Gjest Arbeidstaker Skrevet 11. mars 2008 #1 Skrevet 11. mars 2008 Slutter i jobben neste måned, men tar ut ferie fra slutten av mars og til den aktuelle datoen. Hvordan blir beregningsgrunnlaget for sluttoppgjøret når jeg da har feriedager til overs? Regner med at det beregnes lønn frem til reell sluttdato i april, så trekkes det for antall feriedager jeg har tatt ut. I tillegg får man jo fjorårets opptjente feriepenger, pluss de for så langt i år (minus skatt). Men hva skjer i forhold til de x antall feriedager jeg har til overs, men ikke får tatt ut?
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2008 #2 Skrevet 11. mars 2008 Slutter i jobben neste måned, men tar ut ferie fra slutten av mars og til den aktuelle datoen. Hvordan blir beregningsgrunnlaget for sluttoppgjøret når jeg da har feriedager til overs? Regner med at det beregnes lønn frem til reell sluttdato i april, så trekkes det for antall feriedager jeg har tatt ut. I tillegg får man jo fjorårets opptjente feriepenger, pluss de for så langt i år (minus skatt). Men hva skjer i forhold til de x antall feriedager jeg har til overs, men ikke får tatt ut? Hva med de? Du kan jo be om å få ta dem ut om du ønsker det, men da blir det jo selvsagt tilsvarende mindre lønn.
Gjest Arbeidstaker Skrevet 11. mars 2008 #3 Skrevet 11. mars 2008 Det med de er jo at jeg ikke får tatt de ut før jeg slutter, jeg forlater altså med 10 dager i rest. Får jeg da betalt for 10 arbeidager ekstra?
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2008 #4 Skrevet 11. mars 2008 Det med de er jo at jeg ikke får tatt de ut før jeg slutter, jeg forlater altså med 10 dager i rest. Får jeg da betalt for 10 arbeidager ekstra? Hvorfor skulle du det? Lønnen du taper for de arbeidsdagene er jo kompensert med fjorårets opptjente feriepenger, som du jo får utbetalt. Du tjener aldri opp penger/rettigheter mens du har ferie (med mindre du har en eller annen spesiell avtale som i alle fall ikke jeg har hørt om).
Rosalie Skrevet 11. mars 2008 #5 Skrevet 11. mars 2008 Du har jo ikke tjent opp feriedager, så det spiller ingen rolle.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå