Gjest tippehøne Skrevet 19. mars 2008 #1 Skrevet 19. mars 2008 Min kjære har sagt at den eneste gangen han kommer til å danse er i bryllupet vårt... Jeg er av de som svinger seg til og med av reklamesanger. Jeg skulle bare ønske at han hvertfall kunne danse slow med meg på stuegulvet. han har sagt at jeg må bare danse med hvem jeg vil på fest og greier, men det er jo han jeg helst vil danse med. Jeg synes det er noe av det fineste jeg kan gjøre med noen jeg er glad i. Så er det noen som har noen forslag til hvordan man kan gjøre eller lure min lille mann til en danseløve eller hvertfall snurre litt på dansegulvet?
Nigo-san Skrevet 19. mars 2008 #3 Skrevet 19. mars 2008 Enig med Tigress... noen danser bare ikke, og sånn er det med den saken. Jeg hater å danse selv, og hadde ikke blitt glad for mer eller mindre velmenende forsøk på å få meg ut på dansegulvet.
Dru Skrevet 19. mars 2008 #4 Skrevet 19. mars 2008 Haha, min vil ikke danse i sitt eget bryllup engang, ser ikke noe poeng i å prøve å overbevise ham om at dansing er noe han må gjøre.
Gjest StockDama Skrevet 19. mars 2008 #5 Skrevet 19. mars 2008 Jeg hater å danse, jeg nekter. Og ville ikke likt det om noen prøvde å få meg til å danse selv om jeg har sagt nei.
Gjest tippehøne Skrevet 19. mars 2008 #6 Skrevet 19. mars 2008 Nei, skjønner vel egentlig det. Jeg får vel nøye meg med brudevalsen og nyte den til det fulle :gjeiper:
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2008 #7 Skrevet 19. mars 2008 Jeg hater å danse, jeg nekter. Og ville ikke likt det om noen prøvde å få meg til å danse selv om jeg har sagt nei. Plagsomt for meg også. det er et j gnål om man er i selskap. jeg blir stresset av det. kan rett og slett ikke danse, så hver gang noen har sikte på mitt bord, så skal jeg på do.... men det er flaut når alle er på dansegulvet og man selv sitter der alene som et annet nek
Gjest Chili Pepper Skrevet 19. mars 2008 #8 Skrevet 19. mars 2008 Jeg er i utgangspunktet enig med de andre her, men det er jo gjerne tryggheten man sliter litt med når man ikke tør å prøve å danse engang. Kanskje han kunne tenke seg å ta et dansekurs på helt basic nivå sammen med masse andre med samme frosk-i-hurtigmikser-stil? Hvis han ikke vil det heller ville jeg bare latt det ligge.
(¯`*Fanny*´¯) Skrevet 19. mars 2008 #9 Skrevet 19. mars 2008 Jeg kan ikke fordra å danse, og jeg blir mektig irritert når noen prøver å tvinge meg til noe jeg virkelig ikke har lyst. Respekter at han ikke vil.
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2008 #10 Skrevet 20. mars 2008 Jeg er i utgangspunktet enig med de andre her, men det er jo gjerne tryggheten man sliter litt med når man ikke tør å prøve å danse engang. Kanskje han kunne tenke seg å ta et dansekurs på helt basic nivå sammen med masse andre med samme frosk-i-hurtigmikser-stil? Hvis han ikke vil det heller ville jeg bare latt det ligge. Å herreminhatt hvor jeg fikk bilder i hodet nå! :ler: TAKK! (men stakkars frosk da!)
Gjest Tigress Skrevet 20. mars 2008 #12 Skrevet 20. mars 2008 Eg dansar gjerne, faktisk, men berre med utvalde partnarar. Eg hatar å danse med menn som ikkje kan føre, det er eit mareritt, så om mannen til TS ikkje likar å danse er han mest truleg eit mareritt på dansegolvet også, så då er det ikkje så mykje å stå etter...
mann23 Skrevet 20. mars 2008 #13 Skrevet 20. mars 2008 Dans er noe flesteparten av norske menn IKKE driver med, ihvertfall ikke edru. Jeg ville ikke prøvd å "hjelpe"/tvinge han til å danse, det er bare mer sannsynlig at han like det enda mindre. At noen ikke finner glede i å danse syns jeg alle burde kunne respektere.
Gjest gjest mann Skrevet 20. mars 2008 #14 Skrevet 20. mars 2008 Å danse er noe av det mest erotiske det er lov til å gjøre med andre enn sin faste partner. Vil han ikke, så la ham slippe. Det er alltids andre å swinge seg med..
Gjest Raptuza Skrevet 21. mars 2008 #15 Skrevet 21. mars 2008 Min mann er ikkje nokon dansar. Og han hadde ikkje likt at eg svinga meg med andre....kanskje med unntak av svigerfar!!!
Gjest *smak* Skrevet 21. mars 2008 #16 Skrevet 21. mars 2008 Min liker heller ikke å danse. Tror livet blir gladere når man danser. Liker egentlig ikke å danse alene med selskapsdans kunne jeg tenkt meg å lære.
Bønna Skrevet 21. mars 2008 #17 Skrevet 21. mars 2008 Jeg har ikke noen forslag på hva du kan gjøre. Men du kan få min mening om den saken. Jeg synes at man i et parforhold skal bestrebe seg etter å tilfredsstille den andres ønsker og begjær. Bastante avvisninger har jeg liten sans for. Spesielt hvis det ikke er noen stor sak. Det synes jeg er egoistisk. Ta for eksempel din kjære. Jeg regner med at han ikke har noen alvorlige traumer knyttet til dansing. Så hva koster det egentlig ham å føye seg for ditt danseønske? Dersom han føler seg uskikket på grunn av manglende danseferdigheter kunne ha meldt seg på et dansekurs. Dersom det skyldes frykt for omgivelsenes reaksjoner kan det være et alternativ å danse med deg privat bak lukkede gardiner. For eksempel i forbindelse med en middag med bare dere to. Det er mye man kan gjøre. Bare man er villig til å prøve.
Gjest Gasse Skrevet 21. mars 2008 #18 Skrevet 21. mars 2008 Pass på så han ikke får sansen for å danse. Husker en eks dro meg med på dansekurs. Der var det - som det alltid er på dansekurs - masse single damer. Så jeg ble beordret til å danse med disse damene en etter en mens min eks sto der alene og trippet på gulvet foran speilet. Det spetakkelet hun startet da vi hadde gått ut døren varte til vår siste telefonsamtale. Men jeg hadde det gøy, jeg. :-D
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2008 #19 Skrevet 21. mars 2008 He he... noe av det som tiltrakk meg med min kjære, før vi ble sammen, var at han ikke danset. Jeg følte meg altså trygg i hans nærvær, vi kunne bli sittende og drikke øl på utestedet og prate og bli kjent, mens de andre vrikket på seg på gulvet. Jeg vet ikke helt hvordan vi skal gjøre det i et evt. bryllup, når ingen av oss danser, om det går an å sløyfe hele det punktet på tradisjonslista... Jeg ville nok blitt veldig sur hvis noen tvang meg til å danse. På grunn av at jeg synes dansing er ganske uforståelig (HVORFOR gjør man det?!!!), og har ikke naturlig danserytme i kroppen. Jeg liker å høre på musikk, ikke vrikke på kroppen til den. Jeg har heller ikke noe spesielt stort kontaktbehov slik at jeg føler meg vel når en eller annen fyr holder rundt meg og danser med meg. Min kjære kan jeg heller klemme og kose med, ikke holde på med pardans der vi må bevege oss i henhold til bevegelsene som en eller annen dansegal latino eller swing-fantomet har bestemt at er "riktige moves". Sukk.
Maneo Skrevet 21. mars 2008 #20 Skrevet 21. mars 2008 La ham være i fred, stakkar. Liker han det ikke, så liker han det ikke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå