Pasha Skrevet 18. mars 2008 #1 Skrevet 18. mars 2008 Vi skal snart flytte og stedet vi flytter til trenger (på sikt i allefall) nytt kjøkken. vi vuderer litt om vi skal gå for Ikea kjøkken og gjøre mesteparten av jobben selv, eller gå for ferdigkjøkken der jobben blir gjort for oss. Tittet på prislisten i ikea sin katalog og fant ut at de tok dette for jobben (dersom du vil ha de til å gjøre det for deg) Ferdig montert kjøkken 875,- per skap. Inegering av hvitevarer: 375,- per stk Miljøvennlig fjerning av embalasje 890,- Ekstra snekkerarbeid 490 kr timen prisene forutsetter at veggene er klargjort for montering. Så hvis vi plusser dette på kjøkkenet fra ikea blir det kanskje ikke så billig likevel? Nå har jeg ikke sjekket ut prisen fra ferdigkjøkken levandører enda. Kjøkkent er ikke så veldig stort heller.. hvor stort det er, er jeg ikke helt sikker på enda, og vi skal slå ut enn vegg der, så målene er ikke fastsatt enda
Suzy Skrevet 18. mars 2008 #2 Skrevet 18. mars 2008 Jeg kjøpte Ikea flatpakket kjøkken og satte det opp selv (jeg og ei venninne) og det var gjort i løpet av tre intensive dager. Det var ikke vanskelig i det hele tatt og kjøkkenet ser knallfint ut. Er du ute etter å spare penger, så gå for den løsningen.
Pasha Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. mars 2008 Er du ute etter å spare penger, så gå for den løsningen. Er det vi vuderer om vi skal gjøre eller ikke. (tar vi ikea varianten gjør vi jo jobben selv.. ) men vi vuderer pengene opp mot litt tidsbruk. så er litt i tvil enda
Suzy Skrevet 18. mars 2008 #4 Skrevet 18. mars 2008 men vi vuderer pengene opp mot litt tidsbruk. så er litt i tvil enda Det er såklart en problemstilling s0m er relevant. Du bruker fort noen dager på kjøkkenet om du skal gjøre det selv - rett og slett fordi det tar tid sjøl om det er enkelt. Kjøkkenet mitt er nesten 3 meter langt og dekker en vegg - har åtte skap, en skuffeseksjon, oppvaskmaskin, tre vinhyller (sånne smale) og en stor vask - så har du en ide om tidsbruken...
Fredrik=) Skrevet 19. mars 2008 #5 Skrevet 19. mars 2008 vit at du får d til når du gjør det eventuelt skaff hjelp når/hvis du ser at du ikke får det til. får litt vondt inni meg når jeg ser hvor mye forferdelig stygt og dårlig arbeid som er gjort over alt. er mange feller og gå i, gidder ikke skrive noe guide til ikea kjøkken nå men. godtid og nøyaktighet er viktig! ikea kan ikke sammenlignes med noen andre pris messig. er og blir MYE billigere! også begynner de og bli ganske bra og med endel gode løsninger. du får enda bedre og mer tilpasset kjøkken om du ikke velger ikea men du betaler uforholdsmessig mye for det! satte opp kjøkkent mitt sammen med en god kompis som er snekker. han er veldig flink og jeg er murer og veldig nøyaktig. på denne måten ble det et godt resultat til en billig penge. brukte 3korte kvelder på det. kom under 30 totalt andre leverandører 100+
Pasha Skrevet 19. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 19. mars 2008 Vet ikke helt nøyaktig hvor stort det er enda, men antar at det er noe større en hva suzy beskriver. går vi for ikea kjøkken kan vi nok få hjelp av bekjente. (deriblant en tidligere snekker). tidsmessig selv så jobber mannen min en god del for tiden. (periode på jobb med mye å gjøre), samt at vi har en baby på litt over 5mnd som naturtlig nok krever sitt.. så skal vi gjøre det meste selv (bare vi to) atnar jeg at vi vil bruke en tid på det.. men med hjelp bør det nok være gjort i løpet av ltit kortere tid
Pasha Skrevet 19. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 19. mars 2008 vet dere forresten om rørlegger/elektriker er med i pakka med ferdigikjøkken? eller er det noe man må ordne seg da også?
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2008 #8 Skrevet 20. mars 2008 De som monterte kjøkkenet mitt skaffet også rørlegger og elektriker. Dette måtte jeg betale ekstra for.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå