Gå til innhold

Ville dere kjøpt en bil uten AC?

CherryBlossom

Anbefalte innlegg

I denne og forrige bil har/hadde vi AC. En ting jeg la merke til, og som jeg også har hørt fra andre, er at bruk av AC lett gir forkjølelse. Særlig om du kjører mye (yrkessjåfør).

Med den forrige bilen hadde både jeg om mannen min problemer med stadig tilbakenvendende forkjølelser på sommertid. Etter at vi sluttet med AC annet enn på de aller varmeste dagene, var problemet borte. I stedet satte vi bakvinduene på gløtt. Blir litt mer lyd, men det blir bra lufting i bilen.

I nåværende bil har vi takvindu, og det er mye mer behagelig med takvindu i luftestilling enn AC.

Nå er vel dette med forkjølelse individuelt, men om du eller ungene stadig er snufsete kan faktisk overdreven bruk av AC være årsaken.

Jeg kjører 60 000 km i året, og har selvfølgelig AC./ klimaanlegg. Har aldri merket noe til forkjølelse. Det gjelder jo stille inn klimaanlegget på en normal temperatur, sånn at det ikke blir veldig stor forskjell på ute og inne temperatur. Min står på 22 grader stort sett hele året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nei, ikke i 2008 nei, det skal være en viss standar og komfort.

Nå er ikke vi yrkessjåfører da, vel og merke *knis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Gjest

Det kommer helt an på hvor i landet du bor og hvor mye du kjører. I Nord-Norge? Da har du svært god nytte av ac i , tja, to uker hvert år. Ellers kan du klare det med vanlig varmeanlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri igjen!

Vi har vært på lengre biltur rundt landet med en bil (5 mennesker) uten AC på sommeren og det var helt grusomt varmt!

Jeg nyter gjerne vår første bil med AC nå, første sommer uten ekstra svetting! Tidligere kunne en glemme å høre på radio eller noe, fordi vinduene var helt nede og det var likevel helt vanvittig varmt! Herregud hvor ekkelt det var å stå i kø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på hvor i landet du bor og hvor mye du kjører. I Nord-Norge? Da har du svært god nytte av ac i , tja, to uker hvert år. Ellers kan du klare det med vanlig varmeanlegg

Bare tull. Det trenger ikke å være varmt for at biler blir ubehagelige varme. Og om vinteren så er også A/C hundre ganger bedre enn vanlig varmeanlegg.

Endret av venus*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_gjest_*

Jeg er nå så tullete at jeg trodde AC var blitt standar i alle nye biler... :fnise:

Dessuten synes jeg takluke er upraktisk på en varm og regnfull dag :regn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...