Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2008 #1 Skrevet 17. mars 2008 Noen her som noen gang har har slått ut kneskålen på siden? Hvordan gikk det videre? Hvilken behandling fikk du?
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2008 #2 Skrevet 18. mars 2008 Ingen som har vært utfor slike ting eller har hørt om?
Gjest au! Skrevet 18. mars 2008 #3 Skrevet 18. mars 2008 Ingen som har vært utfor slike ting eller har hørt om? Har ikke opplevd dette, men det hørtes jo forferdelig vondt ut.. Kan tipse deg om å ta en titt på følgende dokument i Pasienthåndboka: Kneskålen ut av ledd - Pasienthåndboka Lykke til! Håper du får noen gode svar
Gjest Gjest- Kima Skrevet 18. mars 2008 #4 Skrevet 18. mars 2008 Slet litt med vondt i kneet noen år etter, Fikk ikke noe spes behandling, men håper du gjør det hvis du har blitt skadet.
Gjest tippehøne Skrevet 18. mars 2008 #5 Skrevet 18. mars 2008 Hei hei! Jeg slo høyre kneskål ut for noen år siden. jeg ble sendt til legen og han bare trykket det tilbake. Det gjorde j***** vondt, men jeg overlevde. hadde jo fått morfin da:) Men jeg var så heldig at ingen sener eller noe var revet, så jeg hadde 4 uker på krykker og en time hos fysioterapeut. Her fikk jeg noen øvelser jeg ikke var så flink til å gjøre. legen sa at det kunne være det skjedde igjen og da ville det skje oftere og oftere. I såfall ville jeg måtte operere. Men jeg har det bra nå og ingen nye forskyvninger er skjedd. Jeg kjenner det av og til om jeg løper langt, men det lurer jeg på om er grunnet det at jeg ikke gjorde de øvelsene jeg skulle gjøre for å styrke kneet, men men... om dette har skjedd med deg, bre anbefaler jeg deg å gjøre de styrkeøvelsene du kan og i all tid etterpå gjøre aktiviteter som bygger opp støttemuskulaturen, sånn som f.eks. å gå turer eller løpe i ulendt terreng. Jeg er hvertfall glad det ikke har skjedd igjen, det så helt sykt ut og gjorde ufattelig vondt!
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2008 #6 Skrevet 18. mars 2008 TS her. Jeg har fått kneskålen skyet ut mot siden tre ganger på fem dager nå. Har selvsagt vært til legen, fått krykker å medisin. Skal videre til ortoped på sykehuset, så da får jeg se hva som kjer videre. Men det er noe drit å sitte hjemme i ro å bare vente.
Gjest tippehøne Skrevet 19. mars 2008 #7 Skrevet 19. mars 2008 Huff da, det var nå intensiv kneforskyvning! Hvordan klarte du dette her da? Jeg kjenner en jente som hadde det på samme måten, g hun fikk operert inn noen bolter eller greier til slutt. Det er visst noen restriksjoner p hva man kan gjøre etter det, men hun jenta har det veldig bra ennå. men du får ha lykke til hos ortopeden da!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå