21. mars 2008 #7 Del Skrevet 21. mars 2008 Cosylan smaker ikke godt, men jeg har aldri opplevd at smaken henger i lenge etter jeg har tatt den. Jeg synes i grunnen det er den eneste hostesaften som hjelper når hosten først har satt seg. God bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trillrund Skrevet 21. mars 2008 #8 Del Skrevet 21. mars 2008 Jeg tar ikke Cosylan pga smaken! Får brekninger bare av lukten... Brukte Tuxi forte i flere år, men den ble borte fra markedet. Tror den jeg fikk sist var en solvipect-variant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_iren_* Skrevet 22. mars 2008 #9 Del Skrevet 22. mars 2008 Husk at denne hostesaften er mot tørr hoste, står i pakningsvedlegget. Jeg har brukt den, smaker ikke så godt, men hjelper, den er også merket med rød trekant, jeg blir hvertfall litt mer avslappet av den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 22. mars 2008 #10 Del Skrevet 22. mars 2008 Skjønner ingenting, jeg. Coslylan smaker jo kjempegodt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dru Skrevet 22. mars 2008 Forfatter #11 Del Skrevet 22. mars 2008 Husk at denne hostesaften er mot tørr hoste, står i pakningsvedlegget. Ja, jeg fant ut av det. Jeg hadde veldig lyst til å bruke den da jeg hadde skikkelig slimhoste, men heldigvis leser jeg alltid pakningsvedlegget før jeg tar medisiner, selv om jeg har tatt dem før. Nå forguder jeg Ventoline, hostesaft har ikke vært nødvendig i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2008 #12 Del Skrevet 22. mars 2008 solvipect comp er omtrent 10x bedre enn cosylan. Cosylan er et helvete å få ned, blir direkte kvlam av smaken på den. Forskjellen er at solvipect comp er slimløsende i tillegg til å dempe tørrhoste/irritasjonshoste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 22. mars 2008 #13 Del Skrevet 22. mars 2008 Skjønner ingenting, jeg. Coslylan smaker jo kjempegodt! Det synes jeg også. Synes det smaker lakris jeg Cosylan er i alle fall min beste venn når jeg har mine utallige luftveisinfeksjoner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minienthe Skrevet 22. mars 2008 #14 Del Skrevet 22. mars 2008 cosylan smaker død men den funker... inneholder vel ethylmorfin eller noe i den dur hvis jeg ikke husker feil ? et triks som fungerer her er å helle oppi dosen i et sånt lite målebeger man får på apoteket, hell deretter rødbrus i et glass. shot ned cosylanen så guffa lander bak på tunga, hell deretter på med rødbrus for det tar vekk den verste smaken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dru Skrevet 22. mars 2008 Forfatter #15 Del Skrevet 22. mars 2008 Er det ikke helt bak på tunga man smaker bittert? I så fall er det jo meningsløst. Det er det uansett siden det kommer i kontakt med bakre del av tunga samma faen. Jeg tror jeg bare konkluderer med at jeg har tatt min siste slurk Cosylan. Blærk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minienthe Skrevet 22. mars 2008 #16 Del Skrevet 22. mars 2008 husker ikke men jo mindre del av tunga den kommer i kontakt med jo bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 22. mars 2008 #17 Del Skrevet 22. mars 2008 Har tatt dette mange ganger selv og synes det smaker helt j****, unnskyld språket. Smaker bittert som du nevner og henger liksom igjen lenge etterpå. Det jeg har funnet ut er at jeg må drikke noe annet rett etter å ha tatt det, ellers brekker jeg meg og kaster opp.(..) Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
macula Skrevet 23. mars 2008 #18 Del Skrevet 23. mars 2008 Jeg har aldri likt tuxi pga. smaken, mens samboeren min elsker det. Gjelder da også jägermeister etc. Cosylan liker jeg så lenge jeg hoster så mye at jeg trenger det. Hvis jeg plutselig ikke klarer å svelge, så innser jeg at jeg faktisk egentlig ikke hoster noe særlig, og ikke trenger å ta det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå