Gå til innhold

gule ringer


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hvordan fjerner man gule ringer under armene på lyse klær?

har måttet kastet flere klær på grunn av dette.. er det noen som vet hvorfor de oppstår? hmmm..

helt rart! og hvorfor lukter enkelte gensere svette med EN gang og andre ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er deodoranten sin feil! Neste gang velg en som det står på at ikke skal gi flekker til klærne:) Skjønner ikke hva som er poenget med så selge deoer som gir flekker egentlig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah... Dette sliter jeg med også!

Jeg kan ikke bruke andre deodoranter enn sterilan, de funker bare ikkefor meg. Men jeg får alltid gule ringer under arma.

En periode brukte jeg meeeengder med klorin for å prøve å gjøre noe med det, men det funka ikke.

Og en annen ting: mine hvite klær blir alltid gule etter en stund, selv om jeg bare vasker hvitt med hvitt, bruker vaskepulver for hvitt tøy, og vasker på 60 grader. Det er noe dritt. Og her en dag hadde jeg vaska en hvit hettejakke, og oppdaga at det var kommet brune flekker på ene ermet. Som jeg ikke hadde lagt merke til før jeg vaska. Og de går IKKE vekk.

Jeg bruker egentlig veldig sjelden hvite klær, og jeg tror dette er grunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ta feil, men jeg tror sterilan har en deo som ikke skal gi hvite flekker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På svarte klær, ja. Men skal den også være bra mot gule flekker på hvite klær? kanskje jeg må prøve den en gang til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hvertfall aldri fått gule flekker på hvite klær av den=) (derimot vil jeg ikke anbefale den på nybarbert hud! "ouch")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ah... Dette sliter jeg med også!

Jeg kan ikke bruke andre deodoranter enn sterilan, de funker bare ikkefor meg. Men jeg får alltid gule ringer under arma.

En periode brukte jeg meeeengder med klorin for å prøve å gjøre noe med det, men det funka ikke.

Og en annen ting: mine hvite klær blir alltid gule etter en stund, selv om jeg bare vasker hvitt med hvitt, bruker vaskepulver for hvitt tøy, og vasker på 60 grader. Det er noe dritt. Og her en dag hadde jeg vaska en hvit hettejakke, og oppdaga at det var kommet brune flekker på ene ermet. Som jeg ikke hadde lagt merke til før jeg vaska. Og de går IKKE vekk.

Jeg bruker egentlig veldig sjelden hvite klær, og jeg tror dette er grunnen.

Ja det er helt merkelig hvor fort hvite klær blir misfarget!! og veeeldig frustrerende! noen med tips her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jente37
Hvordan fjerner man gule ringer under armene på lyse klær?

har måttet kastet flere klær på grunn av dette.. er det noen som vet hvorfor de oppstår? hmmm..

helt rart! og hvorfor lukter enkelte gensere svette med EN gang og andre ikke?

Dette slet jeg også med, inntil min mor gav meg flgde råd: Kjøp svette-puter som selv du syr inni ermet på plaggene. Putene er så tynne at de ikke syns.

Jeg har selv brukt dem i åresvis, og putene tåler vanlig maskinvask. Det blir ikke lukt i tøyet heller, og man sparer seg de ekle gule ringene under armene.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Dette slet jeg også med, inntil min mor gav meg flgde råd: Kjøp svette-puter som selv du syr inni ermet på plaggene. Putene er så tynne at de ikke syns.

Jeg har selv brukt dem i åresvis, og putene tåler vanlig maskinvask. Det blir ikke lukt i tøyet heller, og man sparer seg de ekle gule ringene under armene.

Lykke til :)

Å så lurt! :) hvor får man kjøpt slike? men syns det ikke når man må sy de på da? tråd og søm og det der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jente37
Å så lurt! :) hvor får man kjøpt slike? men syns det ikke når man må sy de på da? tråd og søm og det der?

Hei. Nei de syns ikke. Du syr dem fast langs samme søm som er i armhulene på plaggene. Jeg har brukt dem på flortynne stoffer også. Til dags dato har ingen oppdaget dem :)

Putene fås kjøpt på de fleste butikker som selger stoffer og symaskin tilbehør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pingvin
Ja det er helt merkelig hvor fort hvite klær blir misfarget!! og veeeldig frustrerende! noen med tips her?

Jaaaaaaa jeg har et tips! Hadde problemer med dette i årevis før jeg begynte med Neutral vaskepulver til hvitt og lyst tøy. Nå er de hvite klærne mine like hvite som de var da jeg kjøpte de. Jeg er superglad for at jeg fant ut at Omo og lignende er for sterkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaaaaa jeg har et tips! Hadde problemer med dette i årevis før jeg begynte med Neutral vaskepulver til hvitt og lyst tøy. Nå er de hvite klærne mine like hvite som de var da jeg kjøpte de. Jeg er superglad for at jeg fant ut at Omo og lignende er for sterkt.

Jøss, må testes.

Hadde det tilbakevirkende kraft? Ble klærne som var blitt gule hvite igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tnita

Hm, her var det mange gjester! :lol: Vel, selv kaster jeg klær som lukter eller det ikke går vekk flekker på. Har ikke det store problemet med gule flekker på hvite klær, men om jeg ser slikt, kaster jeg de bare. Da er plagget "oppbrukt" for min del...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig bare å kaste misfargede klær. De er oppbrukt. Eller klippe dem opp og bruke dem som vaskefiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig et annet problem, men det er "beslektet".

Jeg har en fin, tre-farget trøye som dessverre har farget av litt. Dvs. at de hvite feltene på trøya har tatt farge fra de røde og blå.

Er det noen som ha en ide om hva jeg kan gjøre for å få det hvite hvitt igjen? Eller er plagget (en DG-trøye til tusenlappen!!!!!) ødelagt etter en gangs bruk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har egentlig et annet problem, men det er "beslektet".

Jeg har en fin, tre-farget trøye som dessverre har farget av litt. Dvs. at de hvite feltene på trøya har tatt farge fra de røde og blå.

Er det noen som ha en ide om hva jeg kan gjøre for å få det hvite hvitt igjen? Eller er plagget (en DG-trøye til tusenlappen!!!!!) ødelagt etter en gangs bruk?

Den ville jeg gått tilbake til butikken med og klaget på. Forutsatt at du har vasket den etter vaskeanvisningen selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig et annet problem, men det er "beslektet".

Jeg har en fin, tre-farget trøye som dessverre har farget av litt. Dvs. at de hvite feltene på trøya har tatt farge fra de røde og blå.

Er det noen som ha en ide om hva jeg kan gjøre for å få det hvite hvitt igjen? Eller er plagget (en DG-trøye til tusenlappen!!!!!) ødelagt etter en gangs bruk?

Tror ikke det er noe du kan gjøre med det. Som andre nevner, har du vasket den etter anvisning kan du prøve å klage.

Men med dyre klær lønner det seg ofte å la være å vaske dem, så holder de på farge og fasong.

Evt rense dem profesjonelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm....kjøpte den i Roma, så det blir vel litt vanskelig å klage, tror jeg......

men, men....er den ødelagt, så er den ødelagt. :gråte:

Skulle selvsagt ikke vasket den, men med en stor sauseflekk midt på brystet så den liksom så pussig ut.... :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å vaske den en gang til? Jeg trodde jeg ødela en hvit genser med rødt trykk en gang. Det røde fløt liksom ut. Vasket den en gang til og da ble den fin igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...