Gå til innhold

Komme seg til London fra Stanstead

Anbefalte innlegg

Gjest reise
Skrevet

Skal til London snart, og flyr til til Stanstead.

Hvordan kommer man seg enklest til London derfra?

Hvor lang tid tar det og hva er prisen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Skal til London snart, og flyr til til Stanstead.

Hvordan kommer man seg enklest til London derfra?

Hvor lang tid tar det og hva er prisen?

Enkleste er Stansted express, som er flytoget. Når du kommer ut fra bagasjehentingen følger du bare skiltene mot tog. Tar noen få minutter å gå.

Toget tar ca 45 minutter og stopper på Liverpool Street Station, midt i byen. Derfra kan du enten ta undergrunnen eller taxi (eller gå, hvis du har hotell i nærheten).

Det koster ca 150kr for en vei og 250 t/r (åpen retur), så t/r lønner seg.

Du kjøper enten billetten i skranke nede på perrongen, eller i en automat.

Det går tog hele tiden begge veier, og det er servering om bord (snacks, drikke og sandwicher).

Jeg bruker også å ta ut pund på minibanken på perrongen, siden det er gunstigere enn å ta ut i Norge.

Kos deg i London!

Skrevet

www.ticketservice.no er det noe som heter. Her kan du kjøpe billtter til toget før du drar dit. Du får dem hjem til deg. Det gjør saken mye enklere.

Blir som de andre sier, toget som går rett inn. er kjempe enklt;) Bare pass på å beregne god tid i rushtiden, for vi snakker MYE folk!!

• 3 måneder senere...
  • 1 år senere...
Skrevet
Høres veldig bra ut..noen som vet mer om dette?eller har erfaringer?

Easybus er små minibusser. rimelige, men tar ekstra for bagasje.

Terravision ( står ved samme perrong som Easybus ) er my mer komfortable og koster kun 3 £mer og bill får man kjøpt på flyet ( Ryanair). Bussene stopper ved Liverpool Street Station og tar ca 1 time .

Var der forrige uke. God tur

Skrevet

Jeg pleier å ta bussen, siden det er billigere. Enten tar jeg med en bok, og leser, eller så sover jeg, siden jeg gjerne har vært tidlig oppe den dagen, for å rekke flyet.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Sist jeg var der så tok vi buss fra flyplassen det kostet 12 pund per pers. Dette var i jula ifjor. Så d går vandlige busser fra Stanstead inn til London. Bare å spørre så viser noen deg fra hvor.

Skrevet

Litt dyrere med toget enn med bussen, men stor forskjell på komfort. Når man først reiser til London, så spiller det ingen rolle å betale en 100lapp ekstra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...