Gå til innhold

-sandra- sin bryllupsdagbok!


-sandra-

Anbefalte innlegg

Fikk lyst å begynne en bryllupsdagbok jeg også :D Selv om det er ganske lenge til vi skal gifte oss da, men greit å ha en plass å samle tanker og ideer :)

Dato er:

15. august 2009

Da er det nøyaktig 1,5 år siden han fridde (ikke at det var derfor jeg valgte den datoen, hehe).

Gifteringene er kjøpt (sambo skal bruke sin som forlovelsesring mens jeg har egen diamant-forlovelsesring). Valget falt på disse her: http://www.gifteringen.no/images/niessing/spannring.jpg

Ellers er også forlovere valgt og spurt. Sambo skal ha en kamerat, mens jeg skal ha mine to søstre :) Har ikke hørt om noen andre som har to forlovere, men regner med at det går greit... Kan liksom ikke velge mellom to søstre :)

Av lokaler så har vi ombestemt oss, og nå går vi for et hotell i nærheten av der vi bor :) Så da slipper jeg unna masse stress :)

Har også begynt å tenke litt på farger... Siden kjolen nå er kjøpt, og den er temmelig hvit, muligens litt offwhite (husker ikke helt) med sølv/strass-detaljer, så må jeg gå vekk i fra den opprinnelige planen min med creme/gull... Så da blir det hvitfargen som er i kjolen, sølv og en farge til... Lurer litt på rosa... ellers er jeg ganske blank... Kanskje svart?? Eller blir det litt for dramatisk? Hehe... Og jeg lurer på å ha med litt eføy også faktisk.. ser for meg at det kan bli fint i brudebuketten og som pynt på bordet... Strass evt glass er jo også noe som kan gå igjen i pynten...

hmm.. noe mer?

ja, gjestelista... Har skrevet en foreløpig liste med de vi ønsker å invitere, og kommer da opp i ca 55stk. Det er jo ikke gale :) Da har vi ikke med søskenbarn, er ikke tradisjon for det på min side av familien ihvertfall.

Trykksakene lurer jeg på å bestille herfra: www.kortbutikken.no, sannsynligvis den serien som heter sølv feeling, den er med to hjerter i sølv som henger sammen. Ganske fint :)

Her er en liste over ting som er gjort og ting som gjenstår (grønt er ting som er gjort, oransje er ting som er på gang ;) )

- Kirke (avaldsnes kirke kl 1400)

- Lokaler Vi har valgt hotell

- Fotograf (lurer på bryllupsmagi.no)

- Forlovere er spurt og har takket ja

- Mat (Følger med lokalet, må bare velga hva vi vil ha)

- Frisør/sminkør

- Blomster (har litt tanker her og. Tror jeg vil ha creme roser og litt eføy i buketten iallefall... Og noen sølvdetaljer...)

- Bordkort Tror jeg skal bestille fra kortbutikken.no

- Invitasjoner Samme her, kortbutikken.no

- Meny

- Kirkeprogram (tror jeg skal la meg inspirer av hello kittyen her altså :fnise: )

- Solist i kirken (skal spørre ei "gammel" venninne av meg... Har litt ideer til sanger også)

- Kjole- Sko Kjolen er kjøpt! Det ble en kjole fra Hollywood dreams, tør ikke legge ut link i tilfelle sambo skulle finne veien inn hit ;)

- Undertøy

- Klær til sambo

- Brudepike-utstyr :klø:

- Smykker/Øredobber (skal bruke noen diamant-øredobber jeg har fått av sambo, og jeg ønsker meg tilhørende smykke til jul... Så da bruker jeg dette)

- Gifteringer er kjøpt inn! Kjempe fine...(se bilde lenger oppe i innlegget)

- Bryllupskake (mamma skal muligens lage! Ellers vet jeg hvor jeg skal bestille)

- Fargepalett: blir sannsynligvis sølv, hvitt og en eller annen farge.. Lurer litt på rosa faktisk. Pluss glass tenkte jeg... Og bladgrønt :)

- Skal lage monogram til oss (inspirasjon fra bryllupsklar.dk)

Endret av -sandra-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulera me forlovelse å bryllupsplanlegging å :velkommen: som dagbokskrivar :klemmer:

De e kjempegodt å ha go ti, probleme me de e bare at en bestemme å ombestemme seg så mången gångår (enkelte; les - MEG :fnise: e i slekt me Vingle-Petter...) E jo så utrolig masse fint å velga mellom!!! Kan bli sprø av mindre :ler:

Du har jo allerede endel tankar på plass :tommelopp: Ringane va veldig fine, synes sånne spennringar e så flotte :sjenert: Åsså likte eg jo godt fargevalge dåkkas då!! (Selfølgelig HEILT uavhengigt av at me ska ha krem, gull å bruntsjøl :skratte:)

Når de komme te kjerka så har me valgt den me syns e finast her ronnt omkring :fnise: De e fordi me ikkje har tilknytning te nåken kjerkår egentlig..Eg har døpt å konfirmert meg i to forskjellige, å hans kjerka e långt vekke så...Uanz kass de e så tråkke me tje akkurat ner dørene kan du sei :fnise: men har du tilknytning te ei så e de jo fint å bruka den :sjenert: sjøl om an e "stygg" :skratte:

Eg ska og ha 2 forloverar forresten :) Tror de vil gå veldig fint eg :jepp: Sjønne godt du ikkje klare å velga mellom to søstre :sukk:

Bla bla blaaa, der tok eg heilt øve dagbokå di gitt :skratte: Verfal, velkommen ein gång te å de blir kjekt å følga deg vidåre :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med dagbok og forestående bryllup!! Skal bli gøy å følge deg gjennom planleggingen!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulere med fremtidig bryllup... litt merkelig når du heter det samme som meg da men.. :fnise:

lykke til med planlegning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: og gratulerer med forestående bryllup :) Gleder meg til å følge med i enda en dagbok. Lover deg at du vil trives :tommelsmil:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk dere :D

hello kittyen: hvor er du fra? ser bare at du skriver på samme dialekt som jeg snakker, hehe ;)

kanskje vi bare skulle velge den fineste kirka ja... (kan ikkje sei at me tråkke ner dørene i kjerkå me helle akkurat :fnise: )

Foto er en av mine store hobbyer, så jeg er veldig opptatt av at bildene skal bli fine! (og hvordan i alle dager skal jeg klare å holde meg borte fra kamera den dagen forresten???!?! :fnise: )

Endret av -sandra-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HelloKittyen: er inne å ser på bryllupssiden deres nå (kjempe flott side forresten), og ser at vi er fra samme by ;)

Og det er faktisk samme kirke vi snakker om!! :ler: (den med grønt interiør er forresten nordheimkirka, mens det tredje alternativet er Torvastadkirka)

Endret av -sandra-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk dere :D

hello kittyen: hvor er du fra? ser bare at du skriver på samme dialekt som jeg snakker, hehe ;)

kanskje vi bare skulle velge den fineste kirka ja... (kan ikkje sei at me tråkke ner dørene i kjerkå me helle akkurat :fnise: )

Foto er en av mine store hobbyer, så jeg er veldig opptatt av at bildene skal bli fine! (og hvordan i alle dager skal jeg klare å holde meg borte fra kamera den dagen forresten???!?! :fnise: )

Blir lett avslørt her inne eg, tilhengar av å skriva dialekt så eg e :fnise: Såg tendensene te dialekt i eina innlegge ditt og :fnise:

Innpå 1 sidå mi ligge bilder av de eg har te nå....Ikkje de besta bilde av kjerkå kansje men...an e utrolig fin verfal!! Åsså e de middelalderkjerka, så an passe bra te kjolen min :skratte: Detaljer e viktigt :skratte:

Heie på samma kjerkå for deg og eg då :duskedame::duskedame::duskedame:

Sjønne godt du får problemår me å holda deg vekke fra foto-apparate, men litt domt hvis alle bildene e uten brudå kansje??? :skratte: Eg e, slitsomt nok :fnise: ei litå linselus, så eg komme vel te å snika meg me på ALLE bildene tenke eg :hoho:

Endret av hello kittyen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hello kittyen: Den linken t bryllupsdagbokå di får eg ikkje opp noe på forresten. Men du har kanskje droppa den siden du har sånnei fine sida heller :)

Kan jo fortelle litt om oss da kanskje....

Jeg er altså Sandra, er 21 år og jobber som prosesstekniker i Nordsjøen. Sambo er 28 år og er i samme yrke, bare annen arbeidsplass (ikke nordsjøen). Vi har vært sammen i litt over 3 år, og har akkurat flytta inn i nyinnkjøpt hus :) Og 15. februar i år fridde han til meg :) Så da blir d bryllup neste år. Vi har ikke barn, bare en pusekatt :)

ja, det var vel det... hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hello kittyen: Den linken t bryllupsdagbokå di får eg ikkje opp noe på forresten. Men du har kanskje droppa den siden du har sånnei fine sida heller :)

Kan jo fortelle litt om oss da kanskje....

Har fiksa linken (tror eg :skratte: ) Sjønne tje ka så hadde sjedd der :klø:

Kjekt du likte bryllupssidå vår da, koste meg sånn når eg holdt på me den :rødme: Kjeresten stakkar visste tje me hadde ei bryllupssida ein gång før eg va ferdig :skratte: "Me har de ja, okei da" :fnise:

Romantiske meg vil jerna vita koss han fridde te deg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

Gratulerer så mye med det forestående bryllupet :-D

Hvis du snakker samme dialekt som hello kittyen så snakker vi også samme dialekten ;) Hvor er du fra? (send gjerne en PM ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med det forestående bryllupet :-D

Hvis du snakker samme dialekt som hello kittyen så snakker vi også samme dialekten ;) Hvor er du fra? (send gjerne en PM ;) )

Takk :) Sendte deg en pm jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, kan jo skrive litt om selve frieriet ;)

Jeg kom hjem fra jobb i nordsjøen, tre dager senere enn jeg egentlig skulle, og rett fra nattskift. Trøtt og sur, men deilig å komme hjem. Der hadde sambo diska opp med kjempe god biff-middag, og midt under middagen reiste han seg fra stolen sin og fant noe i brødboksen bak meg :fnise: Så gikk han på kne, og fridde med verdens fineste diamantring!! Og svaret ble selvsagt ja ;) (tror sambo hadde planlagt frieri på valentine dagen, men siden jeg fikk forsinket hjemreise ble det dagen etterpå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, kan jo skrive litt om selve frieriet ;)

Jeg kom hjem fra jobb i nordsjøen, tre dager senere enn jeg egentlig skulle, og rett fra nattskift. Trøtt og sur, men deilig å komme hjem. Der hadde sambo diska opp med kjempe god biff-middag, og midt under middagen reiste han seg fra stolen sin og fant noe i brødboksen bak meg :fnise: Så gikk han på kne, og fridde med verdens fineste diamantring!! Og svaret ble selvsagt ja ;) (tror sambo hadde planlagt frieri på valentine dagen, men siden jeg fikk forsinket hjemreise ble det dagen etterpå)

Så herligt å komma him te middag når en e trøtt å sur :rødme: Åsså toppa de me et aldri så lite frieri og då, kan de bli bedre???

Kjeresten konne godt fridd flære gångår, de va en fantastiske følelse :hjerter_rundt: Snakk om drøm så går i oppfyllelse (sjøl om de ikkje blei heilt så han hadde planlagt :fnise: Eg syns de va heilt fantastisk... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

jah, her har jeg ikke vært innom på en stund!!

Har skjedd litt siden sist...

Bla.a. er kirka bestilt! Vi endte opp med Avaldsneskirka. Så nå er datoen altså endelig bestemt, og det blir 1.5 08.09, Vielsen er kl 1400.

Og jeg har også ordna med lokaler! (neste heeelt sikkert, hehe... Har reservert det, må bare bort å se det en gang først, har bare sett bilder...)..

Det ble UNI-K sine lokaler på Kvala.

Dere kan se bilder her:

Kjempe fine selskapslokaler, med en flott uteterrasse... Og i tillegg en kjempe fin foaje som sikkert er ypperlig til å servere velkomstdrinker osv i...

Og med lokaler er også mat ordna (må bare bestemme oss for hva vi vil ha). Willy Knickersen er leverandør (vår favoritt restaurant i Haugesund)... De stiller med kokk, en servitør (mulighet for å bestille flere, og det må vi nok), de dekker og arrangerer bordene slik vi vil ha dem. Pynting gjør vi selv, og vi står også for alkoholen selv. Maten kommer på ca 400kr pr pers(alt etter hva vi velger, men det blir en eller annen tre-retters tror jeg)...

Så det er ikke verst... i tillegg er jeg ganske sikker på hvilken fotograf vi skal ha!

Lurer litt på fotomagi: www.bryllupsmagi.no

Grunnen til det er at de gir meg bildene på CD med rettigheter! Og det er et must synes jeg... I galleriet deres ser det ut som de tar fine bilder :)

Jeg har lyst på "sølvpakken" som de tilbyr. Da får vi bryllupsfotografering, pluss fotografering fra vielsen til middag. Bildene får vi som sagt på CD, pluss fremkalling av 20 A5 bilder, og 1 bilde i A3 i prisen. Prisen er ca 12000kr...

Så jeg har jo kommet litt på vei! Og det er jo ei god stund igjen også da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg oppdatert førsteinnlegget med ei liste over hva som er klart, hva som er på gang, og hva som ikke er begynt på... Den lista blir nok supplert etterhvert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...