Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Ulogget på Nilturiel
Skrevet

Jeg har nett kjøpt hus,og skal begynne med å pusse litt opp. Desverre så greide jeg å springe inn i et problem med det samme. Jeg sliter med å velge farve til soverommet. :oops: Rommet er passe stort (kan ikke målene i hode) og har to garderobeskap som står i hver sitt hjørne. Vurderer å ta desse garderobeskapene bort,dei er praktiske å ha,men plasseringen er skikkelig teit. :roll: Sengen kommer imellom garderobeskapene. Men soverommet ligger ut mot solsiden,og har et stort flott vindu.

Har noen noe tips som kan hjelpe meg på min vei? :wink:

-Nilturiel-

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har gult soverom. Særlig deilig er det med gult når morgensolen kommer inn. Den er så fin - nei, jeg husker ikke hva den heter - alle tror den blir veldig knall - og den er veldig gul, men den er kjølig om sommeren og varm om vinteren.

Skrevet

Har planer om å male soverommet (lys) olivengrønt jeg. Grønt er en farge som passer bra til soverom. Har også tenkt å en hvit nyanse, men siden jeg har sengetøy i natur/beige/hvitt tror jeg kanskje soverommet blir veldig fargeløst. Kan jo selvfølgelig løses med fargerikt tilbehør som puter og bilder da.

Jennifer

Gjest Nilturiel
Skrevet

Vi har en gul stue,så det blir gjerne litt for mye gult om jeg skal male soverommet og i den farven. Tror jeg kommer til å ende opp med en mørk farve...

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi har tre vegger i en lys gul farge som heter "Party" og den tredje veggen i mørk blå på soverommet. Denne fargen heter "Havn". Begge to er henta fra Fargekolleksjone Lady Street.

Det ble nydelig. Den gule fargen er lys, varm og rolig, mens den blå er passe sprelsk. Blåfargen skifter nærmest farge etter lyset. I det ene øyeblikket er den som hav, den neste er den som en kveldshimmel på fjellet.

Jeg stortrives, men har da heller ikke gult og blått andre steder i huset.

Skrevet

Vi har lilla soverom, fargen er fra Butinox og heter Timian. Alle andre rom i huset er lyse (caffe latte og lys toscana, krem) men elsker dette rommet. Sover kjempegodt, alle som har sett rommet synes den var skikklig flott, bortsett fra mamma.....(som jeg bryr meg, det er ikke hun som skal sove der) . Vi har et blått rom også kom jeg på, morgentåke, det er greit nok, men anbefales ikke.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi har benhvit på tre vegger på vårt soverom. Den fjerde veggen er det skyvedørsgarderobe på hele veggen. Den var mørkebrun da vi flyttet inn, men vi har malt skapdørene i en lekker gulgrønn/eplegrønn farge som heter quantum.

Til sammen blir dette lyst og veldig friskt. Blir i godt humør av soverommet vårt.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Lindegrønt er nydelig!

Skrevet

Hei!

Jeg har selv veldig lyst på denne fargen som er en slags grågrønn farge (vanskelig å forklare)..Sjøgrønn?

Jotun 3020-B70G.

Sval og deilig på sommeren, lun på vinteren...... Nydelig nyanse! BIlde av den i det nyerste Allers i en iunteriørreporatsje der! :lol:

Skrevet

Når man skal velge farger i et hus bør man ta utganspunkt i sine egne farger. Ved å finne ut om du og mannen din (hvis du har en da.. :) ) er høst,vinter,vår eller sommer mennesker så blir fargevalget enkelt. Men designer reglene sier også at man ikke bør ha en dyp-mørk farge på et soverom.

Soverommet skal være et behagelig rom, du skal oppholde deg her på forskjellige tider av døgnet og du skal være der når det er mørkt.

Ved å finne deres årstider kan dere lage en kombinasjon (hvis dere er forskjellige) og få en lunt og riktig sovetilværelse.

Mitt rom er limegrønt med en anelse blått i og jeg er vår! Fungerer supert!!

Gjest Anonymous
Skrevet

for det første så heter det farge

for det andre så er alt vi kan gjøre å nevne farger vi liker.. hva du vil ha må du jo uansett bestemme selv.. :roll:

Gjest Nilturiel
Skrevet
for det første så heter det farge

for det andre så er alt vi kan gjøre å nevne farger vi liker.. hva du vil ha må du jo uansett bestemme selv..  :roll:

Om jeg skriver farge eller farve skal du ikke bry deg om. Og jeg synst jeg kan huske at jeg ba om tips,og ikke om en farve som dei andre velger for meg. :-?

Gjest Nilturiel
Skrevet

Vi har funnet en farve vi liker,men den fant vi bare som tapet. :o Så idag er det på den igjen for å finne den farven som maling. Synd at vi ikke fekk med oss om hva den het. det er såfall en blåfarve,som ikke er for mørk,eller for lys.

Skrevet

Nå er soverommet mitt hvitt, men hvis jeg skulle valgt en annen farve ville jeg valgt en sval/ikke-hissig lillatone, hvis du forstår hva jeg mener. Gjerne lavendel, men kanskje det blir for jentete for mannen din?!? :)

Får håpe dere finner den tapetfarven i maling!

ringblomst

Gjest Anonymous
Skrevet
Om jeg skriver farge eller farve skal du ikke bry deg om.

??`

jeg SKAL ikke bry meg?? og det bestemmer du??

jeg bryr meg om at folk skriver feil.. og jeg retter på.. synes det er det minste man kan gjøre.. :)

lykke til med rettskrivingen..

f-a-r-G-e .. se.. det var vel ikke så vanskelig..?

Gjest Nilturiel
Skrevet

??`

jeg SKAL ikke bry meg?? og det bestemmer du??

jeg bryr meg om at folk skriver feil.. og jeg retter på.. synes det er det minste man kan gjøre.. :)

Det minste du kan gjere er å ikke bry deg. Om farve er feil,så har du mangen å rette på.

Gjest Anonymous
Skrevet
Vi har funnet en farve vi liker,men den fant vi bare som tapet.

Du får sikkert ei prøve av den tapeten om du spør?

Den kan du ta med til fargehandelen for å få den målt. Om de ikke har måleutstyr kan du jo også lete gjennom stativet med fargeprøver?

Skrevet
jeg bryr meg om at folk skriver feil.. og jeg retter på.. synes det er det minste man kan gjøre..  

Såvidt jeg vet, er det faktisk like riktig å si/skrive farve som farge - finn noe annet å hisse deg opp over, da :wink:

Nilturiel, få deg en tapetprøve og gå til malerbutikken, de fleste kan lese fargen slik at du får den i maling, ellers så kan du jo sammenlikne med fargekartene.

Pulsatilla :)

Gjest Nilturiel
Skrevet

Nilturiel, få deg en tapetprøve og gå til malerbutikken, de fleste kan lese fargen slik at du får den i maling, ellers så kan du jo sammenlikne med fargekartene.

Pulsatilla :)

Hmm,ja,det skal jeg ta å gjere om jeg ikke finner den farven idag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...