Gjest FlauTS Skrevet 17. mars 2008 #1 Skrevet 17. mars 2008 Heisann. Ja, da er det noe galt med underlivet Begynte for mange måneder siden å klø noe sinnsykt der nede. Skiftet undertøysgarderoben min, og vasket meg ofte, det klødde litt mindre men fortsatt plagsomt. Så i det siste har det blitt mye verre enn før. Nå er det faktisk noen sår eller kviser eller noe nærmest mot skjedeåpningen. Jeg har ikke hatt sex på kjempelenge, så det er nok ingen sykdom for jeg testet meg etter siste samleiet osv. Hva kan dette være? Har ikke tenkt meg til legen anytime soon, så spar meg for "dra til legen" er dere snille Jeg liker ikke legen når det gjelder slike ting! Takker masse for svar.
Leo Skrevet 17. mars 2008 #2 Skrevet 17. mars 2008 Nei, jeg sparer deg ikke for "dra til legen" . Kjønnsykdommer som f.eks. herpes og kjønnsvorter har lang inkubasjonstid og at du testet deg etter siste samleie er ingen garanti for noe som helst. Vil du gå med det, så gjerne for meg, men det er mye bedre å gå til legen og få vite hva det er og evt. få skikkelig behandling fremfor å bedrive gjetting og kanskje få mèn for livet.
Ce'Nedra Skrevet 17. mars 2008 #3 Skrevet 17. mars 2008 Høres ut som det er en slags betennelse synes vel jeg, og i så fall kan du trenge antibiotika. Jeg er enig med Leo om at du bør ta en tur til legen med det. Det kan i grunnen være mange ting, så det er umulig for oss som sitter her å komme med noe videre fornuftig. Du har jo gått såpass lenge med det også. Husk at det er jobben til legen, og han ser mange underliv hver dag og tenker ikke noe over det.
Gjest StockDama Skrevet 17. mars 2008 #4 Skrevet 17. mars 2008 Jeg sier det uansett siden det er den eneste fornuftige tingen du kan gjøre: Dra til legen.
Gjest FlauTS Skrevet 17. mars 2008 #6 Skrevet 17. mars 2008 Altså, det er år siden siste samleiet. Og det var mitt 2.samleiet, og begge var beskyttet.
Ce'Nedra Skrevet 17. mars 2008 #7 Skrevet 17. mars 2008 Kondom beskytter ikke 100% mot kjønnsvorter og herpes. Dessuten er det dette med inkubasjonstid når det gjelder virus, kan ta år før det bryter ut. Eller eventuelt slik betennelse jeg snakket om, som man må ha antibiotika for, og som man altså må dra til legen for å få...
Leo Skrevet 17. mars 2008 #8 Skrevet 17. mars 2008 Det beste du kan håpe på er at du har en seriøs soppinfeksjon! Uansett må du til lege for å få behandling hvis den har blitt så ille som du beskriver! Med mindre man har vært voldtatt og/eller misbrukt, fatter jeg ikke hva som er problemet med å gå til legen med slike problemer!
tuji Skrevet 17. mars 2008 #9 Skrevet 17. mars 2008 Jeg skjønner ikke poenget med å ta opp slike ting her inne, hva slags svar forventer du når du ikke "har tenkt til legen anytime soon?" En treffsikker diagnose?
Gjest StockDama Skrevet 17. mars 2008 #10 Skrevet 17. mars 2008 Altså, det er år siden siste samleiet. Og det var mitt 2.samleiet, og begge var beskyttet. Hva har det med saken å gjøre? Det er fortsatt noe galt med underlivet ditt, om du har hatt sex eller ikke er irrelevant. Men selvfølgelig, plager ikke meg at du ikke drar til legen, er bare deg det går utover uansett.
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2008 #11 Skrevet 17. mars 2008 Har du prøvd canesten/pevaryl mot sopp? Fåes på apoteket
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2008 #12 Skrevet 17. mars 2008 Synes også det kan høres ut som herpes, og det mener jeg kan testes ved blodprøve? http://www.nettdoktor.no/graviditet_foedse...esgenitalis.php Vil og tro du kan ta prøve fra sårene selv. Kan ikke tenke meg det er så vanskelig å stikke en q-tips borti såret for å få tak i litt puss. Utstryk fra skjeden er og mulig å ta selv. Så det er "bare" å være bestemt nok på at du ikke vil ha GU, så burde det kunne ordne seg? (Vet det ikke er så lett å si nei til leger, men det er ikke så dumt å øve seg litt på å bestemme over sin egen kropp)
tuji Skrevet 17. mars 2008 #13 Skrevet 17. mars 2008 Synes ikke tipset fra siste gjest var så lurt. Hvorfor skal man "øve seg på å bestemme over sin egen kropp"? Legen gjør ikke undersøkelser for sin egen del, men for pasientens. Hvordan skal man få tatt celleprøver da? DIY-kit?
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2008 #14 Skrevet 17. mars 2008 Heisann. Ja, da er det noe galt med underlivet Begynte for mange måneder siden å klø noe sinnsykt der nede. Skiftet undertøysgarderoben min, og vasket meg ofte, det klødde litt mindre men fortsatt plagsomt. Så i det siste har det blitt mye verre enn før. Nå er det faktisk noen sår eller kviser eller noe nærmest mot skjedeåpningen. Jeg har ikke hatt sex på kjempelenge, så det er nok ingen sykdom for jeg testet meg etter siste samleiet osv. Hva kan dette være? Har ikke tenkt meg til legen anytime soon, så spar meg for "dra til legen" er dere snille Jeg liker ikke legen når det gjelder slike ting! Takker masse for svar. bruker du silketruser? Mange reagerer med kløe....hvorfor vet jeg ikke. bruker du skyllemiddel? Ikke særlig smart til trusene dine. I tilfelle vask de opp, to ganger for å få ut alt skyllemiddel. Når du vasker sengetøyet, så ha max en ss med pulver i maskinen. smør underlivet med yougurt naturell. Alt dette i påvente av å komme deg til legen.
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2008 #15 Skrevet 17. mars 2008 Det er faktisk et selvtestsett for celleprøver på trappene. Et av de heter Sen-C-Test, og det er et annet som er under utprøving i Sverige. Og nettopp, undersøkelser er til for pasientens del, som selv må avgjøre hva som er best. Unntakene vil da være personer som er umyndiggjort og totalt ute av stand til å ta vare på seg selv.
Alvilde Skrevet 17. mars 2008 #16 Skrevet 17. mars 2008 Det kan høres ut som et alvorlig soppangrep, men det kan også være andre ting. Uansett så bør en lege se på det, siden det er såpass ille. Frem til du kommer deg til lege kan du bruke bommullstruser og koke disse, og du bør unngå intimsåpe. Når det gjelder det å undersøkes av lege, kan jeg godt forstå at dette er en situasjon du er ukomfortabel med. Det er veldig mange av oss. Antakelig er det behov for en gynekologisk undersøkelse, men du kan ta en time først og presentere dette for legen din, for deretter å avtale ny time for selve undersøkelsen. Hvis du ikke har fått foretatt en GU før, bør du ta en celleprøve som er en liten prøve fra livmorhalsen din, for å se om det er celleforandringer der. Dette bør alle kvinner gjøre minimum hvert 3. år. Hvis du vil vite mer om løsninger på det å ha angst for GU kan du sende meg en PM. Jeg har mye erfaring med både selve angsten og hva man kan gjøre med den. Lykke til!
kamela Skrevet 17. mars 2008 #17 Skrevet 17. mars 2008 Siden du har gått så lenge og helst ikke vil til lege, vil jeg anbefale at du forsøker en soppkur. Hvis den ikke bedrer saken i løpet av 4-5 dager, må du bare komme deg til legen, da er det neppe noe du kan kurere selv. Lykke til!
Fat Sally Lee Skrevet 17. mars 2008 #18 Skrevet 17. mars 2008 Jeg kan godt forstå at du ikke ønsker å gå til legen med dette, det er faktisk ikke alle som er kom fortable med det, men det er ulovlig å fortelle her på KG. Symptomene dine minner om mine da jeg en gang hadde soppinfeksjon. Brukte Canesten tablett + krem, og symptomene forsvant - helt uten legehjelp. Hjelper ikke dette må du nok bare bite i det sure eplet...
Gjest FlauTS Skrevet 17. mars 2008 #19 Skrevet 17. mars 2008 Tusen hjertelig takk for svarene deres folkens! Jeg skal se og få prøvd noen av tipsene her før jeg eventuelt drar til legen :-)
kamela Skrevet 18. mars 2008 #20 Skrevet 18. mars 2008 Får håpe en soppkur hjelper så du slipper legebesøket. Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå