Gå til innhold

Oppbevare barnevogner i andre fellesoppganger

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hei,

De siste ukene har det blitt veldig populært for folk i bygården som bor i andre oppganger å oppbevare barnevognene i vår oppgang.

Det står nå 3 ekstra vogner i oppgangen, som ikke akkuratt er stor.

Er det normalt å ta seg den frihet at man oppbevarer svære barnevogner i andre oppganger enn der man bor??? Mulig jeg overreagerer på dette, så derfor jeg skriver her for å høre hva dere mener :-)

Jeg liker det ikke, både pga at det tar masse plass, og at det blir mye ekstra trafikk inn og ut av folk som egnetlig ikke har noe her å gjøre.

Jeg vet ikke hvordan de låser seg inn,men mulig nøklene fungerer i alle oppgangene i bygården?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_mamma_*
Skrevet

Det er ikke slik at vognene er i "feil " fellesoppgang fordi mor/far og barn er på besøk i den oppgangen? Da synes jeg det må være greit at vognen står der så lenge besøket varer.

Står derimot vognen permanent parkert i en annen oppgang enn eieren bor i, synes jeg ikke det er greit i det hele tatt!!Da må det være lov å si i fra.

Skrevet

I Sverige är det inte lov att parkera barnvagnar i trapphuset på grund av brandrisken och hinder vid utrymning och räddningsarbete.

Oavsett om det är lov eller inte är det en risk man bör tänka på. Vid besök tycker jag att det är OK men inte permanent och över natten. I en mörk och rökfylld trappuppgång är en barnvagn (eller akebrett, eller cykel) ett hinder för både de som ska ta sig ut och brandpersonal som ska ta sig in. Desutom är det lättare att en brand inne i en lägenhet sprider sig ut i trapphuset om det finns brännbara tyger i närheten.

Ni bör ta upp detta med husägare eller i borättslaget.

Skrevet

Jeg spør som Furstina: Er det virkelig lov å ha barnevogner i oppganen, da? Ta kontakt med styret i BRL.

Der jeg bor er det ikke lov å ha ting (også barnevogner) oppbevart i oppgangen, nettopp pga at det er rømningsveg. Dessuten gjør det det jo helt umulig å få ut sykler fra sykkelboden når det står barnevogner parkert i veien. Var noen i min oppgang som hadde gigavogna stående i oppgangen i fjor - og "slemme" meg flyttet den rett og slett ut på trappa til slutt etter å ha bannet og slått meg på sykkelen der jeg prøvdeå få den frem flere ganger, og etter å ha lagt lapp om at barnevogn måtte flyttes. Etter det har det ikke vært noe problem i vår oppgang.

Skrevet (endret)

Her jeg bor er det ikke lov å parkere barnevogner i oppgangen uansett om en bor her eller ei. Barnevognen må tas med ned i sykkelboden.

Jeg ser likevel at det i enkelte oppganger står en barnevogn (det er ikke plass til mer enn en, og da står den egentlig ganske i veien for alle siden det er rett under postkassen), så det går vel tydeligvis greit så lenge ingen i oppgangen klager på det.

Jeg hadde ikke akseptert at noen satt vognene sine i min oppgang, det hadde jeg klaget på.

Endret av Titta
Skrevet

Er enig med de som sier det er greit om man er på besøk i noen timer, selv om den kanskje står veldig i veien akkurat da.

Det er derimot ikke greit dersom det er hver dag/natt, eller over lang tid.

Vi må også sette vogna vår i sykkelboden. Selv om det er litt ekstra arbeid, så forstår jeg det godt, og respekterer det. Enkelt og greit fordi jeg ser hvor mye den står i veien hvis ikke.

Gjest Mayamor
Skrevet

Godt å slippe dette lenger ettersom vi har enebolig. Men jeg husker da vi bodde i blokk; da var barnevogn henvist til sykkelboden. I oppgangen fikk ingen sette fra seg vogn; gjest eller fastboende. :)

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Hei,

Takk for svar dere, bra dere ikke syns jeg overreagerer helt :-)

Det er ikke folk som er på besøk nei, da er det selvsagt helt greitt. Det gjelder folk som bor i andre oppganger, som har funnet ut at det er færre trappetrinn i vår inngang enn i deres egen (antar jeg), og har derfor begynnt å plassere de i vår oppgang. Det begynnte med en ekstra for noen uker siden, og så baler det på seg ;)

Skrevet

Jeg har bodd i blokk i mange år og dette var ikke lov i noen av dem. I den ene derimot hadde vi gigantisk hall ved postkassene og massevis av plass under trappen som ikke sto i veien for noen. Der var det noen som hadde sykler og banevogner, men man måtte nesten lete etter dem for å se det. Der vi bodde sist var dte lite og trangt og helt uakseptabelt å plassere noe som helst annet enn føtter på vei opp trappen.

Bor man i blokk er det sånn det er. Derfor gjør vi heller ikke det lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...