Gå til innhold

Ikke utdrikningslag som håpet

Anbefalte innlegg

Gjest trist idag
Skrevet

Igår fikk jeg "presset" ut av mannen min hvilken helg utdrikningslaget mitt er...

Han har visst alt, jeg har ikke visst noe, men jeg har vært kjempenervøs siden det skal skje i hjembyen min noen timer unna, og jeg så for meg at jentene henter meg der, og der står jeg på gamle pikerommet i joggebukse fordi jeg ikke har visst om noe, og dermed ikke har pakket byklær, pensko, rettetang osv..:P

Jeg fikk ikke, og vil heller ikke, vite noe mer om selve dagen... Men samboeren min prøvde å være så flink og omsorgsfull han bare kunne, og prøvde å "roe" meg, ved å fortelle at foreløpig er det ikke noen del av planen den dagen at vi skal på by'n. (han er verdens snilleste, og tenkte selvsagt "da slipper jenta mi å bekymre seg for klær å ha på seg"..)

Jeg ble DRITSKUFFA og begynte å grine! Det er nemlig det eneste spesifikke jeg har ønsket meg, det er bytur på gamle stamstedet vårt, med plasttiara og lekeslør, så alle gamle kjente kan se at jeg skal gifte meg! Bytur på kvelden, etter "utdritningen", og ingen stripper. Det er de eneste ønskene jeg har lagt inn...

Hvordan hadde dere reagert i dette tilfellet? Er jeg en bortskjemt drittunge som er skuffa, når jeg faktisk ikke vet hva som venter meg resten av dagen?

Jeg kjenner bare at jeg holder på å begynne å grine selv når jeg skriver dette..:(

Videoannonse
Annonse
Gjest lillebøll
Skrevet

Kanskje han lyver?

Tror jeg hadde ventet med å bli skuffet til jeg hadde funnet ut hva de faktisk har planlagt. Kan jo bli noe bedre :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes du er barnslig, ja.. begynne å grine fordi du ikke får gå med tiara på gamlepuben... Voks opp! Enten får du arrangere ditt eget utdrikningslag, slik at du får det nøyaktig slik du vil ha, eller så får du stole på at venninnene dine har funnet på noe annet gøy til deg, som de tror vil glede deg, men som gjerne ikke er -akkurat- slik du ville ha det. Vær glad du har venner som vil arrangere slikt for deg i det hele tatt!

Gjest *Mim*
Skrevet

Nei, dette syns jeg ikke er noe å bli skuffa for. Hvis du har så spesifikke ønsker, så si til forloveren din at du MÅ ha det sånn, da!

Gjest Bellatrix
Skrevet

Hvis det er så viktig for deg å gå på gamlepuben med plasttiara så får du si det til forloveren din.

Gjest Helen Parr
Skrevet

Jeg hadde blitt svært bekymret dersom jeg hadde fått høre at det var en del av planen å skulle gå på byen med plasttiara og liksomslør.

Men vi er jo alle forskjellige.

Skrevet
Er jeg en bortskjemt drittunge som er skuffa, når jeg faktisk ikke vet hva som venter meg resten av dagen?

Ja, du er i aller høyeste grad en bortskjemt drittunge. Hadde jeg vært forloveren din og sått vite dette hadde jeg sagt at du får arrangere ditt eget utdrikningslag. jeg hadde ikke giddet å bruke tid, penger og energi på deg da.

Senk skuldrene og slapp av. Tenk at dette blir kjempebra heller enn å gå dagen i møte med dårlig holdning. Er du skuffet på forhånd kan dere like gjerne droppe dagen for du kommer ikke til å bli fornøyd likevel. Er du åpen og positivt innstilt kan du få en av de beste dagene i ditt liv. Det er opp til deg det..

Skrevet
Jeg hadde blitt svært bekymret dersom jeg hadde fått høre at det var en del av planen å skulle gå på byen med plasttiara og liksomslør.

Men vi er jo alle forskjellige.

Ja du sier noe, det hadde bekymret meg en smule og!

TS; siden det er så utrolig viktig for deg å gå på den gamle puben med tiara og slør, så er vel det noe alle som kjenner deg godt vet? Og det at du er en kontrolfreak som mest sansynlig vil presse ut av samboeren din hvilken helg og hva dere skal gjøre, er vel sikkert også noe de som kjenner deg godt vet. Og de vet at du ikke vil risikere å stå der på pikerommet ditt iført joggebukse, uten rettetanga når du blir hentet til utdrikningslaget.

Kanskje venninnene dine rett og slett VIL overraske deg og har funnet den perfekte måten å gjøre det på? De kjenner deg vel ganske godt?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes det er dårlig gjort av deg å i det hele tatt presse ut av din samboer hvilken helg utdrikningslaget er.Det er greit å ha forventninger, men det sier seg selv at alt kan ikke bli slik som i dine fantasier. Da må du i så tilfelle arrangere ditt eget utdrikningslag.

Det er da ikke så kjekt for de som arrangerer det heller om du gir uttrykk for at utdrikningslaget ikke ble som forventet.

Å begynne å gråte over noe slikt får meg til å tenke at fokuset ditt er litt i ulage.

Hva er viktigst?

-Å glede seg over å bli feiret av gode venner som har stått på for å gi deg en uforglemmelig dag.

-Bli sett av kjentfolk på gamlepub`en.

Om det er så om å gjøre at gamle bekjente skal legge merke til at du gifter deg så annonser at du skal gifte deg i den lokale avisen.

Gjest Chili Pepper
Skrevet

Slipp kontrollen et lite hakk, så blir det en fin dag uansett. Enig med de over.

Skrevet

Ja jeg syns det er egoistisk og barnslig å reagere slik. Å begynne å grine fordi du ikke får gå i plasttiara og slør på puben...?

Du burde være glad for at du har venner som bruker tid og penger for at du skal få en fin dag. De har helt sikkert lagt mye omtanke i planleggingen, og kommer sikkert til å gjøre sitt ytterste for at dagen skal bli vellykket.

Jeg syns du burde glede deg over at du har gode venner som gidder å gi deg utdrikningslag, og ikke minst at du skal gifte deg med din utkårede.

Gjest kanskje ikke trist allikevel ida
Skrevet

Ja, så er jeg vel tydeligvis en bortskjemt drittunge, og har bestemt meg for å ikke bekymre meg mer for det...

Men vil allikevel forsvare meg litt, da jeg tror at noen har misforstått poenget mitt litt...

Det er ikke snakk om noen "gammelpub" eller noe som helst.. Jeg kommer fra en stor, liten by, med to "skikkelige" utesteder (ikke puber, de er det flere av..:)) Hvor "alle kjenner noen som kjenner".

Jeg har flyttet derifra, og savner venner og bekjente derfra, siden jeg ikke kjenner noen bortsett fra vennene til samboeren min her jeg bor nå.

Gledet meg VELDIG til å gå på byen og treffe venninner, klassekamerater etc.

Det er også en form for "tradisjon" på dette med utdrikningslag der jeg kommer fra, mennene får ofte fangetrøye e.l, og jentene prinsessekrone...:)

Ikke noe harry opplegg, men en søt måte å gjøre fokuset på bruden hele kvelden, og at alle ser at hun skal gifte seg, og kan gratulere.

Bortsett fra det, er jeg absolutt ingen kontrollfreak, og har ikke PRESSET noe ut av mannen min, jeg skrev det i gåseøyne av en grunn.

Jeg var bekymret fordi jeg ikke har vært på byen på evigheter, og har heller ikke en utømmelig garderobe å ta av. Påskeferie og ny lønnsdato gjør den økonomiske situasjonen slik at jeg kan ikke bare og kjøpe et nytt festantrekk helt uten videre idag heller. Med båttur og timers kjøring, er det ikke bare å dra hjem og hente skoene hvis man har glemt de heller, og mannen min visste heller ikke hvordan han skulle klare å hinte godt nok til dette heller, uten at jeg skulle skjønne tegninga, så det var han som sa at hvis jeg ville vite hvilken helg det var, så skulle han si det. Jeg tenkte meg godt om, og bestemte meg for at jeg ville det.

Forloveren min sa også det "at du og ****** får vurdere litt selv, hvis det er informasjon han føler at du trenger av praktiske årsaker".

Forloveren min spurte meg om det var noe jeg hadde veldig lyst til, eller noe jeg absolutt ikke ville. Og der kom bytur og ingen stripper inn i bildet. Jeg har ikke krevd noe som helst, men derimot satt veldig stor pris på at hun fikser dette for meg.

Jeg ble bare skuffet der og da, siden vi "alltid" har gått på byen etter utdrikningslag i min vennegjeng, og jeg har gått hjemme alene de siste dagene og gledet meg som en unge til julaften!

Og jeg gleder meg selvsagt til å se hva annet de har funnet på, det er det absolutt ikke tvil om!

Så nå håper jeg at alle forstår at jeg ikke er kontrollfreak, ikke en som presser samboeren til å tyste, og ikke er noen som helst form for harry pub-trash.

Jeg bare gledet meg til å gå på byen..

Skrevet

Og ingenting er større for meg enn at jeg skal gifte meg med verdens mest fantastiske, omteksomme, kjærligste, snilleste, mest stødige, tryggeste mann i hele verdenen! Min aller beste venn i hele verdenen, og den eneste jeg trenger i hverdagen for å være lykkelig!

Det er vel derfor jeg har så lyst til å skryte av det til hele verdenen..:) :rødme:

Skrevet

Jeg synes ikke du er bortskjemt. Men hvis det er veldig viktig å ha utdrikningslag på denne puben, så kan du jo hinte til vennene dine om det. Det er ikke sikkert de tar det ille opp.

Det kan jo hende de allerede har planlagt noe "enda bedre", og man kan vel ikke akkurat be dem avlyse planene for å gå på puben. Men det går jo an å gå på puben i tillegg, eventuelt en annen dag, hvis det passer for vennene. De har sikkert forståelse for at dette er viktig for deg. Jeg synes faktisk det høres litt artig ut.

Jeg har ikke noe særlig kontakt med folk på "hjemplassen min" lenger, og de gamle vennene mine har stort sett flyttet derfra for lengst. De gangene jeg har vært på "gamlepuben" har jeg ikke sett noen kjente. Men hvis det hadde eksistert et sånt sted hvor jeg var garantert å treffe gamle kjente, og det var tradisjon for å stille opp med slør og plasttiara, så tror jeg faktisk jeg hadde syntes det var litt artig.

Vi skal gifte oss langt hjemmefra, og kommer bare til å ha noen få av vennene i bryllupet, derfor har vi bestemt at det ikke blir noe utdrikkningslag. Vi kommer nok til å ha en "etterpåfest" med alle vennene istedet.

Lykke til!

Gjest Gjest
Skrevet

Sitat:

Det er også en form for "tradisjon" på dette med utdrikningslag der jeg kommer fra, mennene får ofte fangetrøye e.l, og jentene prinsessekrone...:)

Ikke noe harry opplegg, men en søt måte å gjøre fokuset på bruden hele kvelden, og at alle ser at hun skal gifte seg, og kan gratulere. (...)

Det virker fortsatt på meg som om ditt primære mål er å være i fokus hos folk på gamlepuben (iført plasttiara), og at disse menneskene får med seg at du skal gifte deg. Det er etter min mening nokså respektløst overfor dine venner som sikkert har brukt tid og penger på å få til en fin dag for deg hvor du jo åpenbart også vil stå i fokus.

Jeg er enig med det som er sagt over, hvis det er avgjørende at alle får vite at du skal gifte deg, så rykk inn en annonse istedet.

Skrevet

jeg skjonner godt hva du mener jeg!! jeg er dritt sur for at jeg ikke vet nar mitt utdrikningslag er!! og jeg skjonner godt dette med forventninger til festen. jeg er kjempe redd for aa bli skuffet fordi min forlover ikke har spurt meg hva jeg vil saa hvordan kan hun da ordne alt?? det eneste jeg har tatt del i er hvem er med paa ut.laget. Alle som sier de syntes du er barnslig og maa grow up har kanskje ikke de forventinger son du (og jeg) legger i et td. lag. i tillegg maa jeg jo si at jeg HATER overraskelser og HATER aa ikke ha kontroll saa derfor gruer jeg meg enda mer til dagen da jeg er skikkelig redd for aa bli skuffa og som igjen skuffer forlover og gjestene...

Gjest Chili Pepper
Skrevet

Hva med å senke forventningene siden det faktisk ikke er meningen at dere skal ha kontroll over akkurat dette? Ikke forvent noe som helst, så blir dere heller ikke skuffa.

Hvis man forventer at alt blir perfekt, blekner de aller fleste situasjoner i forhold til det man drømte om i forkant. Og det er jo trist (og unødvendig)?

Skrevet

Haha, så utrolig barnslig og så utrolig dårlig gjort mot samboeren din.

Det med å gå rundt med plastkrone på den gamle stampuben eller trillebåre på det lokale kjøpesenteret har vel blitt mer "ut" med årene, da de fleste forlovere unner venninne sine noe litt mer minneverdig.

Hvorskal forloveren ta hensyn til dine ønsker for dagen? De får du oppfylt på bryllupsdagen din. Utdrikkingslaget skal være spennende og man skal ikke vite noe. Håper du gruer deg enda mer nå som du vet hvilken dag det skal være.

Og du, sett litt pris på vennene dine som ikke minst bruker både tid og penger på deg. Det kan nesten virke som du ikke fortjener det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...