Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg vurderer sterkt en brystreduksjon.

Bruker 75G i bh-størrelse (75H nå når jeg er gravid), og får vond rygg osv. p.g.a. dette.

Er det noen her med erfaringer?

Hvor lang tid tok operasjonen? Hvordan var smertene etterpå?

Hvor lenge lå du på sykehus?

Og ikke minst, hvordan ble resultatet?

Endret av cilipili
Videoannonse
Annonse
Skrevet

*dytte*

Skrevet

Søk på "brystreduksjon" -masse er faringer tidligere delt på KG.

Skrevet

Tusen takk :)

Skrevet

Kjapt svar: Jeg tok reduksjon i oktober og er kjempefornøyd.

Operasjonen tok bare noen timer og jeg var hjemme igjen samme ettermiddag. Sjukemeldt fra jobb i tre uker og fra trening i seks uker.

Jeg hadde nesten ikke smerter i det hele tatt, det var ikke noe problem.

Jeg fikk infeksjon i det ene såret og en innkapslet samling med puss i det ene brystet, men dette til tross angrer jeg ikke et sekund.

Jeg fikk min reduksjon utført på Colosseumklinikken i Oslo forøvrig. Nå, fem måneder etter, er nesten arrene vekk og jeg har pupper der de skal være og ikke nede på magen. De er dessuten mye lettere.

For meg har den størte bonusen vært at de føles mer riktige og jeg har fått et mye bedre forhold til kroppen min, rett og slett.

Jeg var en 70G og er nå 70F, så jeg har ikke endret meg mye i størrelse faktisk.

Skrevet
Jeg vurderer sterkt en brystreduksjon.

Bruker 75G i bh-størrelse (75H nå når jeg er gravid), og får vond rygg osv. p.g.a. dette.

Er det noen her med erfaringer?

Hvor lang tid tok operasjonen? Hvordan var smertene etterpå?

Hvor lenge lå du på sykehus?

Og ikke minst, hvordan ble resultatet?

Heisann,

Jeg fikk innvilget brystreduskjon, og fikk gjennomført operasjonen for ei uke siden. Størrelsen min var 65/ 70 K. Akkurat nå har jeg på meg en sprtsbh fra klinikken D cup, men omkretsen er p 80. De har litt annerledes størrelser der, og itillegg så er denne bh´en for vid nå nederst. Så den egentlige cup størrelsen vet jeg ikke før om litt tid.

Det gikk veldig greit. Fikk gjort det på colosseumklinikken i oslo. Kirurgen jeg var hos er veldig hyggelig og grei. Man får tillit til han med engang.

Jeg har naturligvis smerter i brystene, og hovne er de også, men bedre enn de første dagene. Jeg tok av bandasjen etter 4 dager som det sto i informasjonsskrivet fra klinikken. Jeg har teip på alle de områdene hvor det er sting. Jeg kan ikke bevege meg helt fritt ennå, kan heller ikke ligge ordentlig på siden når jeg skal legge meg.

Jeg har fått litt bank av barna idag rett på brystene hehehehe de lekte og kom borti flere ganger (de savnet å leke med sin mamma siden vi ikke hadde fått gjort det siden operasjonen), og merker det nå. Jeg håper at det ikke fører til noen komplikasjoner.

Fasongen er foreløpig grei, men jeg har fått vite at det setter seg ordentlig etter par månder. Er fornøyd foreløpig med operasjonen, og håper at jeg forblir det (stor sannsynlighet for det :-) )

Skrevet

Tusen takk for svar!

Nå er jeg enda mer sikker på at dette er det riktige å gjøre ;)

Skrevet
Tusen takk for svar!

Nå er jeg enda mer sikker på at dette er det riktige å gjøre ;)

Jeg er sikker på at du ikke kommer til å angre - det er definitivt verdt det :)

Lykke til!

Skrevet

Jeg kommer til å ta reduksjon, men tror jeg vil vente til jeg har fått barn. Litt redd de skal bli "ødelagte" av amming og at arrvev ikke er like elastisk etter operasjon, slik at resultatet ikke blir bra når jeg er ferdig med å amme. Noen erfaringer med dette?

Noen som har erfaringer med operasjon i Trondheim?

Reiser gjerne til Oslo, men vet ikke om jeg får lov til å fly nyoperert??

Noen som har peiling?

Lykke til med din operasjon, de jeg kjenner som har fått redusert er fornøyd og ser fine ut! :)

Skrevet

Jeg kjenner ei som har gjennomført reduksjonen før barn. Hun er kjempefornøyd. Klart hun hadde smerter de første dagene etter operasjonen, men smertestillende hjalp veldig. Arrene hennes har blitt veldig pene og bleke, og brystene har en fin form og størrelse som passer henne.

Tror ikke hun har tenkt så veldig mye over det med amming. Når brystene var så store og tunge at de gav rygg og skulderplager, ble nok det prioritert fremfor faren for at brystene vil øke veldig under en graviditet og i ammeperioden.

Skrevet
Jeg kommer til å ta reduksjon, men tror jeg vil vente til jeg har fått barn. Litt redd de skal bli "ødelagte" av amming og at arrvev ikke er like elastisk etter operasjon, slik at resultatet ikke blir bra når jeg er ferdig med å amme. Noen erfaringer med dette?

Noen som har erfaringer med operasjon i Trondheim?

Reiser gjerne til Oslo, men vet ikke om jeg får lov til å fly nyoperert??

Noen som har peiling?

Lykke til med din operasjon, de jeg kjenner som har fått redusert er fornøyd og ser fine ut! :)

Jeg ventet til etter å ha fått barn. Gjett om det var en lang ventetid :) Jeg var egentlig noe redd for det samme som det du nevner, så da valgte jeg å vente.

Skrevet

Er vel egentlig mest redd for at det skulle skje et uhell og at jeg ikke fikk mulighet til å amme. En venninne som fikk redusert brystene (mye) mistet muligheten til å amme etter operasjonen. Nå er det endel år siden, og de har blitt flinkere til å operere i løpet av de siste årene, og vet de fleste fint kan amme etter en slik operasjon.

Lurer mest på hvordan det er å amme etter en sånn operasjon, og om brystene blir like pene etterpå. Regner med vi prøver å bli gravide i løpet av året, så jeg vil helst vente med operasjonen til etter fødsel.

Skrevet

Jeg kunne nok fått operasjon for noen år siden, men valgte også å vente til jeg har fått mine to barn.

Legen anbefalte meg også dette. Så da ble det amming, fysioterapi og kiropraktor i stedet.

Men angrer ikke. Ammingen var verdt det, og nå er det snart på tide med operasjon uansett :)

Men det blir litt rart også. På en eller annen måte blir puppene en del av identiteten din.. Lurer på om jeg vil savne dem. Jeg har likssom alltid vært hun med de store puppene :ler:

Nå får de heller kalle meg hun som er sååå smart :ler::ler:

Skrevet
Jeg kunne nok fått operasjon for noen år siden, men valgte også å vente til jeg har fått mine to barn.

Legen anbefalte meg også dette. Så da ble det amming, fysioterapi og kiropraktor i stedet.

Men angrer ikke. Ammingen var verdt det, og nå er det snart på tide med operasjon uansett :)

Men det blir litt rart også. På en eller annen måte blir puppene en del av identiteten din.. Lurer på om jeg vil savne dem. Jeg har likssom alltid vært hun med de store puppene :ler:

Nå får de heller kalle meg hun som er sååå smart :ler::ler:

Som om jeg skulle skrevet dette :)

Jeg savner ikke puppene mine foreløpig ;) riktig det du sier at det faktisk blir en del av identiteten. Par venninner hadde til og med lagret mobil nummeret mitt på navnet BB, altså BigBoobs... hehehehhe men som sagt, jeg savner dem alldeles ikke.

Gjest Gjest
Skrevet

Er bare et stort SMIL om dagen,har endelig fått fjernet puppene. Tok brystreduksjon 10.mars og er super fornøyd. Gikk fra 85F til 85C,var veldig opptatt av at de ikke skulle ta for mye..... syntes det er fint med litt pupper da..

Har aldri hatt så fine pupper jeg. Kjempe stolt og fornøyd. Inngrepet skjer selvsagt uten smerter i full narkose,behov for smertestillende medisiner de første dagene,men ikke noe smerter nå.(10 dager etter) Operasjonen anbefales. Lykke til

Skrevet
Er bare et stort SMIL om dagen,har endelig fått fjernet puppene. Tok brystreduksjon 10.mars og er super fornøyd. Gikk fra 85F til 85C,var veldig opptatt av at de ikke skulle ta for mye..... syntes det er fint med litt pupper da..

Har aldri hatt så fine pupper jeg. Kjempe stolt og fornøyd. Inngrepet skjer selvsagt uten smerter i full narkose,behov for smertestillende medisiner de første dagene,men ikke noe smerter nå.(10 dager etter) Operasjonen anbefales. Lykke til

Gratulerer!!!

Og tusen takk :)

Skrevet

Gjest:

kan jeg spørre hvor du utførte operasjonen?

• 4 uker senere...
Gjest Simbad
Skrevet

Hei

Jeg fikk foretatt brystreduksjon fra DD til B i 2002. Jeg vet ikke om legen var slurvete, men jeg har superfæle arr under puppene, og savner brystene mine voldsomt i perioder.

I begynnelsen synes jeg det var deilig med små pupper,rygg og nakkeplager forsvant som dugg for solen.. og jeg har jo en "håndfull" ennå - men arrene gjør at jeg sliter med å vise de frem. SAmtidiig kommer alle tankene tilbake på hvor "godt" det var med de spenstige og faste puppene - særlig i forbindelse med sex og "hans" behov...

Jeg vil ikke anbefale noen å gjøre dette før du er vel trædve år..Man blir vant til kroppen sin og jeg ser nå at jeg rett og slett kunne trent vekk/ slanket bort en hel del av det overflødige puppefettet som irriterte meg og gjorde hverdagen ille.. Idag er arrene plagsomme, og jeg er nervøs for hvordan det vil gå med amming...

For dere der ute som reduserer og ikke går særlig ned i størrelse.. hva er poenget?

IKKE ødelegg brystene dine før du VEIT du har den kroppsfasongen du virkelig KAN få og SKAL ha og BØR ha.. Da har puppene en tendens til å følge etter..

Skrevet

Jeg er foreløpig veldig fornøyd med dette inngrepet. Jeg var innom lalina idag første gang etter operasjonen, for å finne ut av hvilken størrelse jeg er blitt. Jeg endte nå opp på en 65ff/ g.

Jeg hadde bedt kirurgen om å minske størrelsen til en C cup, men han ba meg om å ikke tenke på dette og sa at han er veldig opptatt av at puppene skal stå til resten av kroppen. Jeg er sjeleglad for at han sa det, og handlet deretter. Hadde jeg hatt en c cup, hadde de vært altfor smått til meg, da hadde jeg nok angret vil jeg tro. Jeg er fornøyd med den størrelsen jeg har nå.

selvom en ff/ g cup høres ganske så stor ut, så synes jeg ikke de ser så altfor store ut p meg, og det er blitt en vesentlig stoooooooooooooooooooooor forskjell på disse fra de var en k-cup til nå en ff cup.

Arrene mine ser ut til å gro fint, selvom jeg sliter med sår/ infeksjon under brystene(akkurat ved krysset). Håper at det også går over snart.

Jeg har 2 små barn, og er ferdig med amme-perioden. Jeg ville ikke ha gått for inngrepet før jeg var ferdig med amme-perioden uansett. Jeg var redd for at jeg ikke skulle greie å amme og dermed bestemte meg for å vente.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...