Gå til innhold

Pass i forb med flyreise t/r Danmark


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg skal reise med fly tur retur Danmark neste uke.

Vet jo at det i utgangspunktet er passfrihet i norden- men så begynte jeg å tenke på pass som legitimasjon. Ut av Norge holder det kanskje med førerkort. Men hva med hjemreisen? Det er vel bare pass som er gyldig som legitimasjon utenlands? Eller holdet det med førerkort da også?

Og hva med barn? De må vel kanskje ha pass både tur og retur? (for barnet har jo ikke førerkort eller bankkort)

Og med det samme jeg er inne på pass til barn. Er det to år disse er gyldig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest _Leela_

Info

Pass er vel den enste gyldige legitimasjonen nordmenn har i utlandet, men noen ganger godtas andre typer legitimasjon som førerkort, bankkort ol. Er litt avhengig av hvem man møter på og hva disse krever.

Har dere pass ville jeg tatt med disse, evt så ville jeg tatt kontakt med flyselskapet og hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!

Heldigvis fant jeg passene våre- og begge var gyldige! Var usikker på utløpsdatoen (spes til barnet)- så derfor jeg fikk litt hetta!

Men da har vi pass (og annen leg.) så da skulle det ikke være noe problem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger gyldig legitimasjon for innreise til Danmark med fly. I prinsippet er det bare pass man kan være garantert at andre land godtar som gyldig legitimasjon, men å bruke førerkort/bankkort er ikke noe problem. Jeg har flere ganger reist Norge-Danmark og omvendt kun med bankkort som legitimasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...