Gå til innhold

Kokoskrem til å ha på kake

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal bake en kokoskake, rund form - også står det melisdryss som pynt i oppskriften. Jeg synes det blir litt lite, og vile gjerne ha en krem, glasur, et eller annet som gjør den litt mer selskap, fest.

Noen som har en oppskrift på en tjukk kokoskrem eller noe annet jeg kan bruke?

Videoannonse
Annonse
Gjest _Leela_
Skrevet

Jeg synes sjokolade et veldig godt i kombinasjon med kokos, så hva med en sjokoladegalsur. Vet ikke om det passer til kaka da og om det er noe du kunne tenke deg, men er nå et lite forslag. Dobbelt opp med kokos kan kanskje bli litt mye.

Skrevet

Kanskje du kan bruke denne toppingen?

Skrevet

Takk for tips. Blir nok ikke sjokolade denne gangen siden "alle de andre" kakene også er noe med sjokolade, men det skal jeg tnke på til neste gang!

Flere tips?

Gjest Rosin
Skrevet

Melisglasur er jo ikke så spennede i seg selv kanskje, men hva hvis du blander appelsinjuice i glausren i stedet for vann? Da skulle den vel få litt mer smak. Kankjse det litt syrlige er godt til kaken? Evt blande litt likør i glasuren for en kraftigere smak.

Hvilken oppskrift bruker du forresten, vil du dele? Kokoskake er godt, og sjelden jeg spiser. Kanskje det hadde vært noe for påsken. Er ikke disse sånn at de står godt og er saftige?

Skrevet

Jeg fant en oppskrift på det søte liv. www.detsoteliv.no.

Søk på kokoskake med rømme. Tror den er kjempegod, men skl ha den til fest, derfor er melisdryss litt stusslig.

Gjest Rosin
Skrevet
Jeg fant en oppskrift på det søte liv. www.detsoteliv.no.

Søk på kokoskake med rømme. Tror den er kjempegod, men skl ha den til fest, derfor er melisdryss litt stusslig.

Den ser god ut. Jeg tror jeg skal lage en slik til påske.

Skrevet

Fant også glasur til en annen kake jeg skal bruke - tror det kan bli godt med å bruke cappucinopulver (rettikoppenkaffe fra Nes

cafe) med eggehvite og melis for glasur. Kan blir tykt, godt og smakfullt, tror jeg og så drysse med enten sjokoladeflarn eller kokos.

Det var også en toscaglasur med kokos der. :spise:

Nå blir det kake!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...