Gå til innhold

Dere er så hysteriske.......

Anbefalte innlegg

Gjest Bakteriella
Skrevet

he he he....... Fant et par innlegg som dere forteller om rutinene deres i det offentlige toalettliv:

Skjønner ikke hvordan du vasker fingrene, som blir skitnere etter enn før? Jeg vasker fingrene under rennende vann med en dæsj såpe, som sagt, og stenger av krana med papiret. Verre er det jo selvsagt med dørhåndtaket, spesielt hvis en mann har tatt i det...

Da tørker du håndtaket med tørkepapiret før du går ut. Det har jeg og mange med meg lært oss etter mye ekkel informasjon om temaet.

Jeg skrur alltid av krana med tørkepapir. ;)

Husk å steng av krana med papiret og unngå dørhåndtaket på vei ut.

:Nikke: Jeg tar aldri i dørhåndtak på offentlige toaletter, aller helst dytter jeg bare døren opp med skulderen, men om det er håndtak brukes papir eller albuen.

Bruker papir på alt. Dørhåndtak, sete, skylleknotten, springen, u name it.. Kan oppstå litt problemer hvis det bare er sånn blåsetørker og ikke papir på siden av vasken, men jeg har som regel en serviett eller to i veska, så det går bra.

Papir, albuen eller jeg drar genseren ned over hånda.

Jeg aapner vanligvs döra med panna.

Altså......med panna????? Er det bare meg som driter (LOLXD) i bakteriene på dørhåntaket????? Jeg ser da for meg dere stå der og streve med å åpne den hersens døren! :hoho:

For et par uker siden observerte jeg dette hysteriske fenomenet, og da tok jeg kvinnens hånd og klemte den rundt dør håntaket. :ler: Hu ble helt svett!!!!!! Hva er det dere feiler?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kall meg gjerne hysterisk, men jeg ser ikke engang poenget med å vaske seg på hendene etter dobesøk dersom man tar på krana eller dørhåndtaket etterpå.

Krana må man berøre før man får vasket hendene (slik at bakterier overføres), dørhåndtaket er fullt av bakterier da det er sikker viten at det er mange griser rundtomkring som ikke vasker hendene etter å ha vært på do.

By the way; hadde noen klemt min hånd rundt et dørhåntak, hadde jeg blitt temmelig forbanna. Ingen har noe med å bry seg om hva jeg synes er ekkelt eller ikke.

Gjest Gjest
Skrevet

I all verden. :hoho:

Går virkelig folk rundt med så forskrudde tanker?

Håper en av dem tar med seg tørkepapiret sitt og tør å komme inn i denne tråden så vi kan få en forklaring på hvordan bakterier overlever på alle disse stedene uten fuktighet.

Ts: jeg ble plustselig nysgjerrig på hvordan disse menneskene løser den problematikken de åpenbart må ha når det gjelder å håndhilse på andre. Har du sett noen tråder om det? :ler:

"Vent et øyeblikk, jeg må bare ta på meg en gummihanske først".

Gjest Gjest
Skrevet
Kall meg gjerne hysterisk, men jeg ser ikke engang poenget med å vaske seg på hendene etter dobesøk dersom man tar på krana eller dørhåndtaket etterpå.

Krana må man berøre før man får vasket hendene (slik at bakterier overføres), dørhåndtaket er fullt av bakterier da det er sikker viten at det er mange griser rundtomkring som ikke vasker hendene etter å ha vært på do.

By the way; hadde noen klemt min hånd rundt et dørhåntak, hadde jeg blitt temmelig forbanna. Ingen har noe med å bry seg om hva jeg synes er ekkelt eller ikke.

Unnskyld Betsy, men hva tror du egentlig folk bruker dørhåndtak og vannkrana til?

Du må da selv ha noen merkelige aktiviteter med slike ting, siden du tillegger andre å ha det. :)

Og blir man egentlig så veldig full av bakterier etter at man har vært på do. Jeg for min del bruker dopapir, jeg sitter da ikke og graver meg inni ræva med fingerne.

Skrevet

Jeg er ikke hysterisk, men jeg tar ned krana med papiret, og åpner døren med albuen helt automatisk. Er hjelpepleier, så har fått inn håndvask med teskje ;)

• Liker 1
Gjest StockDama
Skrevet

Det er lettere bakteriehysteri omkring. Har null problemer med å ta på dørhåndtak, men om andre finner det ekstremt ekkelt å ta på slikt så får de nå styre med panna så mye de vil.

Gidder ikke bekymre meg for slike småting. (Og jada...jeg vasker hendene når jeg har vært på do)

Skrevet

Jeg bryr meg ikke om dere så åpner krana med foten. Men jeg lurer litt på hvordan dere håndterer penger...? Ikke noe er vel så "bakteriefylt" som penger som går fra hånd til hånd? Eller tastene på minibank/kortautomat? For ikke å snakke om nøkler og pc-tastatur. Hvordan håndterer dere slike utfordringer? Eller tenker dere at det er spesielt mye ekkelt på do-dørhåndtak siden folk nettopp har vært på do?!?

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Penger ja! Be afraid........be very afraid! :hoho: Ofte gidder jeg ikke vaske hendene etter dobesøk, tilogmed når jeg har bommelommet. Jeg er mer nøye når typen er på besøk og vi møtes annenhver uke siden han bor i den andre enden av landet! Så tar meg ofte litt hygiene-fri når jeg ikke har han..... :sjenert: Og da går jeg ofte i butikken med mynter i de "grisete hendene mine"! Det er bare en ærlig sak! Vet mange av dere også gjør det! :ler:

Skrevet

I fall du misforsto meg Gjest; jeg er ikke redd for dørhåndtak eller penger. Men jeg bare lurer litt på hvordan de som er så utrolig redde for å ta på do-dørhåndtak håndterer disse andre tingene. Vil tro det er mer bakterier på penger enn på dørhåndtak for de som er ekstremt opptatt av slike ting?

Skrevet

Jeg vasker selvsagt hendene med EN gang jeg kommer inn døren hjemme, det regner jeg med at de fleste gjør, det er iallefall jeg vokst opp med. Utover det... intet hysteri her i gården :)

Skrevet
Jeg bryr meg ikke om dere så åpner krana med foten. Men jeg lurer litt på hvordan dere håndterer penger...? Ikke noe er vel så "bakteriefylt" som penger som går fra hånd til hånd? Eller tastene på minibank/kortautomat? For ikke å snakke om nøkler og pc-tastatur. Hvordan håndterer dere slike utfordringer? Eller tenker dere at det er spesielt mye ekkelt på do-dørhåndtak siden folk nettopp har vært på do?!?

:Nikke:

Tarmbakterier er noe vemmelige greier... Jeg har forresten også jobbet på helseinstitusjon tidligere, så det går vel litt automatikk i mine handlinger.

Men - hvorfor vasker man seg egentlig på hendene etter dobesøk når man likevel "tar tilbake" de samme bakteriene umiddelbart etterpå ved å berøre håndtak og kran?

Godt mulig det er jeg som er snerpete, er ikke så "ekstrem" på alle områder, bare så det er sagt.

:fnise:

Skrevet

Klarer ikke gå på offentlig toalett en gang, jeg.. Om jeg MÅ bruker jeg papir på doringen, og unngår å ta på vasken og dørhåndtaket, men dette er ikke fordi jeg er redd bakterier.. Halloo, det er jo bakterier OVERALT på feks. ett kjøpesenter.. Dere som er mest hysteriske, bruker dere hansker når dere handler?? :sjenert:

Gjest Bakteriella
Skrevet

Trådstarter her!

Veldig bra at ikke jeg er den eneste som ikke er så nøye på det. ;) Men hun lengre oppe her som bare vasker hendene de gangene typen er dær: ÆSJ!!!!!! Kvalm du! :spyr:

Til dere andre som "IKKE ER HYSTERISKE MEN MÅÅÅÅÅ VASKE HENDENE MED EN GANG DERE KOMMER INN DØREN":

Get real! :ler: Dere er fanken så hysteriske lol!!!!

Gjest Bakteriella
Skrevet
Klarer ikke gå på offentlig toalett en gang, jeg.. Om jeg MÅ bruker jeg papir på doringen, og unngår å ta på vasken og dørhåndtaket, men dette er ikke fordi jeg er redd bakterier.. Halloo, det er jo bakterier OVERALT på feks. ett kjøpesenter.. Dere som er mest hysteriske, bruker dere hansker når dere handler?? :sjenert:

Look whose talking!! :ler:

Skrevet
:Nikke:

Tarmbakterier er noe vemmelige greier... Jeg har forresten også jobbet på helseinstitusjon tidligere, så det går vel litt automatikk i mine handlinger.

Men - hvorfor vasker man seg egentlig på hendene etter dobesøk når man likevel "tar tilbake" de samme bakteriene umiddelbart etterpå ved å berøre håndtak og kran?

Godt mulig det er jeg som er snerpete, er ikke så "ekstrem" på alle områder, bare så det er sagt.

:fnise:

Ingen tvil om at tarmbakterier er ekle greier, men hvis du tror at dørhåndtaket på offentlige toaletter er så fulle av dem, så bør du vel være redd for at penger og stort sett alt annet i det offentlige rom også er tilsvarende infisert? Eller tenker du at folk gnir av seg tarmbakteriene på dørhåndtaket...?

Gjest Dirty Harry
Skrevet

Jasså så nu e mannjfolk ikke værdi å ta i førrdi vi har våri på dass????? Ka farsken sattan i hællvette!!!!!! Førrsøpla kvinnhor! Kan nånn vis mæ dænnj kvinne sommj skræv det føsjte innlægge??????

Skrevet
Ingen tvil om at tarmbakterier er ekle greier, men hvis du tror at dørhåndtaket på offentlige toaletter er så fulle av dem, så bør du vel være redd for at penger og stort sett alt annet i det offentlige rom også er tilsvarende infisert? Eller tenker du at folk gnir av seg tarmbakteriene på dørhåndtaket...?

Ja, det er jo akkurat det dørhåndtakene på offentlige doer er! Altså fulle av bakterier. Synes jeg til stadighet leser om diverse prøver som tas på offentlige toaletter, og det er alltid nedslående resultater som viser at altfor mange har manglende hygienevaner etter å ha vært på do. At det er bakterier overalt er en kjensgjerning, men hvorfor i alle dager skal jeg av den grunn utsette meg for flest mulig av dem? Siden det er bakterier overalt så kan jeg vel like så godt helt slutte å vaske meg på hendene etter dobesøk også da...?

Kontanter er det ytterst sjelden jeg håndterer, men dette skyldes latskap (jeg liker å bruke kort), og ikke bakteriefobi. Hvilke andre bakterier jeg utsettes for i det offentlige rom, får Gudene vite, men jeg står ikke akkurat og slikker håndtakene på t-banen for å si det sånn.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er et faktum at (altfor) mange ikke vasker hendene etter at de har vært på do - og konsentrasjonen av e.coli-bakterier er derfor temmelig høy på steder som do-dørhåndtak (og neida, man trenger på ingen måte "grave seg i rompen med hånden" for å få en høy konsentrasjon av bakterier på hendene ;) ) - man får færre bakterier på nevene ettersom tiden går etter dobesøket, siden man setter igjen bakterier på alt man berører - derfor er det også lavere konsentrasjon av bakterier på andre dører, for eksempel.

Hvis man ikke har lyst å få store mengder av andre menneskers tarmbakterier på sine egne nyvaskede, rene hender, kan det derfor være ganske så smart å bruke tørkepapiret når man åpner dodøren.

Skrevet

Jeg er en mann med litt . ehe . spess interesser .Elsker å snike meg inn på kvinnetoalettet og slikke dosetet .Flere kvinns bør slutte å tapetsere setet med papir ,og heller spre sin deilige dunst åver hele toalettsetet .MMMMMmmmmmmmmmmm

Skrevet
Det er et faktum at (altfor) mange ikke vasker hendene etter at de har vært på do - og konsentrasjonen av e.coli-bakterier er derfor temmelig høy på steder som do-dørhåndtak (og neida, man trenger på ingen måte "grave seg i rompen med hånden" for å få en høy konsentrasjon av bakterier på hendene ;) ) - man får færre bakterier på nevene ettersom tiden går etter dobesøket, siden man setter igjen bakterier på alt man berører - derfor er det også lavere konsentrasjon av bakterier på andre dører, for eksempel.

Hvis man ikke har lyst å få store mengder av andre menneskers tarmbakterier på sine egne nyvaskede, rene hender, kan det derfor være ganske så smart å bruke tørkepapiret når man åpner dodøren.

Godt det ikke bare er meg...

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...