Gå til innhold

Bøker som omhandler angst og depresjon.

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Noen her som har tips om gode bøker som omhandler sosial angst, depresjon og selvhjelp? Er også interessert i bøker som omhandler hvordan leve med en partner med til dels sterk sosial angst.

Engelsk og norsk går like greit.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å lese bøker som Ingvard Wilhelmsen har skrevet, jeg har funnet mye av både trøst og hjelp i de i forhold til min angst.

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for tipset :)

Så vidt jeg husker har han i hovedsak fagfelt innen helseangst, så det blir litt utenfor det som er aktuelt her. Men når jeg allerede har boken hans om hypokondri kanjeg lese den en gang til, og se om jeg skal ta en titt på de andre han har skrevet :)

Skrevet

Stemmer det med helseangst. Men allikevel har det å lese bøkene hans ført til at jeg tenker litt annerledes når jeg får dårligere dager, nye angstanfall osv. Han skriver f.eks at det er en gyllen mulighet til å trene på det man har lært til nå, og at tilbakefall faktisk er normalt. Det hadde ikke jeg tenkt på...

Gjest _Leela_
Skrevet

"Lykketyvene, Hvordan overkomme depresjon" av Torkil Berge og Arne Repål.

Lenge siden jeg har leste denne, men den har fått bra omtale.

Skrevet
Stemmer det med helseangst. Men allikevel har det å lese bøkene hans ført til at jeg tenker litt annerledes når jeg får dårligere dager, nye angstanfall osv. Han skriver f.eks at det er en gyllen mulighet til å trene på det man har lært til nå, og at tilbakefall faktisk er normalt. Det hadde ikke jeg tenkt på...

Tror jeg skal se litt nærmere på de andra han har ja. Kan ikke skade å ha de i bokhyllen, og håpe på at det ikke bare er jeg som leser de :)

"Lykketyvene, Hvordan overkomme depresjon" av Torkil Berge og Arne Repål.

Lenge siden jeg har leste denne, men den har fått bra omtale.

Takk :)

Har hørt om boken tidligere, men den har blitt helt glemt. Spesielt siden den ser ut til å ta for seg pårørende også kan nok den være grei å se litt på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...