Gå til innhold

Sliten og uvel av alkohol

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Jente20_*
Skrevet

Når jeg drakk alkohol før kjente jeg det vanlige, at jeg ble brisen/full osv.

Men nå i en periode har jeg bare blitt svimmel, ikke full-svimmel eller kvalm-svimmel, men uvel, som om jeg er på en båt.

Jeg blir også kjempesliten i hele kroppen og har vanskelig for å puste, alt dette av bare en slurk med f.eks cider.

Jeg blir aldri fyllesyk lenger, blir heller veldig paranoid pga mer pustevansker, spisevansker(redd for å bli kvalt, så jeg kan ikke svelge), hjertebank, vondt i forskjellige steder i magen(organer) og har konstant dødsangst.

Dette skjer ikke bare med alkohol, men det topper seg med det.

Var ute en kveld, og ble lammet fra hoftene og ned etter å ha drukket.

Jeg er kjemperedd for å dø av hjertesvikt/organsvikt/kvelning, noen som opplever/har opplevd dette ?

Tusen takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei

Du bør vel kanskje seriøst tenke på å slutte å drikke alkohol,

og gjerne ta en tur til lege

Klem

Gjest Bekreftelseskode
Skrevet

Jeg opplever noe av det samme når jeg drikker alkohol, bare ikke i så voldsomme grader som du beskriver. Skal ikke mer enn en slurk cider til før jeg føler meg kvalm og uvel i magen og får tilløp til panikkanfall. I tillegg blir jeg kjempetrøtt og sliten og vil stort sett bare gå og legge meg.

Etter litt tenking har jeg funnet ut at kroppen kanskje reagerer på gjæren i noe av alkoholen. Cider og hvitvin er det jeg reagerer mest på, mens drinker med sprit i kan jeg drikke langt mer av før jeg blir dårlig.

Vet ikke om jeg har rett siden jeg kan veldig lite OM alkoholholdige drikker, men det kan jo være en tanke :)

Skrevet

Jeg kjenner meg litt igjen i det du beskriver. Før ble jeg brisen, men nå blir jeg bare sliten, trøtt og svimmel + tung i hodet..

Gjest Catwoman
Skrevet

Har også opplevd mye ubehag når jeg drikker - ikke så ille som deg vel og merke.

Jeg blir heller ikke vanlig full - jeg blir dårlig, som oftest ihvertfall. Kvalm, trøtt og svimmel og vil helst bare legge meg. Og synet går helt over styr - klarer ikke å fokusere på noenting, ser dobbelt og trippelt og alt beveger seg forran øynene mine, samtidig som jeg føler meg klar og edru i hodet. Og det kan komme bråfort, uten at jeg har drukket nesten noenting.

Verst dagen etter - da har jeg hjertebank deluxe - hjertet slår så heftig at jeg blir utslitt av å sitte helt sitlle. Og svimmel og uggen hele dagen hele dagen. Og mye angst.

Det er vel sånn at noen mennesker rett og slett ikke tåler alkohol spesielt bra? Det er verst hvis jeg drikker vin, virker sånn ihvertfall.

Men jeg har løst dette på verdens ekleste måte - jeg drikker lite.

Og etter å ha gått på noen smeller har jeg lært kroppen min å kjenne, utifra dagsform, hvor mye jeg har spist etc. og hvor mye jeg tåler. Kjenner jeg det minste tegn til at jeg begynner å bli litt brisen - så stopper jeg å drikke da. :)

Det beste for deg og er vel å kutte ut å drikke? Men hvis du opplever mye av det samme uten at du har drukket noe eller tatt noen annen form for rus - er det sikkert lurt å ta en tur til legen. For det høres ikke helt bra ut

Gjest Gjest_Jente20_*
Skrevet

"Etter litt tenking har jeg funnet ut at kroppen kanskje reagerer på gjæren i noe av alkoholen."

Det kan jo være, er allergisk mot muggsopp. Men er jo rart at jeg er konstant sånn, føler meg liksom alltid "utenfor", akkurat som om jeg ikke egentlig lever, bare er i en boble. =/

Catwoman - Du beskriver det akkurat sånn jeg har det og, men når du sier at kanskje noen ikke tåler alkohol like bra, tenker jeg på at det ikke tok lang tid før noen sa de hadde det sånn også, på denne tråden.

Men dette kan jo ikke være normalt ? Jeg kjenner en som ikke tåler alkohol, han blir dausjuk bare han er i nærheten av alkohol omtrent, MYE værre enn hva jeg beskriver.

Har noen av dere andre som har det sånn, gått til lege eller noe ?

...Og det med å slutte å drikke, jeg har ikke mange venner, ingen jeg er sammen med bortsett fra hvis det er fester så, jeg kommer ikke til å slutte å drikke.

Uten sosial omgang føler man seg ihvertfall som dritt. ^^

Gjest Gjest_Jente20_*
Skrevet
Catwoman - Du beskriver det akkurat sånn jeg har det og, men når du sier at kanskje noen ikke tåler alkohol like bra, tenker jeg på at det ikke tok lang tid før noen sa de hadde det sånn også, på denne tråden.

Er. Jeg mente vel egentlig at det kan vel ikke være noe veeeldig farlig, siden noen sa de hadde det sånn etter så kort tid.

Og tusen takk for svar forresten, er betryggende å høre at det ikke er bare meg.

Gjest Bellatrix
Skrevet
...Og det med å slutte å drikke, jeg har ikke mange venner, ingen jeg er sammen med bortsett fra hvis det er fester så, jeg kommer ikke til å slutte å drikke.

Uten sosial omgang føler man seg ihvertfall som dritt. ^^

Hvis du ikke tåler alkohol må du selvsagt slutte å drikke. At vennene dine drikker behøver ikke bety at du trenger å gjøre det. Å ikke drikke alkohol er ikke ensbetydende med å være usosial. Jeg tåler ikke nøtter, mener du at jeg skal holde meg unna alle selskaper der det serveres kakaer med nøtter? Eller skal jeg dra i selskap, drikke kaffe og eventuelt spise av de kakene uten nøtter?

Gjest Gjest_Jente20_*
Skrevet

Du kan vel spise nøtter om du vil det... Skjønner ikke helt hvordan du kan sammenligne det da men.

Vennene mine ? Som jeg sa, jeg har ikke venner, bare folk jeg drikker med en gang imellom.

Gjest Gjest
Skrevet

Hun mener jo at du kan dra på fest uten å drikke alkohol skjønner du vel?

Akkurat som en med nøtteallergi drar i selskap uten å spise nøtter!

Gjest Catwoman
Skrevet

Enig med Bellatrix - i at du kan feste uten å drikke også.

For min del så er festen ødelagt uansett når jeg kommer til det punktet som jeg skrev ovenfor, jeg har det mye gøyere hvis jeg ikke drikker eller bare drikker litt.

Jeg tror ikke det er spesielt farlig - Kan godt være gjærsoppen jeg og reagerer på og. Jeg tåler ikke mye gjærbakst så godt heller (hvis det kan finnes noen sammenheng der) men da er det på en anne måte - da blir jeg oppblåst i magen.

Men du sier jo at du opplever det sånn nesten hele tiden - det høres ikke så bra ut. Har du andre plager? Deprimert eller angst eller noe sånt?

Gjest Gjest_Jente20_*
Skrevet

Jeg skjønte jo det da, men skjønner ikke hvordan man kan sammenligne nøtteallergi og alkohol.

Alkohol er et rusmiddel.

Gjest Gjest_Jente20_*
Skrevet

Eller kan jo bli hjemme...

Ja, jeg har mye angst og depresjoner, men jeg tror ikke det er noe psykisk egentlig...

Kan jo være den gjæren ja...

Skrevet (endret)
Jeg skjønte jo det da, men skjønner ikke hvordan man kan sammenligne nøtteallergi og alkohol.

Alkohol er et rusmiddel.

Takk for at du opplyser oss, jeg er sikker på at dette var en nyhet for de fleste. :ironi:

Allergi er forøvrig allergi, det være seg mot nøtter eller alkohol. Løsningen i begge tilfeller er å holde seg unna det man reagerer på!

Eller kan jo bli hjemme...

Ja, jeg har mye angst og depresjoner, men jeg tror ikke det er noe psykisk egentlig...

Kan jo være den gjæren ja...

Jeg tror i alle høyeste grad at det er psykisk! Jeg syns, hvis du vil ta litt vare på deg selv, at du skal la være å drikke alkohol. Du kan vel drikke andre ting selv om du er sammen med folk som fester? Hvem ser forskjell på en G/T og et glass sitronbrus?

Endret av Brunhilde
Gjest Catwoman
Skrevet
Men er jo rart at jeg er konstant sånn, føler meg liksom alltid "utenfor", akkurat som om jeg ikke egentlig lever, bare er i en boble. =/

Tenkte psykisk når du skrev det her.

For det var veldig likt slik jeg følte det da jeg slet med angst. Det med å føle at man er ikke helt med og lever i en boble.

Får du hjelpe for problemene dine?

Gjest Lilleulv
Skrevet (endret)

Jeg ble sånn som dette da jeg hadde candida... Mens etter en candida-diett gikk det helt fint å drikke.

Man kan forresten også få tilløp til angst og andre psykiske reaksjoner av candida...

Endret av Lilleulv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...