Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2008 #1 Del Skrevet 19. mars 2008 Fra Tysk til Norsk Du willst mir etwas mitteilen oder ein Autogramm von mir? Dann schreibe mir bitte an folgende Anschrift: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2008 #2 Del Skrevet 19. mars 2008 Og dette Wenn Du ein Autogramm von mir bekommen möchtest, dann lege Deinem Brief einen frankierten und adressierten Rückumschlag bei. Vielen Dank! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalind Skrevet 19. mars 2008 #3 Del Skrevet 19. mars 2008 Fra Tysk til Norsk Du willst mir etwas mitteilen oder ein Autogramm von mir? Dann schreibe mir bitte an folgende Anschrift: Har du noe du vil dele med meg, eller ønsker en autograf fra meg; skriv gjerne til følgende adresse: (Autogramm er vel et bilde med påskrevet autograf) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yihaa Skrevet 19. mars 2008 #4 Del Skrevet 19. mars 2008 Og dette Wenn Du ein Autogramm von mir bekommen möchtest, dann lege Deinem Brief einen frankierten und adressierten Rückumschlag bei. Vielen Dank! Autogramm? Er det autograf? Uansett: Hvis du ønsker en "Autogramm" , så må du legge med en adressert og frankert konvolutt med i brevet ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalind Skrevet 19. mars 2008 #5 Del Skrevet 19. mars 2008 Og dette Wenn Du ein Autogramm von mir bekommen möchtest, dann lege Deinem Brief einen frankierten und adressierten Rückumschlag bei. Vielen Dank! Hvis du ønsker et autogram, kan du bare legge ved en ferdigfrankert konvolutt med brevet ditt. Mange takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yihaa Skrevet 19. mars 2008 #6 Del Skrevet 19. mars 2008 Oj, Rosalind, kom inneimellom. Men det passet jo fint, nå oversatte vi hvert vårt sitat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yihaa Skrevet 19. mars 2008 #7 Del Skrevet 19. mars 2008 Hei, inne i mellom igjen gitt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalind Skrevet 20. mars 2008 #8 Del Skrevet 20. mars 2008 Hei, inne i mellom igjen gitt! Hihi. Jeg hadde glemt 'adressert', så det passet veldig bra. Magst du auch deutsch, Yihaa? : ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yihaa Skrevet 20. mars 2008 #9 Del Skrevet 20. mars 2008 (endret) Aber doch...!! Oder... Nein, nicht besonders. Ich habe doch in Deutschland studiert. Mein deutsch ist slecht und sehr rusten. Men språk er jo egentlig litt gøy. Burde kanskje ta det opp litt. Tidligere leste jeg tykke romaner på tysk. Nå er jeg usikker på hvordan "slecht" skrives. Føler det mangler en av de mange c'er eller h'er.... Og rusten aner jeg ikke hva er på tysk, men har jeg flaks er det "rusten"! Endret 20. mars 2008 av Yihaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalind Skrevet 20. mars 2008 #10 Del Skrevet 20. mars 2008 Aber doch...!! Oder... Nein, nicht besonders. Ich habe doch in Deutschland studiert. Mein deutsch ist slecht und sehr rusten. Men språk er jo egentlig litt gøy. Burde kanskje ta det opp litt. Tidligere leste jeg tykke romaner på tysk. Nå er jeg usikker på hvordan "slecht" skrives. Føler det mangler en av de mange c'er eller h'er.... Og rusten aner jeg ikke hva er på tysk, men har jeg flaks er det "rusten"! Ich bin ja auch in Deutschland gelebt (und studiert). Wohin dann? Jeg bodde åtte måneder i Berlin. Og beklager til TS for utenomsnakk. Forhåpentligvis har du fått svar på spørsmålet og er iferd med å etterlyse et autogram fra et eller annet snasent tysk idol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yihaa Skrevet 20. mars 2008 #11 Del Skrevet 20. mars 2008 Jeg bodde i Kiel, Køln og Bremen. Ett semester hvert sted. Har faktisk ikke vært i Tyskland engang siden, dette er sikkert 12 år siden. Kanskje lenger? Tror kanskje det har noe med å gjøre at jeg føler meg elendig i tysk muntlig og håper å bevare det som en hemmelighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2008 #12 Del Skrevet 20. mars 2008 Forhåpentligvis har du fått svar på spørsmålet og er iferd med å etterlyse et autogram fra et eller annet snasent tysk idol. fått svar. Men jeg skal ikke etterlyse noe Jeg bare lurte på hva det betydde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tysklæreren Skrevet 20. mars 2008 #13 Del Skrevet 20. mars 2008 Aber doch...!! Oder... Nein, nicht besonders. Ich habe doch in Deutschland studiert. Mein deutsch ist slecht und sehr rusten. Men språk er jo egentlig litt gøy. Burde kanskje ta det opp litt. Tidligere leste jeg tykke romaner på tysk. Nå er jeg usikker på hvordan "slecht" skrives. Føler det mangler en av de mange c'er eller h'er.... Og rusten aner jeg ikke hva er på tysk, men har jeg flaks er det "rusten"! Det skrives "schlecht". "rusten" er ikke tysk, det heter "eingerostet". Ich bin ja auch in Deutschland gelebt (und studiert). Wohin dann? Jeg bodde åtte måneder i Berlin. Og beklager til TS for utenomsnakk. Forhåpentligvis har du fått svar på spørsmålet og er iferd med å etterlyse et autogram fra et eller annet snasent tysk idol. Hva mener du med "wohin dann?" "Wohin" bruker man ved bevegelse fra et sted til et annet, ellers brukes "wo". Det heter forresten "ich habe gelebt und studiert". Beklager, men jeg klarte ikke å la være. Oversettelsen til norsk er forresten 100% riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalind Skrevet 20. mars 2008 #14 Del Skrevet 20. mars 2008 Det skrives "schlecht". "rusten" er ikke tysk, det heter "eingerostet". Hva mener du med "wohin dann?" "Wohin" bruker man ved bevegelse fra et sted til et annet, ellers brukes "wo". Det heter forresten "ich habe gelebt und studiert". Beklager, men jeg klarte ikke å la være. Oversettelsen til norsk er forresten 100% riktig. Fnis. Samtalen forflyttet seg til en dagbok. Takk for irettesettelse! Og gledelig påske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå