Gå til innhold

Fineste hus/leilighet du har sett


katla

Anbefalte innlegg

Det er så fascinerende det at de fineste husene ikke nødvendigvis trenger å være de mest påkostede.

Var innom en venninne som har brukt over 1 million på å pusse opp leligheten sin med nytt bad og kjøkken, dyre,dyre møbler og diverse spesiallagede hyller og skap. Det er ikke spesielt pent der, mye fordi de ikke har en egen smak, bare går for det dyreste.

Men en annen jeg kjenner bor i en loftsleilighet som nesten bare er innredet med loppemarkedting og billige interiørting. Den ser helt utrolig stilig ut. Mange artige detaljer, bla et passe rufsete, mørkbeiset tregulv og et langt hvitlakkert spisebord med plass til 20...

Hvordan ser fineste kåk du har vært i ut?

Ops... Hvordan greide jeg å legge denne på bil og trafikk da - skulle vært på hus-diskusjonen

Endret av katla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_selva_*

Fasademessig på hus liker jeg det klassiske. Har sett mye fint;) vanskelig å si hva som er finest. Men selv liker jeg det klassisk med litt blanding av nytt og gammelt. Jo mer jo bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Petronella_*

Det fineste jeg ser er store flotte funkisvillaer .. med masse vinduer og flott utsikt .. Bor i et selv og elsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Piper

Fint hus vil jo variere fra person til person, og tydeligvis liker du noe annet enn det din venninne gjør som liker det dyrt og flott.

Men jeg liker det personlig, og helst da i litt gammel stil. Drømmen er å få hele leiligheten slik, men min mann vil ikke det.

Et skikkelig gammelt "slott" ville vært min drømmebolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fineste huset jeg har sett er det jeg bodde i selv inntil i fjor sommer - det var i gammeldags stil og lyst innvendig, men personlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tnita

Jeg liker det litt annerledes men det må ikke se billig ut selv om det kanskje er det! Den fineste leiligheten jeg har sett hadde litt maskulint/strengt interiør med en unik romløsning med en blanding av nye og gamle møbler og ting og mye mørkt tre (foretrekker mørkt tre fremfor lyst) og med få men pene ting. Vanskelig å beskrive, man må bare se det! Og ble også veldig fascinert da jeg så bilde av Donna Karans hjem med alt i hvitt og gull, med mange forskjellige speil - det var helt spesielt. Men liker stort sett litt mørke møbler og da synes vanligvis slikt er finest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fineste? Den jeg kommer til å ha i nærmeste år :-D

Har allerede planløsning i hodet og en del møbler plukket ut også. Jeg synes ikke at alt som er dyrt er fint bare fordi det er dyrt, men jeg liker fin design og det koster ofte litt mer enn vanlig.

MEN, jeg liker også å kombinere dyrt og billig. Kan godt kjøpe en dyr dyr Starck-lampe som er fin og en benk fra Jysk i tillegg eller noe fra løppemarked. Bruker gjerne penger på noe som har mye karakter, men de 'basis'greiene kan godt være billige.

Stil jeg liker er nok veldig moderne, litt industriell (liker ubehandlet betong for eksempel), men med en twist. Relativt minimalistisk, med få farger og noen focal points, store fleremeters malerier og kunstverk.

Det må finnes en wow-moment og en whaaaaaat?!-moment :-D

Utenpå - gjerne funkis.

Sånn stil er ikke enkelt å få til å fungere - men med å bygge alt rundt kunstverkene er det enklere, uten kunst er sånne leiligheter ofte tomme ;)

Så for min del, de boligene jeg liker har jeg nok bare sett på tv og på bilder. Her i Norge kan ikke jeg huske at jeg har vært på besøk hos noen der jeg hadde likt interiøret veldig godt. Det har vært ok hos en del, men ikke noe sånt jeg hadde kalt fantastisk.

Smakene er jo da forskjellige - men nordmenn generelt er veldig gla i alle slags dippedutter som jeg er ikke så gla i.

Endret av mrs_bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tnita

Hehe, så lenge det ikke blir overalt i forumet her da. Har allerede lagt til den linken som favoritt for å følge med på bloggen din, og det ble nevnt et annet sted her på forumet da. ;) Blir spennende å se utover, ser ut som en flott leilighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...