Gå til innhold

P-piller og graviditet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg bruker p-piller, men så glemsk som jeg er så er det ofte at jeg glemmer å ta dem..

Man skal ikke bruke p-piller om man er gravid.

Men hva om jeg da har glemt p-pillen et par dager og jeg har blitt gravid uten at jeg vet om det, og jeg da fortsetter å bruke pillen resten av dagene. Pga. pillene så vil det jo komme en blødning uansett, vil det ikke? Siden menstrasjonen da er kunstig fremstilt pga. pillene.

Hva vil skje da? Vil jeg miste barnet? Eller vil kroppen gi beskjed?

Ellers så hadde jeg jo bare fortsatt å ta pillene neste måned også..

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg er et p-pillebarn. Mamma glemte en pille og fikk ikke noe blødning når hun skulle. Ergo skjønte hun at noe var i gjøre og hun kuttet pillene, gikk til legen og fikk graviditeten bekreftet. Det hjalp muligens på at hun hadde født 3 barn før meg og dermed visste hva som kjennetegnet graviditet hos seg. Dog manglende blødning er et godt tegn. ;)

Du og embryoet deler ikke blod den aller første tiden, så det er nok ingen krise. Men om du stadig glemmer pillen (ja, jeg vet det er fort gjort ;) ), hvorfor ikke legge inn en reminder på mobilen? Alternativt kan du bytte til f.eks. p-ring og legge reminder på denne. Den behøver du heller ikke huske p hver dag.

Endret av Saeria
Gjest Mirina
Skrevet
Du og embryoet deler ikke blod den aller første tiden, så det er nok ingen krise.

Mor og embryo deler aldri blod.

Skrevet

Jeg gikk på p-piller til jeg var to mnd på vei. Fikk ikke mensen, og alt er bra med babyen! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...