Gå til innhold

Flybytte


Morea

Anbefalte innlegg

Dette er kanskje typisk meg.

Har fått fly fra Brussel til Helsinki til en flyplass i Asia.

Har 65 minutter transfertid mellom de to flyene, som er på samme terminal, og jeg trenger ikke å sjekke inn bagasjen på nytt da jeg har gjennomgående billett. Jeg har også businessklassebillett.

Har jeg grunn til å være stresset, eller bruker det å gå greit....?

Venter flyet litt dersom det er flere passasjerer som er forsinket på grunn at annet fly? Og hva gjør de dersom jeg faktisk mister flyet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Dette er kanskje typisk meg.

Har fått fly fra Brussel til Helsinki til en flyplass i Asia.

Har 65 minutter transfertid mellom de to flyene, som er på samme terminal, og jeg trenger ikke å sjekke inn bagasjen på nytt da jeg har gjennomgående billett. Jeg har også businessklassebillett.

Har jeg grunn til å være stresset, eller bruker det å gå greit....?

Venter flyet litt dersom det er flere passasjerer som er forsinket på grunn at annet fly? Og hva gjør de dersom jeg faktisk mister flyet??

Hei.

Jeg har aldri vert på dei fly plassene så om du har god tid der eller ikke kan jeg ikke svare på.

Men ang hva som skjer om du ikke rekker det andre flyet dit er avhengig om du bestilte flya gjennom et byrå samtidig eller om du bestilte fly hver for seg på egen hånd.

For bla Europeiske reiseforsikring krever nå at du må ha minst 2 timer mellom hver fly avgang om dei skal dekke nytt fly for deg om du mister ditt egentlige.

Dette gjelder BARE om du har bestilt flya selv og hver fly tur hver for seg.

Om du ikke har gjort det og mister flyet ditt skal du få ny bilett til neste fly som det er ledig plass på.

Ang om dei venter er vel heller lite sannsynlig, jeg har opplevd at et fly venta i 10 min med å stenge bordingen, men da var vi ganske mange som skulle videre på samme fly.

Evt om du ser at du får veldig dårlig tid (ditt fly er forsinket) så kan du si fra til fly vertinna og se om noen kan hjelpe deg.

Ps: om du mister flyet ditt pga du feks somler i butikker på flyplassen eller noe slikt må du ordne deg videre transport selv.

Dette blei litt rotete forklart, men håper det hjalp litt hverfall.

God tur!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det er kort tid ja, men flyselskapet opererer med en minimumstid under 65 min hver dag så det kan ikke være så ille. Bare ikke stopp på veien. Med gjennomgående businessbillett har du lite å stresse over. Du blir prioritert (ombooking til andre avganger/flyselskaper) over røkla hvis ting går galt. Flyet venter sjelden, men kan gjøre det hvis de mangler maaange passasjerer pga forsinkelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...