Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min sønn som blir 3 nå i mai skal også bli storebro hvert øyeblikk. I det siste har han begynnt å oppføre seg mer og mer som en baby. Først ville han ha sprinkelsengen tilbake. Og nå snakker han halve tiden med baby stemme, og vil bli holdt som en baby etc.....

Skal jeg overse dette og dulle med ham?og er dette en normal reaksjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror det er en tråd om dette her et sted... du kan jo prøve å søke etter det

Skrevet

Normal reaksjon.

Vil nok roe seg om babysnakket i huset minker, og fokuset går over til andre ting.

Men dere kan oppfordre ham til å oppføre seg "vanlig" igjen.

F.eks si at dere ikke skjønner hva han sier når han snakker med babystemme - da skjønner han raskt at det ikke er optimalt å gjøre.

Om han vil være baby - tull ham inn i babyteppe, på med bleie, frem med flaske, og sett deg i soffaen med "babyen" i fanget.

Etterhvert vil 3-åringen skjønne at det er KJEDELIG å være baby. Får jo ikke gjort noe

Skrevet

Hei, Jens.

Vi har en datter på snart fire år om skal få en lillebror i sommer.

Hun har mange spørsmål rundt dette og lurer på om jeg elsker henne like mye som babyen som kommer, om hun også er babyen min osv....

I tillegg vil hun gjerne ligge i armene mine, bæres osv..

Nå har jeg tatt frem alle albumene fra da hun var baby. Har sortert i barneklærne som kan brukes til nestemann også.

Vi ser i albumet nesten hver dag. Jeg forteller henne hvor flott og fint det var da hun kom, hvor mye vi gledet oss, hvor fin hun var osv....Viser frem klærne hun hadde og sier at Lillebror bare får låne hennes gamle tøy og sprinkel-seng osv...Hun stråler når jeg forteller hva slags grøt hun likte best, morsomme ting hun gjorde osv. Alt mulig jeg kan komme på fra tiden hun var liten.

Samtidig forteller jeg henne at det finnes bare en som er akkurat som hun og at jeg aldri kan få en som er likedan. Hun vil alltid være babyen min selv om det kommer en ny....og hun var jo FØRST!!! he,he...

Sønnen din er kanskje litt mindre verbal i sin måte å uttrykke bekymringen over en ny baby som kommer. Han lurer bare på om han fortsatt er lilegutten din. Det er sikkert derfor han har startet med "babyfakter".

De er så gode og så følsomme, ungene våre. Det er mange tanker inne i hodet til en liten skrott når det kommer en ny baby i familien. Jeg tror ikke vi kan fortelle dem ofte nok hvor fantastisk unike hver eneste en av dem er. Jeg stresser lite med at hun er stor....lar henne få vite at hun fortsatt er lillejenta mi. Men når hun påpeker at hun har blitt stor selv, skryter jeg henne og alt hun kan opp i skyene selvsagt..

Lykke til.

La Guapa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...