Gå til innhold

Bryllupsgave - skal ikke i bryllupet

Anbefalte innlegg

Gjest bryllupsfunderer
Skrevet

Jeg og min mann er bedt til kaffet i et bryllup til et tidligere vennepar vi ikke har hatt noe særlig med å gjøre de sist årene.

På grunn av lang reise/for kostbart å komme til kun kaffen, har vi valgt å takke nei.

Mitt spørsmål er da;

- HVOR DYR GAVE GIR MAN DA TIL BRUDEPARET - FOR MAN GIR GAVE SÅ LENGE MAN FÅR INVITASJON? ...eller?

Økonomien som student tillater ikke å være "raus bare for å pleie tidligere bekjentskaper.."

Råd tas imot med takk!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville vel kanskje lagt meg på 300 - 500 kr.

Er også student, og har kjøpt flere bryllupsgaver til gamle venner hjemmeifra. Da har jeg kjøpt for rundt 200. Men da va vi ikke bedt.

Skrevet

Hvorfor kjøpe gave hvis du ikke skal i bryllupet og ikke har noe særlig med dem å gjøre? Har du ikke råd, så synes jeg ikke du skal føle deg presset til det. Evt. kan du kanskje sende et kort og ønske dem lykke til som ektepar, eller sende en blomst?

Skrevet (endret)

Jeg synes at så lenge man er invitert så bør man kjøpe gave. Det kan jo tenkes av det aktuelle brudeparet ønsker å gjenoppta kontakten, eller å ønsker å opprettholde den evt lille kontakten som er. Å da ikke gi gave sender mer signaler enn at man ikke har råd. Om så er så kan en jo kjøpe noe til 200 - 300. Det burde være overkommelig. Jeg har brukt å kjøpe Eva Solo karaffel til mange brudepar som vi ser på som "gamle bekjentsakper". Dette fordi jeg har en selv som jeg bruker mye, og ser på det som en fin gave å både gi og få.

Ikke missforstå meg nå. Men når vi om et år gifter oss, og sender ut invitasjonene og noen takker nei, så må jeg si at jeg blir forundret over å ikke motta gave. Dette er ikke fordi jeg ønsker meg tusen gaver, men fordi jeg synes at det sender noen signaler om vennskapet/forholdet oss som brudepar og den/de inviterte i mellom.

Folk må få mene hva de vil. Jeg synes bare at de er kjekt å kunne gi en oppmerksomhet på den store dagen, samtidig mener jeg at det er høfflig.

Endret av bunadbrud
Skrevet

Jeg ville kjøpt en rimelig gave, 2-300,-

(forøvrig synes jeg det er en selvfølge at de som har lang reisevei og gjerne må betale flybilletter+overnatting skal komme til middagen. Kaffegjester bør være kun folk som bor samme sted som bryllupet skal holdes. Jeg hadde heller aldri takket ja til en bryllupsinvitasjon under slike omstendigheter hvis jeg bare fikk komme til kaffen. Men en liten oppmerksomhet hadde jeg sendt.)

Skrevet

Dersom dette var et vennepar vi ikke hadde særlig kontakt med, og som vi ikke skjønte hvorfor vi var invitert til, hadde ikke vi gitt noe.

For øvrig er det en uting å invitere kaffegjester fra andre kant av landet - på kanten til ufint, mener jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...