Gå til innhold

Tabletter til måltid

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei!

Jeg har fått antibiotika, Doxylin, som skal tas to ganger om dagen i forbindelse med et lett måltid. Skal man da ta tabletten før man begynner å spise eller etter man har spist?

På forhånd takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Stjernedryss
Skrevet
Hei!

Jeg har fått antibiotika, Doxylin, som skal tas to ganger om dagen i forbindelse med et lett måltid. Skal man da ta tabletten før man begynner å spise eller etter man har spist?

På forhånd takk for svar :)

Jeg vet ikke med antibiotika, men jeg har noen piller som må tas med mat for å ikek bli kvalm. Jeg pleier å spise litt, ta pillen, så spiser jeg resten av maten :)

Skrevet

Da skal du ta tabletten mens du spiser, eller rett etter. Noe av grunnen er at endel antibiotika og betennelsesdempende kan være hardt for magen, og at det derfor bør blandes med mat så sjansen for utvikling av magesår (o.l.) blir mindre. Det er sikker andre grunner også.

God bedring!

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Tusen takk for kjappe svar :) Da får vi håpe disse pillene hjelper, jeg har slitt med sykdom siden jul, og legen tror nå at det må være TWAR (chlamydia-lungebetennelse)... Krysser fingrene, vil bli frisk snart:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...