honey21 Skrevet 19. mars 2008 #1 Skrevet 19. mars 2008 Tror dette kan postes under kropp og helse, men er ikke sikker Jeg sliter altså med dårlig selvtilitt. Jeg har tidligere i år vært sykemeldt med depresjon (mild), men nå merker jeg at det kanskje henger litt igjen? Jeg føler at jeg er stygg, ikke kul nok, kjedelig, gammel og alt sånt. Føler at alle andre jenter på min alder er kjempepene, sexy, har fine klær, er trendy og spennende. Jeg prøver å overbevise meg selv om at hjernen min bare prøver å "lure" meg, men det hjelper ikke. Jeg føler meg virkelig som søppel i forhold til andre jenter (jeg er i begynnelsen av 20-årene). Vet ikke hva jeg kan gjøre....? Jeg bruker sminke hver dag, passer på håret og neglene mine, prøver å kle meg stilig og alt sånt, men hver gang jeg ser en annen jente føler jeg meg bare som dritt i forhold
Gjest Chili Pepper Skrevet 19. mars 2008 #2 Skrevet 19. mars 2008 Har du tenkt noe på hvorfor du sammenligner deg selv med alle andre?
honey21 Skrevet 19. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. mars 2008 Jeg fokuserer nok for mye på utseende, slik at utseende blir viktigere enn alt annet. Men det er liksom noe jeg føler hver dag... Jeg føler oppriktig at jeg ikke ser bra ut i forhold til andre (selv om jeg i realiteten kanskje ser bra ut ser jeg ikke det selv). Hmmm... (og det er ikke bare utseende, det er personlighet også da)
Rosalind Skrevet 19. mars 2008 #4 Skrevet 19. mars 2008 Her er nok et godt eksempel på den begredelige baksiden av tiden vi lever i. Jeg vil fort som fist anbefale deg å slå av tv'en, finne deg en hobby eller begynne å lese flere bøker. Gjerne alt på èn gang. Oppsøk musikk, finn glede i annet enn nye klær og sminke, ignorer reklameplakater, smil til de gamle men fine menneskene på gaten. Gå uten sminke en hel dag. Smil. R.
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2008 #5 Skrevet 19. mars 2008 Mange får god hjelp av å snakke med en psykolog i slike situasjoner. Har du vurdert det? Det er ingen skam i å få profesjonell hjelp
Crash Skrevet 20. mars 2008 #6 Skrevet 20. mars 2008 (endret) Smil til deg selv i speilet og si høyt at "jeg er ok!", kom deg ut, begynn og tren.. Endret 14. oktober 2008 av Miros
Gjest vimse Skrevet 20. mars 2008 #7 Skrevet 20. mars 2008 Tråden er ryddet, se Kvinneguidens regler. vimse-admin.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå