Gå til innhold

Når plante syrin?


Ciara

Anbefalte innlegg

Skal plante syrin i år. Kan jeg plante nå i vår? og hvor tidlig kan jeg få blomster på den? Vokser de fort? Ivrig etter fantastiske syrinblomster :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

slik jeg har lest så kan du plante syrin når du vil men ikke når det er kladt og det er tæla i bakken. men da våren kommer og utover.

når du kjøper små planter i år så vil de ikke blomstre i år,kanskje ikke neste år heller men muligens i 2010 kan du se blomster uten at jeg kan noe si noe sikker akuratt om det.

Juni er syrinblomstringens måned i allefall. vanner du dem ofte og slik vokser de ganske fort men det kommer nok helt ann på jorden deres og slik, men er litt usikker.

lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syrin kjøpt i potte kan man plante når som helst så lenge det ikke er frost i bakken.

Den vi plantet for snart to år siden, fikk ingen blomster i sommer, men det kan jo hende det kommer noen i år. Syrin kan imidlertid finne på å bruke 3 - 4 år etter planting før den blomstrer, så jeg blir ikke veldig skuffet hvis den ikke gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj da. Jeg håper virkelig vi bor her lenge nok til å se den blomstre :ler: Jeg har egentlig ikke hagegenet i meg, jeg er altfor utålmodig. Allerede nå kverner det rundt i hodet mitt hvor jeg kan få kjøpt ferdig blomstrende syriner som jeg kan plante...

Men takk for svar, folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg plantet syrin for snart 2 år siden. De var i potte og blomstret da jeg plantet de i juni. De blomstret i fjor også. Jeg kjøpte ikke de billigste. Valgte noen som var høyere og kraftigere i en litt større potte. De var litt dyrere. De har kanskje vokst 20 cm siden jeg plantet dem.

Syrin er et godt valg. Jeg valgte vanlig syrin med lys lilla farge, for det minner meg om farmors hage. Det finnes ulike typer og forskjellige farger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg pleier å kjøpe trær og planter på et av gartneriene som er i nærheten. Hvis du har plass burde du plante et frukttre også. Gjerne et epletre med 2-3 eplesorter på samme tre. Frukttrærne blomstrer så vakkert om våren og det er så koselig å høste frukt i egen hage. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...