Gå til innhold

Harddisken min har skiftet navn


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg har en ekstern harddisk med ca 40000 mp3 filer. Denne harddisken het tidligere H: og hele Itunesbiblioteket var synkronisert mot denne. Etter at jeg kjøpte en ny harddisk til filmer o.l. har den gamle harddisken plutselig skiftet navn til F:, noe som fører til at Itunes ikke finner noen av sangene.

Når jeg skal spille en låt får jeg feilmelding om at Itunes ikke finner fila og spørsmål om å oppgi ny plassering. Men jeg orker jo ikke å gjøre dette for alle de 40000 filene. Jeg kan selvfølgelig importere alle filene på nytt, men er redd for at alle spillelistene mine da vil slutte å fungere.

Noen som vet hva jeg kan gjøre? Kan jeg "tvinge" den gamle hardisken til å ta tilbake sitt gamle navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

H: og F: er vel plasseringene, er ikke det?

Joda, flisespikker, det var plassering jeg mente. Kan du ikke heller svare på spørsmålet mitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, flisespikker, det var plassering jeg mente.

Nåja, flisespikker er det ikke siden det er snakk om to forskjellige ting.

Kan du ikke heller svare på spørsmålet mitt?
Forsøk å koble til musikk hardisken først for å så koble til film hardisken.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Mulig den alltid vil ta siste bokstav, siden den er ekstern. Du kan prøve å tvinge den nye hden til å ta en bokstav som er lengre ned på lista, men husker ikke hvordan man gjør det og har ikke admin på denne pcn. Tror det er under system devices

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet ut av det nå. Jeg har en gammel pc med bare to usb-porter, som jeg bruker til to eksterne harddisker og en ekstern dvdbrenner. Jeg kan altså bare ha to av de tre enhetene plugget i samtidig. Det viste seg at både musikkharddisken og dvdbrennern hadde plassering E:. Filmharddisken har plassering F: Hvis jeg plugger inn dvdbrennern før musikkharddisken vil brennern bli E: og harddisken F:. Så når iTunes leter etter musikk på E:, finner den bare en dvdbrenner.

(Ingen av dem er eller har vært plassert på H: som jeg skrev i startinnlegget, husket litt feil. Forvirrende? Heldigvis er det mitt problem og dere som leser dette behøver ikke å bry dere om det. Men takk for hjelp.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...