Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2008 #1 Skrevet 16. mars 2008 Har nå sittet og søkt på nettet for å prøve å finne ut hva dette betyr, men det er jo en jungel der ute av medisinske termer. Derfor spør jeg her - er det noen av dere som kan tolke dette? R: Uttalte degenerative forandringer med progresjon av degenerasjon spesielt hva gjelder errosjoner av dekkplater og det er progresjon av benmargsforandringer spesielt i L4/L5 nivå. Markert sentralkanal stenose i L4/L5-nivået. Håper noen kan hjelpe meg, i så fall tusen takk.
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2008 #2 Skrevet 16. mars 2008 Har nå sittet og søkt på nettet for å prøve å finne ut hva dette betyr, men det er jo en jungel der ute av medisinske termer. Derfor spør jeg her - er det noen av dere som kan tolke dette? R: Uttalte degenerative forandringer med progresjon av degenerasjon spesielt hva gjelder errosjoner av dekkplater og det er progresjon av benmargsforandringer spesielt i L4/L5 nivå. Markert sentralkanal stenose i L4/L5-nivået. Håper noen kan hjelpe meg, i så fall tusen takk. Er du henvist til Mr, så har du vert hos lege. legen din har fått svar han også? legen vil forklare hva det er ved nste time.
Ce'Nedra Skrevet 16. mars 2008 #3 Skrevet 16. mars 2008 Har nå sittet og søkt på nettet for å prøve å finne ut hva dette betyr, men det er jo en jungel der ute av medisinske termer. Derfor spør jeg her - er det noen av dere som kan tolke dette? R: Uttalte degenerative forandringer med progresjon av degenerasjon spesielt hva gjelder errosjoner av dekkplater og det er progresjon av benmargsforandringer spesielt i L4/L5 nivå. Markert sentralkanal stenose i L4/L5-nivået. Håper noen kan hjelpe meg, i så fall tusen takk. Åpenbare forfalte forandringer med framskreden ødeleggelse spesielt hva gjelder nedbrytning/forvitring av dekkplater (<-usikker på denne). Og det er framskredne benmargsforandringer spesielt i L4/L5-nivå. L står for lumbal - eller lendenivå i virvelsøylen. 4 og 5 er litt vanskelig å forklare uten å vise bilde... Stenose er en forsnevring på dette planet.. På meg ser det ut som han prøver å si at dette ser ut som Lumbal spinalstenose, noe som rett og slett er en for trang spinalkanal og kan føre til ryggsmerter som stråler ned i beina, spesielt i oppreist stilling. Men jeg er ingen lege, så ikke ta dette for god fisk.. Husk at legen har plikt til å forklare deg dette uten å bruke fagspråk..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå