Gjest Farao på ferie Skrevet 17. mars 2008 #1 Skrevet 17. mars 2008 3000 mennesker mellom 57 og 85 år var med i studien, som nå er publisert i New England Journal of Medicine. 56 prosent av de spurte mellom 64 og 75 år hadde regelmessig sex. 26 prosent av de mellom 75 og 85 år har hatt sex minst en gang det siste året. http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/1.3269363 Tror du at du kommer til å ha sex når du blir gammel?
Gjest StockDama Skrevet 17. mars 2008 #3 Skrevet 17. mars 2008 hvis jeg blir gammel, så kanskje, kan umulig si hvordan den seksuelle driften kommer til å være i den alderen for meg.
Teriyaki Skrevet 17. mars 2008 #4 Skrevet 17. mars 2008 Utrolig vanskelig spørsmål, men ettersom hvordan sexdriften min er akkurat nå, så ja, det tror jeg. Kan ikke se for meg et liv uten sex.
Noli Skrevet 17. mars 2008 #5 Skrevet 17. mars 2008 Jeg vet ikke. Jeg ser ikke for meg at jeg blir spesielt gammel, og om vi blir det, både mannen og jeg, kan jeg ikke se for meg at vi holder på som kaniner akkurat. Men jeg vet ikke..
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2008 #6 Skrevet 18. mars 2008 Jeg håper det inderlig. Den dagen et eventuelt sexliv er over så blir det en sorg. Nå er jeg snart 50 og kan fortsatt ha sex tre ganger om dagen eller kun en gang i uka. Sex er ikke bare fysisk tilfredstillende, men også psykisk.
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2008 #8 Skrevet 18. mars 2008 Er mann og femti. Har aldri følt meg i bedre fysisk form. Mye bedre form enn når jeg var 25-35. Har lyst 5-6 ganger hver dag. Tror sikkert dette varer til jeg er 60-70. Supert!!!!
Suzy Skrevet 18. mars 2008 #9 Skrevet 18. mars 2008 Klart jeg kommer til å ha sex når jeg blir eldre Har hatt kjærester som har vært både i slutten av 50-åra og i starten av 60-åra og de har vært virile og lystne som få, så jeg håper jeg kommer til å fortsette å ha like mye lyst som jeg har nå, for jeg regner med at kjæresten min kommer til å være like "hypp" da som nå.
Mann 42 Skrevet 18. mars 2008 #10 Skrevet 18. mars 2008 Klart det!! Tilogmed hvis det betyr at jeg må begynne med små blå piller.
Gjest Casey Skrevet 18. mars 2008 #11 Skrevet 18. mars 2008 Tror du at du kommer til å ha sex når du blir gammel? "Gammel" er vel ikke ensbetydende med 57 år, er det vel? Når jeg blir senior (ordet pensjonist er fryktelig usexy) ser jeg ikke for meg at jeg har ONS. Jeg liker best å bo alene og tviler på at jeg vil tenke spesielt mye på sex når jeg er 75 år og eldre + Eldre kvinner kan mer enn gjerne bo alene, eldre menn får i større grad problemer med alenetilværelsen. Derfor er det mest synd på menn.
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2008 #13 Skrevet 18. mars 2008 Men tenner man på gamle mennesker når man blir gammel selv? Og da tenker jeg på for eksempel 80 år gamle folk. Synes de skrukkehudsutseende er sexy? Eller bare biter de det i seg for å få seg noe?
Gjest Gasse Skrevet 18. mars 2008 #14 Skrevet 18. mars 2008 Eldre kvinner kan mer enn gjerne bo alene, eldre menn får i større grad problemer med alenetilværelsen. Derfor er det mest synd på menn. Det er en myte - trolig skapt for å gi kvinner bedre selvtillit. I den grad det er en signifikant forskjell har kvinner har flere psykiske plager enn menn (13% mot 8%, jf. helseundersøkelsen i 2002). Man kan regne på det på forskjellige måter og komme frem til varierende tall, men jeg har aldri sett noe som støtter en så generell uttalelse som du gir her.
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2008 #15 Skrevet 18. mars 2008 Men tenner man på gamle mennesker når man blir gammel selv? Og da tenker jeg på for eksempel 80 år gamle folk. Synes de skrukkehudsutseende er sexy? Eller bare biter de det i seg for å få seg noe? Jeg tenner på et flott smil, glimt i øyet, humor, latter, sommer,kos....ja. Jeg tenner på å kjenne varmen og kroppen til den mannen jeg elsker. Dessuten forventer jeg ikke at han skal se ut som mannen til barbie når han blir 70. Det finnes mange mennesker som ser perfekt ut utseendemessig som jeg overhodet ikke tenner på. Pen, rynkefri hud er liksom ikke det som gjør noen sexy.
Gjest Casey Skrevet 18. mars 2008 #16 Skrevet 18. mars 2008 Det er en myte - trolig skapt for å gi kvinner bedre selvtillit. I den grad det er en signifikant forskjell har kvinner har flere psykiske plager enn menn (13% mot 8%, jf. helseundersøkelsen i 2002). Man kan regne på det på forskjellige måter og komme frem til varierende tall, men jeg har aldri sett noe som støtter en så generell uttalelse som du gir her. Min uttalelse er basert på hva jeg har lest i norske aviser og magasiner gjennom de siste 5-10 år. Den er ikke basert på doktorgrad eller forskning på temaet, så interessert er jeg nok ikke i akkurat dette. Det at kvinner har flere psykiske plager enn menn betyr ikke at de ikke trives bedre alene enn menn når de når en viss alder.
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2008 #17 Skrevet 18. mars 2008 Jeg tenner på et flott smil, glimt i øyet, humor, latter, sommer,kos....ja. Jeg tenner på å kjenne varmen og kroppen til den mannen jeg elsker. Dessuten forventer jeg ikke at han skal se ut som mannen til barbie når han blir 70. Det finnes mange mennesker som ser perfekt ut utseendemessig som jeg overhodet ikke tenner på. Pen, rynkefri hud er liksom ikke det som gjør noen sexy. Spørsmålet mitt var vel heller om mennesker som disse to tenner på hverandre: http://spiritinfusion.blogspot.com/uploade...uple-743330.jpg
Gjest Casey Skrevet 18. mars 2008 #18 Skrevet 18. mars 2008 Trolig skapt for å gi kvinner bedre selvtillit. Det har jeg aldri tenkt på før. Isåfall står det dårlig til med dagens kvinner.
Gjest Casey Skrevet 18. mars 2008 #19 Skrevet 18. mars 2008 Spørsmålet mitt var vel heller om mennesker som disse to tenner på hverandre: http://spiritinfusion.blogspot.com/uploade...uple-743330.jpg Det høres helt virkelighetsfjernt ut at to slike kan tenne på hverandre. Hvordan kan de tenne, når de knapt klarer å spise, gå og ser horrible ut? Gebiss, hofteoperasjoner, gikt, dårlig syn, grått hår/skallet, inkontinens, dårlig ånde, dårligere hygiene enn da de var unge...alt er jo forfallent. Jeg kan umulig se for meg at to slike har seg. Det blir for ekkelt.
Mann 42 Skrevet 18. mars 2008 #20 Skrevet 18. mars 2008 Det høres helt virkelighetsfjernt ut at to slike kan tenne på hverandre. Hvordan kan de tenne, når de knapt klarer å spise, gå og ser horrible ut? Gebiss, hofteoperasjoner, gikt, dårlig syn, grått hår/skallet, inkontinens, dårlig ånde, dårligere hygiene enn da de var unge...alt er jo forfallent. Jeg kan umulig se for meg at to slike har seg. Det blir for ekkelt. Det eneste VIRKELIGE problemet her, er jo gikta, så vidt jeg kan se. Alt det andre kan løses i badekaret. Og de sier at damer med gebiss er de beste på skinnfløyte. At man ser litt dårlig, ser jeg nærmest som en fordel, siden man da kan la fantasien komme deste sterkere til sin rett. Jeg har sjøl merka at jeg blir litt mer langsynt de siste åra, så jeg håper at om 10-15 år kommer verden til å fremtre i myke konturer og duse pastellfarger når jeg tar av meg brillene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå