Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2008 #1 Skrevet 18. mars 2008 Hei! Jeg har kjøpt typen "Mooncup" og vil gjerne bruke. Men man skal sterilisere den før bruk, og jeg har verken tilgang på komfyr eller gryte. Noen som steriliserer på andre måter?
Essie_ Skrevet 18. mars 2008 #2 Skrevet 18. mars 2008 Vet ikke om man kan bruke eddik på mooncup'en jeg.. Du har ikke noe desinfeksjonmiddel (for hender f.eks) eller sprit da? Hvis du bruker noe av dette må du vaske den etterpå i mild såpe. Du vil jo få rengjort den ganske godt ved å bruke varmt vann og såpe også (den behøver ikke være steril - det er ikke sterilt der den kommer..).
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2008 #3 Skrevet 18. mars 2008 Tror ikke det er anbefalt å bruke såpe på ting som skal opp i underlivet. Mener å huske at pessaret jeg hadde en gang i gamle dager i hvert fall ikke skulle brukes såpe på - men om det var fordi såperester kunne være skadelig for "miljøet" innvendig eller om det var fordi pessaret kunne bli ødelagt skal jeg ikke si for sikkert.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå