Gå til innhold

Kasko eller delkasko?


Gjest Sille

Anbefalte innlegg

Gjest Sille

Vi kjøpte bruktbil hos forhandler i januar 2007. Vi betalte 95.000 for den (98-modell). Vi fikk billån, med mine foreldre som kausjonister. Bilen er nedbetalt om cirka tre og et halvt år. Månedlig avdrag på lånet er 2000,-.

Vi har fullkasko på bilen i dag, spørsmålet er om det er nødvendig? Hva ville dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stjernedryss
Vi kjøpte bruktbil hos forhandler i januar 2007. Vi betalte 95.000 for den (98-modell). Vi fikk billån, med mine foreldre som kausjonister. Bilen er nedbetalt om cirka tre og et halvt år. Månedlig avdrag på lånet er 2000,-.

Vi har fullkasko på bilen i dag, spørsmålet er om det er nødvendig? Hva ville dere gjort?

Vi kan ikke uttale oss om det uten å kjenne til deres økonomi. Dette kommer jo nettopp ann på hvor mye dere har råd til å tape. Hvor høy egenandel har dere råd til å dekke dersom det skulle skje noe med bilen? Jeg ville nok hatt delkasko hvis det gjør at forsikringen blir en del billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra det du skriver så klarer jeg ikke gi deg noe entydig råd, da både egen økonomi, hvor mye kasko og delkasko koster og hvor mye bonus dere har spiller inn.

Hvis dere har lån på bilen bør dere gjerne også ta en telefon til banken og høre med dem. Enkelte banker krever kasko for biler de har pant i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Så lenge bilen er såpass "ny" og den kostet såpass mye, ville jeg hatt full kasko på den ja.

Vi har kun ansvarsforsikring på vår 92-modell og full kasko på vår 2003-modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei

det du kan gjøre er og regne på vor mye du må skade for for at det skal løne seg og bruke forsikringen, det blir egenandel du har satt opp + bonustap minimum 30%, det vil si di utgiftene du får til du er oppe på det nivået du hadde før, poenget blir at du da far at du ma skade for vertfall 30000kr for det løner seg og bruke forsikringen i stedenfor for eksempel et forbrukslån i banken.

her har du en bli til 95000, skulle du vrake bilen vil det løne seg og bruke forsikringen for og fa igjen pengene, sa lenge bilen er vert over 35000 vile jeg nok hat kasko men jeg vile ikke hat det nar den blir vert under det, da vile jeg gat for delkasko med bran og tyveri

en anen ting du kan gjore er og sete egenandele veldig høyt for og fa premien lavere for eksempel 8000kr da du ma ha skadet for veldig mye for at det skal løne seg og bruke forsikringen uanset, en anen ting er vor mye bonus du har, har du mye bonus vil ike kaskoen koste sa mye ekstre heler

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...