Gjest Ninette Skrevet 18. mars 2008 #1 Skrevet 18. mars 2008 Er alvorlig bekymret for mannen min, som i løpet av de åtte åra vi har vært ilag, skkert har gått opp minst 25 kg, og nå har en stor pondus.. Han jobber lange dager, spiser og lever svært uregelmessig, med lite mosjon og bevegelse i det hele tatt. Aldri frokost, mye usunn mat... I tillegg har han sukkersyke og hjertesykdom i familien uten at det ser ut til å bry ham i det hele tatt. Vi har barn, og barna og jeg prøver å leve sunt. Han er nøye på at de skal spise regelmessig, men han selv er det visst ikke så farlig med. Er klar over at det er han selv som må ta ansvaret for seg selv, men jeg er jo redd for at han skal bli syk av dette.... Prøver jeg å ta det opp med ham, blir han sur og grinete... Hva gjør jeg??
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2008 #2 Skrevet 18. mars 2008 Du kan faktisk gjøre lite annet enn at når du lager mat så lager du sunn mat. Inviter ham ut på tur. Han er voksen og ser jo hva omgivelsene strir meg. Vil han ikke selv så er det lite du får gjort. Jada, strever selv med en samboer som har 20-30 kilo for mye. Har prøvd og hintet, klar tale osv. Det nytter ikke. Vi han dø før fyllte 50 så er det hans valg. Som jeg må leve med.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå