Gå til innhold

Hva synes dere er maxalder på brudepike?  

1. 1. Hva synes dere er maxalder på brudepike?

• 8 - 10
      7
    • 10-12
      8
    • 12-13
      3
    • 13-14
      1
    • 14-15
      2
    • 15+
      10

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte å ha en venninne som brudepike/blomsterpike, og hun er 22 år :ler:

Skrevet

Vi skal ha to brudepiker på 11 og en på 13.....det er kanskje ikke noen maxalder på brudepiker, men når de passerer 15 bør de kanskje kalles blomsterpiker?

Skrevet

Jeg synes at man ikke burde være over 12 egentlig, ihvertfall ikke 14! Og ordet "blomsterpike" vet jeg ikke hva er, hvis det tilsvarer det amerikanske så er "flower girl" den norske varianten av brudepike, mens bridesmaid er voksne venninner. Håper vi slipper det siste her i Norge, har selv flere ganger blitt forespurt om å være brudepike i USA, men har klart å komme meg unna. Synes det er håpløst å skulle ha (og betale - for det gjør man selv!) for en kjole jeg ikke har valgt selv (og som kanskje ikke passer meg), i en farve som jeg ikke har valgt selv, og som 4-6 andre kvinner i samme bryllup skal ha. Nei, takke seg til små, søte brudepiker! De andre får være gjester (og kan jo ha fin kjole fordet).

Gjest M-ling
Skrevet

Det er vel ingen max-alder for å være brudepike!

Jeg hadde gjerne brukt min venninne på 60, om jeg hadde fått lyst til å gifte meg.

Skrevet

Her var det mange forskjellige meninger.

:D

Jeg synes kanskje 13 år er max jeg.. Har lovet en jente på 10 (nå) å være brudepike når vi gifter oss, hun er da 11 på dagen.

Skrevet

Det er svært vanskelig å finne brudepikekjoler til de over 10 år. Selv skal vi ha min niese på 12 år, i tillegg til vår datter på 18 måneder.

Det viser seg å være en utfordring å finne like eller matchende brudepikekjoler i disse størrelsene. I tillegg til at de skal passe til min brudekjole..

Hmm.. Mye som skal stemme. :D

Skrevet

Synes 10-12 år bør være en maxalder jeg...

Skrevet

Poenget må vel være at det er en person man ønsker å gi en spesiell plass denne dagen, ikke hvor gammel h*n er??????

Skrevet

Siden alle våre brudepiker er omtrent like gamle fant vi helt hvite enkle kjoler til dem på en vanlig klesbutikk. De matcher ikke kjolen min på andre måter enn at de er hvite.....faktisk for hvite....men vi funderer på å prøve å farge dem litt da.

Skrevet

Alderen spiller da ingen rolle! Poenget er, som tuppelure skriver, at dette er personer man ønsker å gi en spesiell plass på sin store dag.

Vi skal ha vår nevø på to og et halvt som brudesvenn, liten og nusselig, og min søster på 12 som brudepike, stor og stolt.

Riktig at det er vanskelig å finne "brudepikekjoler" til de store brudepikene, min søster har fått leie en helt enkel brudekjole uten slep, pynt eller noe. De i brudesalongen sa at de har leid ut denne og lignende kjoler til både enkle bruder, brudepiker og jenter som skal på skoleball.

Skrevet

Folk må få gjøre som de vil

Brudepiken min vil være ti og et halvt når vi gifter oss,

og dette har hun ventet på i årevis!!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg vet om ei jente som gifter seg i sommer og som skal ha en 14 år gammel brudepike. Jeg må innrømme at jeg stusset litt.

Skrevet

Vi skal ha to brudepiker. Hun ene er 11 år og hun andreer 15 år. Grunen til det er at de har en drøm i livet om å få være brudepike og den drømmenville jeg oppfylle for dem. Vi hadde i utgangspunktet ikke tenkt å ha brudepiker, da vi ikke har noen som er i den alderen. Men som flere har skrevet så spiller jo ikke alderen noen rolle. Hovedsaken er vel at de som er brudepiker føler det er OK og ikke synes de selv er for gamle til det. Det er min mening da. :)

Skrevet

Vi skal ha faktisk ha våre to nieser på tre år til brudepiker, også ei venninne av meg... Hun blir da litt "leiepike"! Og hun gleder seg voldsomt!!!

Gjest Helenius
Skrevet

Lillesøstern på 16 maste for litt siden om ikke min kjære og jeg kunne gifte oss slik at hun kunne få være brudepike. Jeg må innrømme at jeg lo rått... Jeg synes brudepiker gjør seg best når de er ti minus... Kanskje jeg var litt slem mot søstern? :oops:

Skrevet

Man kan vel egentlig ha så gamle brudepiker som man vil...

Trodde det var vanlig at venninner ofte var brudepiker...? :oops:

Gjest Astra1
Skrevet

Jeg mener at brudepiker er penest før de får for store fordeler (pupper). Så etter min mening bør de være maks 10, aller helst 5-7 år.

Gjest Solgløtt
Skrevet

Min datter, som i vårt bryllup i mai i fjor var 13 1/2 år, strålte med sine store fordeler i 80C. :lol:

Tror det er riktig som noen nevnte her, at så lenge den aktuelle brudepiken føler seg komfortabel med situasjonen, er det vel helt i orden! Du kler jo ikke på en 14-åring med blonder og stæsj så hun ligner en liten søt brudepike. Jeg fikk sydd et langt offwhite skjørt med god vidde nederst, i silkestoff til min datter, med en ermeløs topp i samme stoff, med gjennomsiktig stoff med lange ermer utenpå. Hun var så nydelig, og så stolt....!

Det er mange rare meninger ute og går, men vi er jo forskjellige.

Skrevet

Det er kanskje litt dumt at vi i Norge ikke har forskjell på "flowergirl" og "bridesmate"? :roll:

Selv er min eldste brudepike 12 år, og har så absolutt ikke begynt å se ut som en "kvinne". Hun er fortsatt "flowergirl".

Hun er selvskreven. Har hatt lyst til å ha henne som brudepike/flowergirl siden hun ble født. Og nå rakk jeg det -i siste liten!

Ellers er det greit å ha en som kan leie vår uregjerlige 18 mnd gamle datter opp.. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...